Suzuki GSX750R 85-87 TIPPS och Råd

Jonas Gardèus skrev:
2343448 Halloj på er alla, är det någon som kan ge mig lite tips om vad jag bör tänka på inför kommande kopplingsbyte.
Finns det något märke som är bättre en andra eller mer lämpad för lite dragracing som jag kör i bland.
Är det svårt (har aldrig meckat gsxr motorer) behövs special verktyg.
Alla tips är välkomena, allt för att min gsxr750 -85 skall bli glad igen.

Mvh Jonas

Suzukis originallameller är överlägset bäst för dragracing då de inte hugger som t.ex. Vesrah och Barnett.

Kopplingen byter du genom att ta bort kopplingskåpan, packningen går alltid sönder om den suttit där mer än 1 säsong. För å sen få bort tryckplattan är det bara fyra stycken M6-skruvar - nu kan du byta lamellerna. Håll rätt på tryckstångens lagerbricka och lager, de smiter lätt ned i motorn.

andersbrink skrev:
2343530 Suzukis originallameller är överlägset bäst för dragracing då de inte hugger som t.ex. Vesrah och Barnett.

Kopplingen byter du genom att ta bort kopplingskåpan, packningen går alltid sönder om den suttit där mer än 1 säsong. För å sen få bort tryckplattan är det bara fyra stycken M6-skruvar - nu kan du byta lamellerna. Håll rätt på tryckstångens lagerbricka och lager, de smiter lätt ned i motorn.

Tack så mycket :tummenupp
Mvh Jonas

problem med min hoj...

Hej!

Jag har en gsx-r 750 från 88. Problemet är att när jag kör hackar den... Varvräknaren går ner på noll och upp till det varvtalet jag låg på innan. Inte så skönt... Det händer kanske 1 gång per 20-30 meter... Vad kan felet vara?¨

Ska skruva ikväll och kolla tändstifft och filter... Nån annan bra ide´?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti