Suzuki GSX R 1100 - kan det vara något?

Bossebult skrev:
Min gammla drömhoj var en 90's GSXR1100, och om jag hittade en sådan i bra skick idag, så skulle jag inte tveka en sekund att köpa den!!
Folk får säga vad dom vill om gamla R1100(86-90), men jag tycker att dom är brutala :tummenupp Senare upplagor med vattenkylning är jag mindre imponerad av.
Om du hittar en i bra skick så har du mycket hoj för pengarna.

Varför ser man inte så många sådanna till salu? Är ägarna FÖR nöjda kanske??
Det var ju det årets mest sålda mc, alla kan ju inte vara skrotade, el streetfighterombyggda, såg en i fint orginalskick på blocket, om det var 40 000 kr som begärdes också.

stranglefoot skrev:
ja visst! undras om den gamle gummi ramen flexar med den konverteringen! :banana

Vill bara meddela att en GSXR 1100 86á, funkar kanon bra med 244bakhjulshästar trots att snack om gummi ram, eller så är det jag som inte förstår bättre!!?

Och chassit på en GSXR 90-92 är inte sämre

Last edited:
gsx 1100r

Jag valde mellan gsx 1100r fzr 1000 och kawa zzr 1100. kollade olika fakta och tester innan jag bestämde mig. Det det blev en zzr pga att motorn fick bästa omdömme av dessa tre. Ska du ha en gsx 1100r tycker jag att du ska kolla efter en 89a och framåt dom är klart snyggast priset på en sådan bör ligga på c:a 23 - 35 000.

gsxr

Har en gsxr 750-90,är hur nöjd som helst!
Startar alltid och går bra för att ha många år på nacken.

billig försäkring är det oxå
mvh Joffe.

Poacher skrev:
Köp en billig GSXR av någon som begriper att tåget gått och att det där skrammlet inte är top of the line längre.
Tänk på att gammla hojar alltid är roligare som minnen än att köra igen på senare år.
Får nog hålla med om att minnen inte mår bra av att "provas" en tio år senare
Skrotade min gatcykel i påskas och letade runt lite. Provkörde även en GIX 1100 och blev lite ledsen i ögat. Inget fel på hojen, hel och riktig på alla sätt, inklusive maskinen. Den var helt enkelt inte vass nog längre. Tiden hade sprungit ifrån den helt enkelt. Mitt minne av den som det värsta som fanns fick sig en rejäl törn.

Sulle jag handlat en hade jag letat efter en oljeluftare. dom är lättare och mer kompromissslösa än dom senare vattenkylda som blev redigt tunga.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti