Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Jo jag hittade allt flera annonser på ebay med pinne, dom skulle ha ca 275kr för pinnen och 41€ i frakt.:gnissla
Kändes som det kvittade!

Har ringt runt lite om försäkring och det billigaste jag hittade var 391kr/mån trafik och oavställbar.
Är 44år, bor i villa i mindre stad och hojen står i låst garage, hojen har larm + är märkt med osynliga märken som ska underlätta identifiering vid en eventuell stöld.
Har aldrig vurpat eller använt bilförsäkringen så jag trodde nog jag skulle hitta någon vettigare försäkring, men icke :huvet
 
Tycker det låter rimligt.. jag hamnar på runt 7k per år.. Är 34 å bor i en liten håla. Men alla andra bolag vill ha runt 20k....

Men iom att du har åren så kolla suzukis märkesförsäkring!
 
Någon som har lite kåpor över? Det mesta är intressant så länge de är hela!
 
Men shit va denna tråden är död :smasha

Hur mkt drar era motorcyklar? Vid inspirerad gatkörning, samt bankörning. Även förbrukning vid touringkörning intressant, så jag kan börja planera semestern med :D
 
Hejsan, är där någon som har en sådan här kåpa liggandes och som vill sälja den? är till en K4. Tacksam för svar


20150420_122009.jpg
 
Last edited:
Hej och hå gamla K3-4 tråden :) Ser att vissa still going strong med sina gamla knarrar, haha. Så även jag. Ska snart plocka fram leksaken för säsongen. Men behöver serva den först och främst. Den har nu gått så pass långt att det inte är värt att serva den på verkstad för att få en stämpel i boken. Klockat upp 3700+ mil på maskinen och hade tänkt serva den själv.

Antar att det är fler härinne som gör det med sina gamla hojar. Vad brukar ni göra för självservice inför säsongen?

Jag har tänkt:

- Olje och filterbyte
- Rengöra KN luftfilteret med KNs egna rengörings kit
- Kontrollera bromsarna och beläggen
- Styrlagerkoll
- Däckkontroll
- Smörja vajrarna, fotpinnar osv
- Ljuset
- Hjullager bak och fram
- Kedjan (ska byta drivpaket för 1a gången på bettan)
- Kontrollera kylarslangarna inte spruckit

Bromsolja byttes ifjol, likaså tändstiften byttes för ca 700mil sedan (på mc firma).

Har jag glömt nåt? Och nåt jag bör tänka på, förutom fylla på olja efter filterbytet :)

Ska säga att jag fick ett pris på 2500kr på en Suzukiverkstad för denna service. Inte SÅ dyrt men sannolikt gör jag det avsevärt billigare själv.
 
Hej och hå gamla K3-4 tråden :) Ser att vissa still going strong med sina gamla knarrar, haha. Så även jag. Ska snart plocka fram leksaken för säsongen. Men behöver serva den först och främst. Den har nu gått så pass långt att det inte är värt att serva den på verkstad för att få en stämpel i boken. Klockat upp 3700+ mil på maskinen och hade tänkt serva den själv.

Antar att det är fler härinne som gör det med sina gamla hojar. Vad brukar ni göra för självservice inför säsongen?

Jag har tänkt:

- Olje och filterbyte
- Rengöra KN luftfilteret med KNs egna rengörings kit
- Kontrollera bromsarna och beläggen
- Styrlagerkoll
- Däckkontroll
- Smörja vajrarna, fotpinnar osv
- Ljuset
- Hjullager bak och fram
- Kedjan (ska byta drivpaket för 1a gången på bettan)
- Kontrollera kylarslangarna inte spruckit

Bromsolja byttes ifjol, likaså tändstiften byttes för ca 700mil sedan (på mc firma).

Har jag glömt nåt? Och nåt jag bör tänka på, förutom fylla på olja efter filterbytet :)

Ska säga att jag fick ett pris på 2500kr på en Suzukiverkstad för denna service. Inte SÅ dyrt men sannolikt gör jag det avsevärt billigare själv.


Tja!! Har vart väldigt oaktiv i år då jag mest kollat startsidan på sporthoj...

Har det gått bra med din gixxer? Själv krascha jag min andra passet på Kinnekulle i April. Men den gick att tejpa ihop och körde närmare 10 bandagar till :) 2016 ska inledas med Slovakia Ring i April :yoparty

Har lite problem med hojen ibland när jag vrider på vändningen så startar inte bränslepumpen :huvet Så måste vrida in på nyckeln eller fippla med brytarknappen flera ggr ibland... Testat med wd40 i säkringshållarna och relät. Nästa steg får bli att byta relä till våren. Men svårt att felsöka ngt som inte alltid strular, dessutom står inte hojen tillgänglig under vintern...
 
11713816_10153276283077819_2463088841634826870_o-1.jpg

Göm min andra hojbild varnogiltig så så fick bli denna...
 
Hejsan, är där någon som har en sådan här kåpa liggandes och som vill sälja den? är till en K4. Tacksam för svar


View attachment 418622

Haha! Dansk. Blev min också första veckan med hojen :huvet Hammarlacka över bara... Hade skydd över men det slets ner och blev lite på kåpan under också... Nu köpa kostar ett par hundringar på eBay.
 
Hej! Ska skaffa vägreggad banhoj till nästa säsong. K3/4 är en av flera intressanta hojar. Hur är den på bana? Känns den daterad vid det här laget? Mvh
 
Hej! Ska skaffa vägreggad banhoj till nästa säsong. K3/4 är en av flera intressanta hojar. Hur är den på bana? Känns den daterad vid det här laget? Mvh

Jag har kört ca 10 bandagar med min och tycker den är grym! Inga problem att hänga på eller köra om nyare panigale eller BMW RR. Beror väl på hur duktig man är och förarna av de andra hojarna.
 
jeg driver å bygger en K4 til banebruk nå. Regner med at den blir myyyyyye bedre på bane enn hva jeg er :)
CNC portet K6 topp med K8 kamaksler og ventilfjærer, Ohlins demper, K-Tech gaffel, Aluminium tank, Yoshimura ECU og ledningsnett, Brembo bremsekaliper +++.
Jeg blir også å se om man kan bruke K5-6 støtdemper linkage for den er mye mere linjær enn K1-4.
 
Jag har kört ca 10 bandagar med min och tycker den är grym! Inga problem att hänga på eller köra om nyare panigale eller BMW RR. Beror väl på hur duktig man är och förarna av de andra hojarna.

Ja föraren är A och O oavsett hoj. Den ligger i rätt prisklass känner jag och den är inte särskilt tung för en 1000cc. Kollar även på RSV1000R och CBR 954RR
 
Ja föraren är A och O oavsett hoj. Den ligger i rätt prisklass känner jag och den är inte särskilt tung för en 1000cc. Kollar även på RSV1000R och CBR 954RR

954 är helt klart en sleeper, fruktansvärt lättkörd!! Den kändes mycket mer trygg och inte lika hysterisk som k6an
 
954 är helt klart en sleeper, fruktansvärt lättkörd!! Den kändes mycket mer trygg och inte lika hysterisk som k6an
Ja frågan är vilket som är bäst. Men sukkan lockar mer dels för att livligare hojar är roligare och eftersom jag aldrig ägt en tidigare
 
Ja frågan är vilket som är bäst. Men sukkan lockar mer dels för att livligare hojar är roligare och eftersom jag aldrig ägt en tidigare

Största skillnaden tycker ja att gsxren är mer hård/styv/fast, mer rå, men den kräver så mycket mer av föraren än 954 som var väldigt förlåtande (tråkigt enligt många, snabb enligt mig). Men vill du ha en livligare hoj är gsxren att föredra. :)
 
Liiiv i tråden Tack! !!:smasha

Säsongen är på tröskeln! Hojen uttagen, fått en liten mjukstart, den går... lika jävla fort som i somras men nu jävlar ska den rastas ordentligt!

Slovakia ring börjar vi rulla mot om en vecka! Jag själv är 13 kg lättare än i fjol vilket betyder att hojen har blivit ÄNNU snabbare :rofl

Nu skall jag byta till klart kåpglas, montera min nya gopro Hero 3 silver på tanken, kasta skjutspinnarna åt helvete! Tejpa strålkastaren! Naja det jag kan naja... oljeplugg och filter. Någon som vet vilka vart slangarna finns som man ska ha uppsamlingskärl till? Är inte krav på najad hoj men dom föredrar det och licens ska väl ändå tas så lika bra att göra det man kan nu! Har även köpt ny bromsvätska med högre kokpunkt då bromsarna tog lite långt in på slutet av passen sist. Bara byta nu med :gnissla

Idag drar jag ner till Varberg och hämtar 2 uppvärmda (30 varv) bakdäck för en tusing :tummenupp

Lite liv i tråden nu tack :fakta
 
Fan vad kul det låter.
Lycka till o ha så roligt ?


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top