Suzuki gsx600F?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är det något att ha? I förhållande till Sv 650, vill ha en hoj med låg premie men som ändå är kul att köra med lite drag i. Har förstått att många yngllingar köper sig en sv då den är reggad som mellan klass och kan vara rätt slutkörd.

Är det något att ha? I förhållande till Sv 650, vill ha en hoj med låg premie men som ändå är kul att köra med lite drag i. Har förstått att många yngllingar köper sig en sv då den är reggad som mellan klass och kan vara rätt slutkörd.

Hej!

Ägde en GSG600F -98 i fem år och var nöjd med den. Ingen högeffekts hoj, men ok register. Trevlig komfort.
Sambon har en SV650S-03 nu och den är roligare att köra än 600f. Betydligt lättare men med en twins vrid men ändå relativt varvvillig. Riktigt bra register och grymma bromsar. Sämre komfort än en 600f dock.

Så frågan är väl användningsområde kanske. Och radfyra vs twin. Skulle jag köpa någon av dessa skulle det sluta med en SV....1000S ;)

/ Heppe

:hojbusa

Så frågan är väl användningsområde kanske. Och radfyra vs twin. Skulle jag köpa någon av dessa skulle det sluta med en SV....1000S ;)

/ Heppe

:hojbusa
Ska mest pendla och åka kortare sträckor är gsx:n lik den jag körde på körskolan gsx 750 (naken) eller är den piggare? Har även funderar på en Kawa xr7s. Visst hade en gixxer vart trevligt men det blir så jävla dyrt.

//Dafe

Ska mest pendla och åka kortare sträckor är gsx:n lik den jag körde på körskolan gsx 750 (naken) eller är den piggare? Har även funderar på en Kawa xr7s. Visst hade en gixxer vart trevligt men det blir så jävla dyrt.

//Dafe

Har själv en GSX600F -98 och är väldigt nöjd med den som förstahoj. Körde liksom du en GSX750 på körskolan och anser 600F vara bra mycket piggare! Komforten på 600F går inte att jämföra med 750 då den senare innebär att man måste kedja fast sig i styret i motorvägshastighet för att inte blåsa av. Inga sådana problem med 600'an. Valde själv den hojen för den låga försäkringspremien i kombination med sportigt utseende och tillräckligt med effekt för det mesta som inte involverar att antingen köra VÄLDIGT fort eller på bana. Funkar även bra att åka 2. Mina 5 cent....

Jag hade en '88 en gång.

Den tog mig till Österrike ett par gånger, Frankrike, södra spanien och två svängar till Norge. Finfin komfort, kass framdämpare för mer inspirerad körning men på det stora hela en bra nybörjarhoj.

Svn kan jag inte säga så mycket om.

Valde själv den hojen för den låga försäkringspremien i kombination med sportigt utseende och tillräckligt med effekt för det mesta som inte involverar att antingen köra VÄLDIGT fort eller på bana. Funkar även bra att åka 2. Mina 5 cent....

Tackar tackar du har samma kriterier som jag har. Så kan tjejen hänga med också!

Började min karriär men en GSX600F -00.
Riktigt trevlig hoj som pallade för långturer. Kändes sportig i början men man hade ju inga andra referenser, förutom körskolehojen (GSX750).
Motorn är som en Volvo B20, skottsäker, lättmeckad, lite tråkig men överlag riktigt trevlig.

Men står valet mellan SV650 och en GSX600F så skulle jag rekomender SV650.
Den är trevligare, känns modernare. Komforten kanske inte är riktigt lika bra men det skiljer inte mycket.
SV:n känns sportigare och ser ju lite bättre ut.

Kolla även in Kawasaki ZZ-R 600. 98Hkr på ca 195Kg torr. Man kör utan större problem 20mil i sträck. Körställningen är bra, jag är 180cm och sitter fint på den. Sitter som på 600F:en kan jag tänka, lagom upprätt. Jag betalar ca 6000:- Halv/Helår (27år, kortet i 1 månad. bor mitt i stan), detta för en 94:a.

Enda nackdelen är att det är en lite ovanligare modell vilket gör att extra-utrustning kan vara lite pyssligt att hitta. Slitdelar delar den med ZX-6R så det är inga problem att hitta.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman