Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

-Luftfilter byte
-koll stift
-koll bensinslang. Den ska bytas var 4-e år,,,:D är det någon som gör det?
-olja byt
- filter -byt
- koll o justering gaswire-spel
-koll kylarvätska- byte varannat år.
-koll kopplingsvire, spel
-kolla o rengör bromsar
- byt bromslang vart 4-e år..
-koll bromsvätska nivå- även den skall bytas varannat år,
- kolla chassie bultar -

Lindrig service, nästa vid 2400 blir värre,Då ska ventilspel kollas:yoparty


Tackar!
Då har man typ gjort 1800mils servicen själv förutom bytt bensinslangarna dåra. Men är det jätte nödvändigt? för i så fall gör jag självklart det.

Tja! 1 st k4 här :2cool

Nice!! Langa upp en bild så vi får se din skönhet:banana
 
Last edited:
Grymt bra hoj det där! Hittade inga svaga punkter på min.
 
Då ska jag göra mej ett par o prova,Få se hur det känns,Blir våldsamma nedlägg på bana i sommar,,,hi hi,,

Tack för svaret,

Nu sitter jag o kollar på nya bromsbelägg,Det verkar vara svårt o hitta nåt i medelklass,Pris o kvalitetsmässigt,,, :gnissla

Vad ska man ha på denna underbara maskin?

Håller som bäst på o monterar stålomspunnet fram..:tummenupp

Biltemas belägg funkar helt ok för gatkörning. Har rejsat med dom i somras. Har en tendens att glasas vid bankörning men priset är rätt överkomligt, 260 spänn komplett fram.
 
Biltemas belägg funkar helt ok för gatkörning. Har rejsat med dom i somras. Har en tendens att glasas vid bankörning men priset är rätt överkomligt, 260 spänn komplett fram.

Hmm ,, 4 st satser Biltem för en uppsättning race,,
Jag har ju kört ferodo
på hojen nu.
Tycker det funkar helt okej faktiskt:)Men hur häftigt bromar man egentligen?


Hur gör du? ser ut på bilden som du är hyfsat snabb,,:yoparty

Dit har jag inte kommit ännu,:rofl
 
Last edited:
Hmm ,, 4 st satser Biltem för en uppsättning race,,
Jag har ju kört 2 st ferodo
omgångar på hojen nu.
Tycker det funkar helt okej faktiskt:)Men hur häftigt bromar man egentligen?

Man lägger på motorbroms och sedan pillemasar jag med bakbromsen oxå trots expertisens råd att låta bli,Men är van crosskörning,Svårt o lära bort,

Hur gör du? ser ut på bilden som du är hyfsat snabb,,:yoparty

Dit har jag inte kommit ännu,:rofl

"Man bromsar när man ser Gud" (Kevin Schwantz)
Tävlar man bromsar man så sent och hårt man bara kan. Jag använder inte bakbromsen, tror att det är ganska få rejsåkare som gör.
 
Biltemas belägg funkar helt ok för gatkörning. Har rejsat med dom i somras. Har en tendens att glasas vid bankörning men priset är rätt överkomligt, 260 spänn komplett fram.

Gnisslade de? för hade biltemas belägg på ninjan jag hade innan och det gnisslade så jag höll på att bli tokig.
 
Tjena. Har en k4 race hoj, köpte den i sommras och går som en dröm.
Arrow helsystem, pc3, kn-filter, 3-mod, öhlins grejor i framgaffel, öhlins bakdämpare, öhlins styrdämpare, harris fotpinnsatser och clipon styren.
just nu är den ner plockad för lack men ska lägga upp en bild när den är klar.
 
Tjena. Har en k4 race hoj, köpte den i sommras och går som en dröm.
Arrow helsystem, pc3, kn-filter, 3-mod, öhlins grejor i framgaffel, öhlins bakdämpare, öhlins styrdämpare, harris fotpinnsatser och clipon styren.
just nu är den ner plockad för lack men ska lägga upp en bild när den är klar.

Behöver man verkligen 3-mod om man kör med PC3?
 
Har inte hört nåt gnissel. Annars är ett gammalt trick att smörja kopparfett på beläggets baksida.

Det gjorde jag och smörjde alla rörliga delar samt tog ut okets kolvar och smörjde dem med en special special "fett" det vart bättre men slutade inte gnissla. Får väl prova sedan när det är dags på K3:an o se hur det går :)

Tjena. Har en k4 race hoj, köpte den i sommras och går som en dröm.
Arrow helsystem, pc3, kn-filter, 3-mod, öhlins grejor i framgaffel, öhlins bakdämpare, öhlins styrdämpare, harris fotpinnsatser och clipon styren.
just nu är den ner plockad för lack men ska lägga upp en bild när den är klar.

Nice! ser fram emot bilderna :)
 
Last edited:
Här är den, inte den bästa bilden direkt men ändå...
 

Bifogat

  • gsx.jpg
    gsx.jpg
    54.8 KB · Visningar: 230
Här är den, inte den bästa bilden direkt men ändå...

Vilken snygging! den färgsättningen du har är en k4 va? för de k3or jag sett har haft den nedre magpartiet svarta men på din är den vit. Samt endast Suzuki loggan och inte hela texten på tanken.

Hur låter den med Arrow burken? nå roliga planer för den innan våren?
 

Tackar men det har löst sig, var ett tag sen jag skrev inlägget.



Nån som vet vad som krävs för att byta till diodblinkers på våra underbara hojar?

Förra hojen byte jag på så allt fungerade utmärkt, köpte blinkers relä från biltema för 39kr och diodblinkers sedan var det lite pill med elen, så vet hur jag ska gå till väga men undrar ifall det är nå speciellt jag ska tänka på när det gäller våra gixxrar.
 
Tackar men det har löst sig, var ett tag sen jag skrev inlägget.



Nån som vet vad som krävs för att byta till diodblinkers på våra underbara hojar?

Förra hojen byte jag på så allt fungerade utmärkt, köpte blinkers relä från biltema för 39kr och diodblinkers sedan var det lite pill med elen, så vet hur jag ska gå till väga men undrar ifall det är nå speciellt jag ska tänka på när det gäller våra gixxrar.


Det är väl ingen skillnad så länge du byter relä..

Skall du ha biltemas nu oxå?
 
Det är väl ingen skillnad så länge du byter relä..

Skall du ha biltemas nu oxå?

Just nu har jag beställt crashpuckar från ebay och nya däck är också på ingång så det får komma lite längre fram, men vill ta reda på lite fakta innan så man har lite kött på benen.

Det vet man aldrig, vissa hojar har inbyggda relä i andra elektroniska eller liknande så jag vill inte ge mig på det ifall det blir för krångligt. Inte för att det andra är speciellt enkelt men blir det svårare än det så hoppar jag bytet då jag redan har miniblinkers(ganska slitna) fast inte diodlampor utan vanlig glödlampa.

Har inte sett biltemas nya diodblinkers då de inte har kvar de gammla med inbyggda bromsdiodlampor, de pajade titt som tätt för folk så de byte/ tog bort dem ur sortimentet. Men är de nya schyssta så köper jag de blinkersen samt deras blinkersrelä är oslagbart, 39,90 är inget att tjaffsa om ifall det inte funkar.

Kusinen har ett relä på sin sportster, satt på när han köpte hojen. Men enligt hans svärfarsa så kostar den där skjortan i butiker som säljer hd reserdelar. 1500kr för ett sketen relä. Så de skrattade när jag sa att jag kan ordna det med en biltema relä för 39.90kr när det var fixat o klart så skrattade de inte så mycket :yoparty
 
Nån som vet vad som krävs för att byta till diodblinkers på våra underbara hojar?

Förra hojen byte jag på så allt fungerade utmärkt, köpte blinkers relä från biltema för 39kr och diodblinkers sedan var det lite pill med elen, så vet hur jag ska gå till väga men undrar ifall det är nå speciellt jag ska tänka på när det gäller våra gixxrar.

På min hade ja diod-blinkers fram, å bak är de inbyggt i baklampan, ägaren innan hade monterat ett lastoberoende relä å de funkar kanon.

Men i år skiter ja i blinkers:
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    57 KB · Visningar: 172
Last edited:
Back
Top