Suzuki gsx750f-89 går inte på alla cylindrar!

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hello,

Var och besiktade hojjen idag varpå besiktningsmannen påstod att hojjen inte gick på alla 4:a burkar. Nu undrar jag ju om det kan vara så? eftersom att hojen går bra, startar lätt. Det kommer ingen blårök å den tar ingen olja så cylindern/ kolven har nog inte skurit iaf.

Jag tror att problemet kan ligga nån annans stans. tex dåliga tändstift så cylindern inte får gnista? Fördelarlocket fungerar inte riktigt? Någonting i tändsystemet alltså.

Eller en annan hypotes är att den kan vara igensatt fugge eller munstycke som hindrar bensinen från att komma fram?

Problemet är ju det att personligen tycker jag inte att man märker av om den nu bara går på 3 cylindrar. Man tycker ju att man borde höra
på något sätt om den inte går som den ska.

Nu undrar jag. Vad tror ni att problemet kan vara? Vad bör jag kolla?

Mvh

Andreas Ljungqvist

Går inte på alla cylindrar

Enkelt test
Du kan ta en blomspruta och fylla med vatten .Sen tar du och sprutar på grenrøren nær du har hojen igång.
Går den på alla fyra cylindrar så har du 4st lika varma grenrør.
Det ska fræsa rejælt nær du sprutar på vattnet.

Enkelt test
Du kan ta en blomspruta och fylla med vatten .Sen tar du och sprutar på grenrøren nær du har hojen igång.
Går den på alla fyra cylindrar så har du 4st lika varma grenrør.
Det ska fræsa rejælt nær du sprutar på vattnet.

HAHA! fan va smart! Det ska jag göra:P

HAHA! fan va smart! Det ska jag göra:P

om den går knackigt (vilket den borde göra när den baraq gårpå 4 ibland) så kan de va så enkelt som ett dåligt batteri, e batteriet kasst får inte tändboxen vad den vill ha vilket kan göra att den inte går som den ska. iof e de oftast på låga varv den inte vill gå som den ska för då laddar den mindre än på höga varv,

Stinker den bensin, så kan det vara nåt som orsakar att det inte blir nån gnista, tex. dåligt stift, tändkabeln har släppt från tändhatten (har jag varit med om). Stinker den inte bensin så kan det ju vara täppt i munstycket på den förgasaren som har ett kallt avgasrör

Men du borde märka om den bara går på tre, då går den illa och låter som kromsläde.

Stinker den bensin, så kan det vara nåt som orsakar att det inte blir nån gnista, tex. dåligt stift, tändkabeln har släppt från tändhatten (har jag varit med om). Stinker den inte bensin så kan det ju vara täppt i munstycket på den förgasaren som har ett kallt avgasrör

Men du borde märka om den bara går på tre, då går den illa och låter som kromsläde.

Hej,

Hojjen brukar stanna ca 1 gång per tur när du är ute och kör och drar in kopplingen men startar igen direkt när du släpper upp kopplingen.
Kan det ha någonting med det att göra?

Vad är det troligaste felet? Uppe i tändspolen eller i förgasarna? Finns det något sätt man kan utesluta något alternativ på ett enkelt sätt?

Framförallt? Kan man köra bara med 3 cylindrar. Är det skadligt för motorn?

jag tror inte cylinder /kolv står helt still, däremot så hamnar den efter vilken kan bero på förgasar eller tändningsfel så mycket kan jag säga utan att ha tittat närmare på skiten iaf!

Last edited:
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back