Suzuki GSX-R 750 -88 bilder och tips?

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjenare,
Jag är en nyreggad användare som smugit omkring i skuggorna här på forumet en längre tid. Nu har det då blivit dags att registrera sig och ställa en liten fråga.

Har en GSXR 750 -88 på gång som projekt, och har planerat att bygga en streetfighter av denna. Innan jag slår till och hostar upp kosingen skulle det vara kul att se lite bilder på andras gamla ombyggda Suzukin, för ideernas skull om inte annat. Har tillgång till garage med allt och lackbox, så det ska nog gå att pula ihop nåt kul.
Har snokat runt här på forumet och på nätet, men hittar mest bara orörda hojar.

Finns det någon vänlig själ som råkar ha bilder eller länkar till ombyggda Suzukin? Vore väldigt tacksam.

Kör för övrigt redan en GSX-F -00, men den är så tråkig så den ska sambon få ta. :)

Tack på förhand!

Tack så mycket! Där fanns mycket bra...

Om någon har fler bilder/tips är det bara att tycka till!

Tjenare,

Tack så mycket för tipsen! Gillar stuket på din väldigt mycket!

Håller på förhandlar med säljaren som bäst, förhoppningsvis står hojen i garaget så småningom.

Kan du tipsa om andra framgafflar som passar hyfsat på en gammal Gsx-R förresten? Original är lite väl långa för det "agressiva" stuket...

Tjenare,

Tack så mycket för tipsen! Gillar stuket på din väldigt mycket!

Håller på förhandlar med säljaren som bäst, förhoppningsvis står hojen i garaget så småningom.

Kan du tipsa om andra framgafflar som passar hyfsat på en gammal Gsx-R förresten? Original är lite väl långa för det "agressiva" stuket...

Gaffel är ju ganska dyrt att byta, men visst blir det både bättre och snyggare med en nyare usd-gaffel. Jag märker stor skillnad.

Annars är original från en 750 -88 tillräckligt kort om man bara sänker ner den ca 30 mm i gaffelkronorna och ställer den lite hårdare. Har man kortare blir nog markfrigången lite bristande. Ska du ha en annan gaffel är det enklaste att köpa en gaffel med kronor från de första gsxr:erna med usd, de passar rakt av, samma styrlager, hjul etc. Annars bör gaffeln från en gsxr SRAD funka, men då tror jag det blir lite jox om du inte byter till dito hjul och skivor. Navet är nämligen bredare och bromsskivorna har därmed ingen offset som på de äldre, hjulaxeln är nog grövre också. För att få min gaffel från gsxr 750 -05 att passa fick jag använda gaffelkronor från tidig gsxr750 med usd och hjul från SRAD/Busa/TL och göra 1,5 mm distanser till bromsskivorna, dvs mycket enkelt.

Om du ska byta så tänk på att gaffeln till 1100 är längre och jag har för mig att den är grövre också, dvs passar inte i samma gaffelkronor som 750.

Jag skriver ur minnet nu så jag lovar inte att allt är korrekt, men jag är 99.

Köp en gammal gsxr och bli glad :) Tycker min ser rätt bra ut för att vara en 86, Fredsfurstens gsxr är riktigt läcker :tummenupp

Bifogat

• DSC00370.JPG
    DSC00370.JPG
    104.4 KB · Visningar: 170
Köp en gammal gsxr och bli glad :) Tycker min ser rätt bra ut för att vara en 86, Fredsfurstens gsxr är riktigt läcker :tummenupp

Jo, lite av charmen är nog att man kan få en 20 år gammal hoj snygg för lika mycket pengar som polaren betalar av i månaden på sin nya Yamaha fighter... :) :arsele

Tack igen för alla bilder och tips!

Jo, lite av charmen är nog att man kan få en 20 år gammal hoj snygg för lika mycket pengar som polaren betalar av i månaden på sin nya Yamaha fighter... :) :arsele

Tack igen för alla bilder och tips!

Jag bor i Finland för tillfället om du vill köpa min :brynad
Ska flytta till Gbg eller sthlm för att börja på teknisk högskola så jag måste bli av med min pärla :gråta . Skicka pm om intresse finns, bor dock rätt långt bort från vasa (ekenäs). En kompis flyttade till vasa ca. 2 veckor sedan för att börja handelsskolan :tungan .

Nu är jag lite ledsen, hojen jag skulle köpa visade sig vara i taskigt skick, så nu blir det till att söka nytt projekt... :huvet

Blir ingen Gixxxer nu heller trots allt, men herrejävlar vilken hoj på bilderna! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back