Suzuki GSX1100E -82, retrostukad

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Kalmar Län
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Ser ut att bli riktigt bra :tummenupp
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Tack tack! :) Det är lackerat med 2K billack, 4 vändor silver och ett gäng med klarlack för att få upp lite glans och djup i det. Ikväll åkte jag och motorn iväg till en tvätta själv biltvätt där den rengjordes lite. Förstår inte varför alla stirrar så underligt på oss när min kusin tvättade en jagga bakaxel och jag motorn, haha.

Kunde inte låta bli att provhänga sadeln som snabbast, den observante ser även alustänkan liggandes framför ekipaget.



 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Idag har jag lyft in ramen i motorn, provmonterad clip-on, andra fästöron till lyktan mm. Men framför allt har jag konstaterat att jag förmodligen slopar mina tidigare planer på att lackera den candy-röd. Den råa plåtytan får nog istället bli lackeringen, med klarlack över naturligtvis.



 
Last edited:

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Dra å bada så snyggt det blir.
Ett par sköna ekerfälgar på det där hade varit pricken över i enligt mig, men det är jag det.
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
På med bakhjulet och sedan kan du böörna :hihi
Snyggt som vanligt.

PS. När man klickar på dina blider länkas man till photobucket...nått du gör medvetet ?
Vanligt är att man får upp en förstoring på SH-sidan.

:rock
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Tack o bock! Instämmer fullständigt med att ekerfälgar vore att föredra. Det blir ett framtida projekt eller kanske senare i vinter om jag blir klar för snabbt. Har funderingar om att kanske gs1000 från tidig årgång kan passa ganska bolt on med lite tur.

Photobucket är helt medvetet. Jag är lite aktiv på andra forum med samma tråd och då underlättar det att ha allt på samma ställe. Finns mycket fordonsrelaterat att glo på där förövrigt för den intresserade :) (det är uteslutande det jag har den till som tur är hö-hö)
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Har man inget att göra en torsdagskväll och gått och grundat ett tag på tankens vara eller icke vara, färg eller inte? Och så vidare. Fick inspiration av en fin propeller som står uppställd här i närheten, den är rosenpolerad till utförandet. Efter de två första raderna började jag inse vad jag gett mig in på, men i detta skede finns inte riktigt nån återvändo utom att möjligtvis lackera tanken och lägga mååånga lager slipgrund. En nackspärr, stumma händer och en ansenlig mängd timmar senare blev det färdigt. Är mycket nöjd med resultatet, man fick upp "rätta knycken" efter ett tag.

Då min kamera ungefär är lika bra som en potatis återspeglar den tyvärr inte resultatet helt rättvist. Det är lagt fem lager klarlack på de sista bilderna och brytningarna som uppstår är hur häftiga som helst. Suzuki har dessutom varit vänliga nog att tillverka tanklocket i mässing, kommer nog låta det vara borstat.













 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Men kuken vad läcket !:tummenupp
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Har man inget att göra en torsdagskväll och gått och grundat ett tag på tankens vara eller icke vara, färg eller inte? Och så vidare. Fick inspiration av en fin propeller som står uppställd här i närheten, den är rosenpolerad till utförandet. Efter de två första raderna började jag inse vad jag gett mig in på, men i detta skede finns inte riktigt nån återvändo utom att möjligtvis lackera tanken och lägga mååånga lager slipgrund. En nackspärr, stumma händer och en ansenlig mängd timmar senare blev det färdigt. Är mycket nöjd med resultatet, man fick upp "rätta knycken" efter ett tag.

Då min kamera ungefär är lika bra som en potatis återspeglar den tyvärr inte resultatet helt rättvist. Det är lagt fem lager klarlack på de sista bilderna och brytningarna som uppstår är hur häftiga som helst. Suzuki har dessutom varit vänliga nog att tillverka tanklocket i mässing, kommer nog låta det vara borstat.

Det där va ju sjukt ballt :yoparty va lite osäker först när du bestämmde dig för att köra på opackat, men med den där väldigt unika lösningen är det ju asfett :tummenupp :tummenupp
 

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Fan vilket grymt inspirations projekt....

Sjukt nice.
Rörboken var en mycket bra ide jag inte set tidigare o kommer nog användas här hemma :)

Riktigt grymt allt ihopa :banana:banana
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Tack för alla uppmuntrande tillrop! Imorgon får vi alla förhoppningsvis se hur den ser ut på hjul igen. Idag har jag svarvat bussningar till stötdämparna, pressat i nya nållager till svingen, fälgarna har fått "striiipes" och målat i lite vit färg i däcken. Blev väldigt mycket roligare än innan tycker jag. Det borde gå ihop fint med sadeln...







 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top