Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Tjenamorrs alla glada, köpte just en K4 och e sjukt nöjd efter att gått från tl1000r:)
Ja e skriven i stockholm å 26, tog en suzuki märkesförs. för 18/år men funderar på om man kanske ska "sälja" hojen över vintern då man som sagt inte kan ställa av hur som helst.. oavsett så är ju självrisken på 25k rätt saftig, men de får man ta om man inte vill pröjsa 4k/mån i premie:)

MEN jag har en fråga: Jag väger 85kg och kan bara powerwheela på 1:an...borde ja inte kunna de på 2:an me? inte för att man e nå grym på bakhjulsåkning men ändå man vill ju inte gå miste om nått!

Har inge TRE mod eller så, endast slipon som mod....skulle KN sportfilter hjälpa kanske?

MVH
Glad radfyra ägare
 
Last edited:
Kan ju uppdatera med att mitt problem försvann helt och hållet efter justeringen. Tackar så hemskt mycket för hjälpen. Går helt underbart nu, förutom att högerskivan är skev så att dne vibrerar helvete när man bromsar. Men väntar på däck till mina magnesiumfälgar och på dessa sitter det Galfer Wave på så då ska det inte längre vara några problem.

En växelindikator skall också inhandlas. Har märkt för många gånger nu att jag försöker växla till "7an".

Den stora frågan är dock om man skall bygga fighter av den eller inte. :gnissla
 
Tjenamorrs alla glada, köpte just en K4 och e sjukt nöjd efter att gått från tl1000r:)
Ja e skriven i stockholm å 26, tog en suzuki märkesförs. för 18/år men funderar på om man kanske ska "sälja" hojen över vintern då man som sagt inte kan ställa av hur som helst.. oavsett så är ju självrisken på 25k rätt saftig, men de får man ta om man inte vill pröjsa 4k/mån i premie:)

MEN jag har en fråga: Jag väger 85kg och kan bara powerwheela på 1:an...borde ja inte kunna de på 2:an me? inte för att man e nå grym på bakhjulsåkning men ändå man vill ju inte gå miste om nått!

Har inge TRE mod eller så, endast slipon som mod....skulle KN sportfilter hjälpa kanske?

MVH
Glad radfyra ägare
Gratulerar till köpet! Känner inte nån som har nått ont att säga om hojen! :tummenupp

Det bör inte va några problem att powerwheela på 2.an... nu har jag i o f sig halvsystem, KN-filter och PCIII på min plus en kugg mindre fram, men jag får hänga som en tok på styret för att hålla ner den vid fullt pådrag på 2.an.. har du provat att flytta bak 15cm och sitt lite mer upprätt så ska det nog gå.. annars är det bara att inhandla nytt framdrev så är saken klar.

Kan ju uppdatera med att mitt problem försvann helt och hållet efter justeringen. Tackar så hemskt mycket för hjälpen. Går helt underbart nu, förutom att högerskivan är skev så att dne vibrerar helvete när man bromsar. Men väntar på däck till mina magnesiumfälgar och på dessa sitter det Galfer Wave på så då ska det inte längre vara några problem.

En växelindikator skall också inhandlas. Har märkt för många gånger nu att jag försöker växla till "7an".

Den stora frågan är dock om man skall bygga fighter av den eller inte. :gnissla

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Kul att hojen går som den ska nu...

Funderar också på en växelindikator, brukar också vilja peta i 7.an titt som tätt :huvet
Såg att Exil köpt en med inbyggd 3-mod.. verkar ju lysande. Vet att det snackats mycket om 3-modden.. är det nån som märkt nån skillnad???

Klart som fan man ska bygga fighter :D:D
Har inhandlat allt som behövs för det.. ska ner till Knutstorp 2 dagar nästa vecka, efter det åker antagligen fighterkittet på :yoparty
 
Last edited:
Gratulerar till köpet! Känner inte nån som har nått ont att säga om hojen! :tummenupp

Det bör inte va några problem att powerwheela på 2.an... nu har jag i o f sig halvsystem, KN-filter och PCIII på min plus en kugg mindre fram, men jag får hänga som en tok på styret för att hålla ner den vid fullt pådrag på 2.an.. har du provat att flytta bak 15cm och sitt lite mer upprätt så ska det nog gå.. annars är det bara att inhandla nytt framdrev så är saken klar.



:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Kul att hojen går som den ska nu...

Funderar också på en växelindikator, brukar också vilja peta i 7.an titt som tätt :huvet
Såg att Exil köpt en med inbyggd 3-mod.. verkar ju lysande. Vet att det snackats mycket om 3-modden.. är det nån som märkt nån skillnad???

Klart som fan man ska bygga fighter :D:D
Har inhandlat allt som behövs för det.. ska ner till Knutstorp 2 dagar nästa vecka, efter det åker antagligen fighterkittet på :yoparty
Har lite planer på en ny bakdel från en hhelt annan hoj och den passar extremt bra med org frontkåpa, men jag tror också den kommer passa pperfekt till fighter.

Så därför så kan man ju ha både och! :yoparty

Vad har det blivit för krona? Slowdog? Org?

Är själv inne på en från Slowdog. :)
 
Har lite planer på en ny bakdel från en hhelt annan hoj och den passar extremt bra med org frontkåpa, men jag tror också den kommer passa pperfekt till fighter.

Så därför så kan man ju ha både och! :yoparty

Vad har det blivit för krona? Slowdog? Org?

Är själv inne på en från Slowdog. :)
Köpte från Slowdog, jävligt prisvärd faktiskt.
 
Vill gärna ha bilder på den sen. Naturligtvis helhetsbilder med sen men ta gärna några på kronan med. :)
 
Jäkligt snygg faktiskt. Hur har du tänkt göra med tändningslåset? eget fäste eller placera på ett helt annat ställe?
 
Jäkligt snygg faktiskt. Hur har du tänkt göra med tändningslåset? eget fäste eller placera på ett helt annat ställe?

Har inte tänkt så mycket på det än faktiskt, han sa man kunde lägga in brickor under för att få upp det i rätt höjd... får väl börja laborera med det inom snart
 
Är sugen på ett helsystem men hittar inget för rimliga priser. Det jag söker efter är mer grenröret till ett helsystem, nåt nån har liggande eller vet vart man kan få tag på för rimliga priser?
 
Tjenamorrs alla glada, köpte just en K4 och e sjukt nöjd efter att gått från tl1000r:)
Ja e skriven i stockholm å 26, tog en suzuki märkesförs. för 18/år men funderar på om man kanske ska "sälja" hojen över vintern då man som sagt inte kan ställa av hur som helst.. oavsett så är ju självrisken på 25k rätt saftig, men de får man ta om man inte vill pröjsa 4k/mån i premie:)

MEN jag har en fråga: Jag väger 85kg och kan bara powerwheela på 1:an...borde ja inte kunna de på 2:an me? inte för att man e nå grym på bakhjulsåkning men ändå man vill ju inte gå miste om nått!

Har inge TRE mod eller så, endast slipon som mod....skulle KN sportfilter hjälpa kanske?

MVH
Glad radfyra ägare

min e helt org å det blir powerwheela både 1,2 å ibland 3:an å ja väger bara 80kg e nog bara att skruva snabbare på gasen:D

en annan fråga ni som har drevat ner blir det inte jobbigt att köra längre sträckor??:va
 
Är sugen på ett helsystem men hittar inget för rimliga priser. Det jag söker efter är mer grenröret till ett helsystem, nåt nån har liggande eller vet vart man kan få tag på för rimliga priser?

Varför helsystem? jo jag förstår vad du vill men då måste du hitta typ japan acropovic om det ska bli någon skillnad mot att rensa ditt befintliga.
Jag rensade mitt befintliga dvs ta bort avgasventil tigga igen. Powercommander och 8 mil i bromsbänken.:va:va

Tjenamorrs alla glada, köpte just en K4 och e sjukt nöjd efter att gått från tl1000r:)
Ja e skriven i stockholm å 26, tog en suzuki märkesförs. för 18/år men funderar på om man kanske ska "sälja" hojen över vintern då man som sagt inte kan ställa av hur som helst.. oavsett så är ju självrisken på 25k rätt saftig, men de får man ta om man inte vill pröjsa 4k/mån i premie:)

MEN jag har en fråga: Jag väger 85kg och kan bara powerwheela på 1:an...borde ja inte kunna de på 2:an me? inte för att man e nå grym på bakhjulsåkning men ändå man vill ju inte gå miste om nått!

Har inge TRE mod eller så, endast slipon som mod....skulle KN sportfilter hjälpa kanske?

MVH


Mera varv du har kört twin det tar ett tag att vänja sig men på radfyra
Måste du varva betydligt mer. Om det absolut inte går:va ta bort strypningarna......:yoparty
 
Last edited:
Varför helsystem? jo jag förstår vad du vill men då måste du hitta typ japan acropovic om det ska bli någon skillnad mot att rensa ditt befintliga.
Jag rensade mitt befintliga dvs ta bort avgasventil tigga igen. Powercommander och 8 mil i bromsbänken.:va:va

Så du menar att om man rensar den befintliga så räcker det gott o väl? svårt och tro det men ger du mig lite mer fakta så kan jag kolla på det.
 
nån som vet nått pris värt slipon??
det måste väl finnas massa med 4 bults mönster som passar??

ingen:confused:
 
Last edited:
Bi-xenon

Tänkte xenon konvertera min gsxr 1000 k3. Finns det kit så man monterar det på båda lamporna eller man kan bara få det på H4 lampan?
Det sitter en H4 och en H7?

Hur har ni gjort? :)
 
nån som vet nått pris värt slipon??
det måste väl finnas massa med 4 bults mönster som passar??

ingen:confused:

Slipon då följer det med ett rör som ersätter det med avgasventilen.
Bolton då byter du vid bultarna.

Slipon att föredra för snygghet, annars vet jag inte om det ger så mycket utan helsystem o Pc3
 
Fan det kunde du kläckt ur dig för en månad sen ;) , har redan det mesta jag behöver nu..

Varför ska du sälja? Ny gixxer på g eller det blir annat?
 
nån som vet om det går att sätta på handtag där bak för skjuss (lr hur fan man nu stavar det haha)
blir lite jobbigt när man e 2 på :)
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top