Suzuki GSX-S tråden

Tycker 3000 för bibehållen garanti är rätt snällt ändå.
Hittar du runt 2500 är det ett bra pris nuförtiden
 
jag har en gsxs 1000 -16 som också (va/är) ryckig, funkar att köra med tc på läge 3 alternativt köra på lägre växlar, så i stället för att köra på 4an i 40 prova 2an. jag va också inne på pcv men kan ej rättfärdiga 4500kr plus 1500 för mapppning/bänkning för att få bort lite ryckning. Däremot kör jag just nu med leovince slipon och nu när jag har hittat ett decat rör på ebay för 1100kr så kanske jag kommer att kosta på pcv och mapp samt öppet filter men om jag gör det handlar det bara om attt jag vill attt det ska låta utav bara fan! älskade ljudet i min gsxr k3 med rakt rör och pc3.
 
här va det tyst. har klrt min nya hoj ca 60 mil nu och är helnöjd. fick styrfladder i början som visade sig att fjädringen va för hårt satt. har justerat och nu är den som en dröm att köra. har även hunnit pimpat lite och satt dit ett decat rör tillsammans med original slutburk. hade ett blckwidow slipon på först men tyckte det blev bättre med original. så om någon vill klpa blackwidow slipon finns det billigt. bara pm:a . annat som är gjort är dekalkit och fälgstripes och tailtidy.
6d3f4aeac0d70f9f8e0ec6ccd32285af.jpg
4b1a7ab55d56850c6888431f5d1acc0d.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Slangklämman, hur tyckte du ljudet blev med decat? Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa blackwidow header eller decat. Jag vill va bättre sound men inte för högt:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:
Jag kör med Black widow headers och leovince slipon, tycker det lät för lite så nu har jag köpt ett Kina slipon som är mkt mindre och hoppas på meeeeer ljud
 
Jag kör med Black widow headers och leovince slipon, tycker det lät för lite så nu har jag köpt ett Kina slipon som är mkt mindre och hoppas på meeeeer ljud

Har bestallt window headers samt slip on och dessutom wollich flash med autotune ska bli spannande att prova.
 
Vad trevligt att man hittade denna tråden. Jag funderar på att köpa en gsx-s 1000f men har hört om att den har "ryckig gas". Hur allvarligt är det och gäller det bara tidigare årsmodeller (typ 2015-16)?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Vad trevligt att man hittade denna tråden. Jag funderar på att köpa en gsx-s 1000f men har hört om att den har "ryckig gas". Hur allvarligt är det och gäller det bara tidigare årsmodeller (typ 2015-16)?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Hade en -16, den blev väl uppdaterad med lite mer pulver i motorn året efter om jag minns rätt. Jag tyckte inte att ryckigheten i gasen var problematisk, de tär en vanesak att hantera rullen. Om man kör i läge två på TC-n blir hojen dessutom mycket mer följsam. Provkör vetja, F-versionen är lika smidig som nakenhojen men dessutom superbra på transportsträckorna, kåpan gör stor skillnad.
 
"Ryckig gas" på de tidiga är egentligen bara på lågvarv dvs hastigheter under 50 km/h. Och ryckig gas är nog inte rätt ord snarare att hojen ryckte när man höll jämn gas pga att insprutet slog av o på. Inte mycket värre än andra nya hojar. Jag löste min med PC5 och fick dessutom lite till på toppen.
 
"Ryckig gas" på de tidiga är egentligen bara på lågvarv dvs hastigheter under 50 km/h. Och ryckig gas är nog inte rätt ord snarare att hojen ryckte när man höll jämn gas pga att insprutet slog av o på. Inte mycket värre än andra nya hojar. Jag löste min med PC5 och fick dessutom lite till på toppen.
Då är det nog inte så illa. Jag kör en Ducati Hypermotard 1100 så jag är van vid det symtomet. När jag kör under 40 km/h på tex kullersten gäller det att vara mjuk i handleden.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Man kan förbättra tre saker på En GSX-S1000 mot orginal. PC5 om man vill. Bättre frambromsbelägg, orginal tar bra men är lite okänsliga trots Brembomärkning. Bakstötdämparen, jä-a vilken skillnad en öhlinare gjorde i förtroende på bana.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top