Suzuki GSX-S 1000

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Gillade provkörningen av den. Man satt bra vilket är viktigt för mina känsliga ben. Bra drag, får hålla i sig. Smidigt och lättkörd och kändes inte som en 1000cc. Jag körde även GSR 750 direkt efter och GSX-S kändes inte klumpigare än 750cc.

Lät bra gjorde den också.


5300 kr i helförsäkring för mig, endast 500 kr dyrare än 750cc i försäkring. GSX-S1000 är en stark kandidat för mig nästa säsong. Ska försöka provköra lite fler först, exempelvis Honda CB 1000R.
 
Någon som köpt denna, behöver info om... allt, funderar på att blanda in en i kampen mot s1000r och tuono.
 
small.jpg
Bekvämare körställning än GSXR-750. Betydligt bättre botten
 
"Beauty is in the eye of the beholder", det är väl skönt att det finns olika smak annars hade alla kört likadana hojar. Nåväl nu är den inkörd och försedd med lite kraschpuckar mm
 

Bifogat

  • 20151031_143317.jpg
    20151031_143317.jpg
    864.7 KB · Visningar: 86
  • s20151031_112912.jpg
    s20151031_112912.jpg
    87.1 KB · Visningar: 1,647
  • s20151031_113155.jpg
    s20151031_113155.jpg
    77.6 KB · Visningar: 1,592
  • s20151031_113206.jpg
    s20151031_113206.jpg
    94.1 KB · Visningar: 1,910
Ni som har haft hojen (framför allt F-varianten) ett tag nu vad tycker ni? Jag är rejält sugen på en sådan. Hade egentligen fastnat för Z1000SXen och provkört en osv men denna ser ju på pappret bättre ut på nästan alla punkter. Tycker den är lite snyggare och cleanare också. När brukar 2017-modellerna presenteras på ett ungefär?
 
Ni som har haft hojen (framför allt F-varianten) ett tag nu vad tycker ni? Jag är rejält sugen på en sådan. Hade egentligen fastnat för Z1000SXen och provkört en osv men denna ser ju på pappret bättre ut på nästan alla punkter. Tycker den är lite snyggare och cleanare också. När brukar 2017-modellerna presenteras på ett ungefär?

Jag har vörvisso inte ägt en gsx-S1000F, men en Z1000SX och provkört en GSX-S1000F, och suzukins lägre vikt känns definitivt. Motorn i kawan tycker jag känns argare, även om den har mindre effekt. Zusukins växellåda är mycket lenare, motorn är mycket lenare och mer linjär. Hojarna känns ganska lika att köra vad gäller att svänga och bromsa. Lite mjuk fjädring på båda för min smak/vikt, upprätt körställning.
Har inte kört den senare generationen av SX med bättre allt än min 2011 tillräckligt mycket för att säga så mycket om skillnaden mellan den och suzukin, men, på gata är skillnaden mellan de två hojarna mest akademisk och en fråga om smak.
Och om man vill ha sidoväskor utan att ha en stor, ful ram. Det kan man på kawan, men inte suzukin.
Tycker vindrutan på kawan gör ett bättre jobb i högre farter med. Men det är nog de enda två punkterna som SXen är påtagligt bättre.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top