Suzuki GSX-R750WT vill inte gå

mint condition????
Skall inte grejerna fungera perfekt då:-/

Sorry byter husfasad o är allmänt uppgiven o frustrerad över att inte ha tid o åka hoj:-))

Men den ser riktigt fin ut, flera bilder!! det är sällan man ser så fina i dag.
 
mint condition????
Skall inte grejerna fungera perfekt då:-/

Sorry byter husfasad o är allmänt uppgiven o frustrerad över att inte ha tid o åka hoj:-))

Men den ser riktigt fin ut, flera bilder!! det är sällan man ser så fina i dag.

Den har stått länge och väl, så tanken var full med avlagringar. Soppapumpen var död. Jag har gjort ren tanken och bytt pump och vakuumkran. Men den är fresh, och kommer inte att slitas nämnvärt om jag inte får igång den.
 
Okej, dagens tester:
Först ville den inte starta. Jag plockade av tanken och tog loss pumpen ur botten på tanken för att se om den var full med skräp. Men icke, allt var rent och fint. Jag satte ihop allt igen och försökte starta. Inte ett liv.

Testade startgas, och se då gick den igång och gick fint på tomgång länge och väl. Jag rullade ut den med motorn igång och testade lite olika lutning osv, men den puttrade på.

Fast besluten om att få den att stanna så varvade jag, först tvåtaktvarmkörningstyle men sen övergick jag till 5500 rpm stadigt. Mycket riktigt stannade den som av soppatorsk efter en stund. Jag lyfte på tanken, tog bort luftfiltret och sprayade startgas, och den startade igen.

Gjorde om varvtestet, nu med tanken uppfälld och inget filter eller lock på luftburken. Efter en stund stannade den igen. Sprutade startgas genast, men då ville den inte. Efter att ha stått i ett par minuter sprayade jag startgas igen, och då startade den.

Visst är det här förgasarrelaterat? Fortfarande skit i förgaseriet? Flottörnivå?

Vad vet jag. Men om den inte startade på startgas hur har det med flottörnivån att göra?
Om den stannar, kolla om du har gnista DÅ. Har den gnista, testa att starta igen.
Om den stannar, kolla att soppapumpen funkar DÅ. Om pumpen funkar testa att starta igen.
Testa med en lös tank/flaska. Med högre fallhöjd behöver du inte soppapump.
 
Väldigt fin. Så långt före suzuki var när dom släppte denna modellen, kul att se det finns någon som är original fortfarande..
 
Väldigt fin. Så långt före suzuki var när dom släppte denna modellen, kul att se det finns någon som är original fortfarande..

Saknar en sådan....... Till samlingen.....
Skulle sitta fint... Mvh Toyman.
 

Bifogat

  • IMG_0051 (1280x960).jpg
    IMG_0051 (1280x960).jpg
    806.2 KB · Visningar: 45
  • IMG_0270 (1024x768).jpg
    IMG_0270 (1024x768).jpg
    458.7 KB · Visningar: 42
  • IMG_0336 (1024x768).jpg
    IMG_0336 (1024x768).jpg
    416.2 KB · Visningar: 38
  • IMG_0400 (1024x768).jpg
    IMG_0400 (1024x768).jpg
    521.5 KB · Visningar: 39
  • IMG_0401 (1024x768).jpg
    IMG_0401 (1024x768).jpg
    523.3 KB · Visningar: 38
  • IMG_0403 (1024x768).jpg
    IMG_0403 (1024x768).jpg
    577.3 KB · Visningar: 43
  • IMG_0404 (1024x768).jpg
    IMG_0404 (1024x768).jpg
    532.9 KB · Visningar: 40
  • IMG_0405 (1024x768).jpg
    IMG_0405 (1024x768).jpg
    568.5 KB · Visningar: 36
Okej, såhär va: o-ringarna på nålventilsätena var extremt trötta. Oavsett vad flottörerna gjorde så rann det in bensin hej vilt.

Förutom att den flödade fick jag ju soppatorsksymtom också, och det berodde på att den nya soppakranen hade nipplarna åt andra håll än den ursprungliga. När jag fällde ner tanken blev vakuum- och bensinslangarna för korta och veks platta. Lol. Jag bytte o-ringar och vände på soppakranen. Hittills verkar det funka, nu ska jag ut och våldköra den och se vad som händer.
 
Spännande update: Den går som SATAN. På bakhjulet och skit. Läskigt. Men kul! Nu är det bara resten kvar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top