Suzuki GSX-S dör när den är varm

Laderlappen247

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2020
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-S 1000
Tjena. Har precis satt på Yoshi helsystem, KN filter, PC samt PAIR blockeringar. Märkte ganska omgående att hojen är orolig på tomgång vid kallstart. Dock dör den inte. Men så fort hojen är varm och man skall starta den så dör den om man inte ger gas. Tycker även att den luktar bensin.

Hojen är inte mappad eller bänkad än utan jag har en tid nästa vecka. Kommer det lösa problemet?

Hojen ifråga är en Suzuki GSX-S 1000
 
Ja en mappning löser troligtvis problemet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Jag kan förstå slipon osv för bättre ljud, jag har det själv, men varför tar folk bort katten och sen för en jäkla massa oväsen?? Ja en mappning kommer fixa problemen. Den kommer också ta bort alla fabriksgarantier du eventuellt har kvar på hojen... Så du vet. :brinnerup

Det är ju också jäkla svinigt mot miljön...
 
Last edited:
Jag kan förstå slipon osv för bättre ljud, jag har det själv, men varför tar folk bort katten och sen för en jäkla massa oväsen?? Ja en mappning kommer fixa problemen. Den kommer också ta bort alla fabriksgarantier du eventuellt har kvar på hojen... Så du vet. :brinnerup

Det är ju också jäkla svinigt mot miljön...
Många euro5-hojar är strypta från fabrik och har ofta för mager blandning för att klara de stenhårda avgaskraven som gäller idag. Om man plockar bort allt skräp och mappar om så får man en hoj som går som den är tänkt att gå helt enkelt.

Vill man miljökompensera så kan man ta cykeln till jobbet en gång. Eller köpa lokalproducerade varor. Att ett nöjesfordon som går några hundra mil om året ska rädda miljön är bara löjligt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Många euro5-hojar är strypta från fabrik och har ofta för mager blandning för att klara de stenhårda avgaskraven som gäller idag. Om man plockar bort allt skräp och mappar om så får man en hoj som går som den är tänkt att gå helt enkelt.

Vill man miljökompensera så kan man ta cykeln till jobbet en gång. Eller köpa lokalproducerade varor. Att ett nöjesfordon som går några hundra mil om året ska rädda miljön är bara löjligt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Att saker är strypta från fabrik är ju helt klart standard och tråkigt men det är så det är idag. Att ta bort katten på en streethoj dock. Nja jag står vid min åsikt att det är ej ok. Man släpper ju skiten rakt ut utan rening. Jag är absolut ingen miljömupp, tycker att plastpåseskatten är 2000-talets löjligaste påhitt och MP kan ta sig i ****** men med det sagt så är det ändå rätt ruttet att bara skicka skiten rakt ut i atmosfären.

Sen håller jag med om att ett nöjesfordon med några hundra mil om året inte påverkar klimatet i det stora hela. Vi får se. Kanske återkommer TS med att han fått sin hoj uppeldad av någon arg granne som han väckt 06.00 i 3 veckor i rad med sitt dönande helsystem... :brinnerup :lol
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top