Suzuki GSX1100E -82, retrostukad

Det blir så snyggt att jag nästan blir förbannad. :tummenupp



Varför kunde inte jag också ha fötts med talang, energi, kreativitet, bra utseende och fullt fungerande hjärna?! :huvet
 
Snyggt som helvete Blå ! :tummenupp

Ser att du trixat med din fina kamera igen på första bilden...aja baja ! :D
Skulle vara kul att se exakt vad du gjort med kedjeskyddet...men det ser helt 100 % orginal ut.

Rock on mannen !

:rock
 
Bonzo: Hahaha... Det är aldrig för sent att ändra sig, eller hur? :lol

Och till alla ett stort tack för uppmuntran och de fina lovorden!

Kawa: Haha, jag kunde inte låta bli att dra på motell-effekten, det ser rätt läckert ut :) Kedjeskyddet gick ju ned till mitten på drevet (ungefär). Så jag kapade helt enkelt av det vid fästet och tog den yttersta biten som var några cm smalare och skarvade i. Fick lägga lite extra plåt i luftfickorna som syns om man stirrar riktigt noggrant på bilderna när det ligger på bänken. Slipade, spacklade och målade. Gillar looken med den feta kedjan synlig bakåt...

I övrigt! Kom på att jag är i behov av nya bromsskivor fram till den! Någon av dom som sitter där är lite skev så att det "durrar" i bromsgreppet när man bromsar. Om någon har dylika till för en fattig student rimlig sudd så hör gärna av er!
 
Grattis till att ha lyckats ge 95% av forat dåligt samvete för ohändighet och få tummen ur röva :tungan

Dock så har du ändå en bit kvar till johansson, som bygger jet-spark på 3månader! men jag ställer självklart upp med dåliga ideer när du börjar med det! finns väl nått rum i källarn som kan vara raketforskar-rum! :crash
 
I helgen har jag gjort i ordning förgasarna. Jag hade liksom skjutit lite på det i mitt sinne och tänkt att det inte var så mycket mer kvar på hojen. Men återigen, "småpillet" tar en fruktansvärd tid. Någon hade vid tillfälle dränkt hela förgasarbryggan utan att montera isär med svart sprayfärg. Plocka ut alla munstycken etc. och lät hela bryggan ligga i bromsvätska i ett par dygn, vilket fick det mesta av färgen att släppa. Resterande togs bort medelst tålamod och ett glatt humör. Har bytt samtliga o-ringar och gummidetaljer (utom membran) och gått igenom alla munstycken o.s.v mycket noggrant. Blandskruvarna som var överlackerade var bottdragna eller halvt urskruvade (logik...) Såklart fattades o-ringar lite sporadiskt mm. Kort sagt borde detta bli ett ordentligt lyft som man lär märka när man vrider på rullen! Dessutom har jag kapat isär ett par gamla ljuddämpare till min bruksbil som jag plundrade på perforerat rör och långtrådig ull.

Ikväll hade jag bara potatis-telefonen att fotografera med, men det blev riktigt fint. Har köpt ett K&N filter som kommer att sticka ut på sidan typ där det ligger på sista bilden.





 
Tackar :)

Ikväll har jag lyckats snida ihop ett par insatser till dom avkapade originalburkarna. Tror att det borde ta död på ljudet helt ok. Givetvis är det massvis med ull runt om det perforerade röret, men jag ville inte hålla mobilen med mina glasfibriga fingrar. Nu är det bara att linda rören med bandage, bygga en luftburk, montera oljekylaren och lite småplock. Sen är den preliminärt färdig, går säkert ett par helger åt att åtgärda fel man upptäcker när man kör.





 
asså jag är jävligt sugen på att olla din tank!
Helvete så läcker den är :tuttar
 
Återigen, läckert byggt! :tummenupp

Angående insatserna, min erfarenhet är att ull och mattor inte fungerar i längden, bäst för egen del har varit att göra insatserna trattformade med den smala delen pekandes inåt... Har slagit sönder ljudet bra utan ull & lull-lull.

Hur blir det med placering av lampor & skylt bak? Nyfiken :)
 
Jo, ullet åker ju lätt ut och om man vill att det ska sitta längre genom att packa det hårdare ökar ju ljudvolymen. Dessa är packade riktigt hårt. Tror som du sade att det som dödar ljudet mest är begränsning av arean, får hoppas dessa räcker men den är ju besiktigad i 1.5 år till.

Blinkersen bak får sitta där det sitter. Regplåt och bakljus hamnar på vänster sida i höjd med kedjeskyddet. Blinkersen fram tror jag att jag sätter i nedre kronan =)
 
Sidomonterad plåt & lampa tror jag blir läckert :)
 
Ikväll har jag påbörjat luftlådan, den blir nog alla tiders när den är klar. Jag har en bra idé för den, prognosen är färdig imorgon. Var och hälsade på dom två som gick i ide lite tidigare i vintras, dom verkar trivas bra :)







 
Jag får mixade känslor när jag ser filtret... Älskar den hemmasnickrade luftburken (!!), men samtidigt känner jag att ett filter som bara petar ut på sidan sådär... Jag vet inte... Allt annat är ju så snyggt, så det sticker lite i ögonen liksom... :va
 
Är helt med på vad du menar, men skall knäppa ett par helhetsbilder på den idag. Det ser rätt "brutalt" ut :-)
 
Är helt med på vad du menar, men skall knäppa ett par helhetsbilder på den idag. Det ser rätt "brutalt" ut :-)

Att låta filtret peka så mycket neråt... ser lite loser ut tycker jag. Kan du inte modda stosen i luftburken. Så att filtret pekar mer bakåt och mindre neråt? Som på H-D XR750?
Även om man inte gillar H-D är ju XR750 trots allt en milsten i hojdesignvärlden. Kan vara värt att snegla lite på den.



För de som till skillnad från TS inte vet vad H-D XR750 är
Flattrack-versionen
http://www.youtube.com/watch?v=WEvVZMh08K8

RR-versionen (Ja en Ducce blev ifrånåkt av en amerikansk tvåventilad stötstångstwin)
Daytona, gamla onda tiden, en förare kör med bruten arm, Church på H-D XR750. Mäktigt dån från Church:s hoj.:

http://www.youtube.com/watch?v=LHIxDGtNsYs
 
Last edited:
Eftersom jag lyckats missa det mesta i livet de senaste 8 månaderna så är ju din byggtråd inget undantag.
Men det är ju bara att lyfta på hatten.
Grymt att du återanvänt mycket, låtit lite patina finnas kvar och lyckats få till ett jävla gott stuk på hojen!
:Bugar
 
Jag tycker "stuket" passar kanon ! Lite ruffigt och rejsinspirerat :tummenupp
Kanske lacka det svart och ha ett filter på andra sidan oxå för symetrin skull.

:rock
 
Jag har följt din tråd sen start och imponeras av det du gör. ?
Tycker dock att stosen till filtret ser liten ut? Är arean verkligen den sammanlagda av förgasarnas? I annat fall kommer den väl att agera stypning? I och för sig bygger du ju inte en racer...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top