Suzuki GSX-F-tråden.

Varit ute nu och studerat det hela.. Byta fälg går inte! Det e redan thight som det e med orginal fälgen, som bara är 4,5", inte 5,5" :) har i dag 150-70-17 däck.. så enda som får plats och funkar är att byta till 160-60 istället...
Tråkigt med sant.. =/

På min sitter det en 5.5 tum fälg :va
 
Är du säker?:va På 5,5" fälg rekomenderades 180 däck.. Har du så feta sulor? :)

Som referens har Nya CBR 1000RR 6" fälg med 190 sulor och 600RR har 180 sulor.

Sura e att jag har ju typ 500mil kvar att köra på detta däcket.. synd o kränga av det :3freak
 
Är du säker?:va På 5,5" fälg rekomenderades 180 däck.. Har du så feta sulor? :)

Som referens har Nya CBR 1000RR 6" fälg med 190 sulor och 600RR har 180 sulor.

Sura e att jag har ju typ 500mil kvar att köra på detta däcket.. synd o kränga av det :3freak

170 har jag;) 500 mil!? du får väl rita lite svarta linjer :banana jag kommer typ 300 mil på ett däck :va med lite tur
 
Antingen så gör du inget annat än börnar el så köper du dåliga däck ;)


en detta e ju helt wierd... varför har jag 4,5" och du 5,5"... ? WTF.. Inte att jag vill ifrågasätta dig men du skulle inte vilja ta en bild på fälgen med måtten? Vi borde ju ha samma modell på fälgarna!

Mitt nya drivpaket kom idag, hämtas på fredag :)
 
Antingen så gör du inget annat än börnar el så köper du dåliga däck ;)


en detta e ju helt wierd... varför har jag 4,5" och du 5,5"... ? WTF.. Inte att jag vill ifrågasätta dig men du skulle inte vilja ta en bild på fälgen med måtten? Vi borde ju ha samma modell på fälgarna!

Mitt nya drivpaket kom idag, hämtas på fredag :)

Nu har jag kollat och jag har inte original fälgen på min. En och annan lakrits blir det ju :D åter kommer när jag vet vad det är för fälg
 
Sweet! :D Har du en 5,5" fälg ska ju jag oxå kunna ha det! :)

Väntar med spänning på utlåtandet från dig!

Edit: Har hittat en Bandit 1200 fälg nu! :) 5,5".. har du det så ska jag oxå ha det! ;)
 
Last edited:
Hallå!

Skriver nu mitt första inlägg här på SH!

Ska ta körkortet nu i sommar, blir nog mellankortet då jag får låna en motard av en kompis att köra upp med, om jag inte hinnar skaffa en hoj innan dess.
Funderar på en GSXF 750 eller 1100, blir nog en som är äldre än -89 då försäkringen blir rätt lindrig(student, och man vill ju ha råd att äga också) och dem ligger i rätt bra kurs.
Så till min fråga har ju sett att det finns strypsatser till dem är det lönt att regga om dem till 25kw eller kommer dem att gå som en kratta efter det? tänkte köra med det tills man blir uppgraderad till tungt kort.
Eller har ni nått annat förslag har en budget på ca 25k
Hoppas ni GSXF experter kan svara på min fråga!

///Jonas
 
Den finns en del färdigstrypta GSXF 600.. Nog lättare du spanar på en sån!
 
G.T: Har nån bild på din fälg?

Skulle va kul o se hur det får plats inne vid svingen. Jag tycker det skit thight ut som det e nu redan.
 
Det som inte fick hända hände.. Någon klant har vält min pärla i garaget så kåpan har spruckit på ena sidan.. Har kollat runt lite på mc skrotarna men ingen lycka.. Vad ska man ta sig till? Bara att gilla läget o vänta tills det dyker upp några på nån skrot? Är det bara 88:ans kåpa som passar eller man kan trycka dit 89 --->


Mvh Stefan
 
Nu har jag ångest! Blev lite sugen på R hoj igen. Men det verkar trögt att sälja hojar nu. Hur mycket tror ni att ja får för min F? jag börja på 38500:- för mycket eller?
 
Hej,
Nybliven hoj-ägare med en -96 GSX750F så funderar man på hur man på bästa sätt ska kunna få ordning på grejjerna utan att det kostar halva hojens värde.
Den knackar, går lite knackigt på låga varv vilket gör att jag misstänker att en förgasarrengöring alternativt synk och ventiljustering skulle göra en del nytta.
Ringer man en firma så tar de fan en förmögenhet bara för att synka förgasarna och man vågar inte fundera på vad de ska ha för en förgasarrengöring och ventiljustering.

Någon som har något tips om man inte vågar göra det själv?
 
Hej,
Nybliven hoj-ägare med en -96 GSX750F så funderar man på hur man på bästa sätt ska kunna få ordning på grejjerna utan att det kostar halva hojens värde.
Den knackar, går lite knackigt på låga varv vilket gör att jag misstänker att en förgasarrengöring alternativt synk och ventiljustering skulle göra en del nytta.
Ringer man en firma så tar de fan en förmögenhet bara för att synka förgasarna och man vågar inte fundera på vad de ska ha för en förgasarrengöring och ventiljustering.

Någon som har något tips om man inte vågar göra det själv?

Hej!

Hade själv en GSX 750 2001(nakna varianten) för några år sedan. Den knackade, gick lite ojämnt, högg i framgaffeln, ryckte vid jämn körning rakt ram i lägre hastighet osv.

Köpte en haynes servicemanual(om du letar på nätet finns ofta pdf-filer att ladda ned) och justerade ventilerna själv; det var faktiskt lätt om man följde de steg som beskrevs. Inga specialverktyg; skruvmejsel, fast nyckel, spärrnyckel och bladmått. Du har ju mera plast att skruva av än jag hade men när väl tanken kom av(lätt) var det god åtkomst. Det heter också att oldschool-suzukimotorer, läs luft/oljekylda, är skottsäkra, så det är svårt att förstöra dem om man inte ger sig in djupare i dem.

Bytte olja och filter. Den knackade lik förbannat men gick jämnare på alla varv. Lyssnade och kom fram till att ljudet snarare kom från motorns utsida(:3freak ) fram.
Drog sexkantsskruvarna som håller grenröret mot avgasportarna och knacket tystnade...Börja med det vetja. Sparar dig kanske ett antal timmar med ventiljustering(visserligen var det roligt, men när jag justerat ventilerna 4 ggr själv(ja jag rev mc:n varje gång) då jag trodde jag gjorde nåt fel var jag lite lack).

Motorn gick tyst och fint nu. Dock ryckte hojen på ett rytmiskt sätt vid körning i 30-70 km/h. Bytte drivpaket(hela) och konstaterade att kedjan skurit i x antal länkar.

Sen funkade den kanon.

MVH

Dr J
 
TackDr J. Ska titta närmare på det då. Ventilerna är väl inte det jag är mest orolig för utan det är nog förgasarna. Börjar man skruva där så känns det som man lätt skruvar bort sig om man inte förstår vad man gör.:rolleyes:

Vi får se hur långt jag hinner under nästa vecka. Nya däck blir det iaf.
Bak är det platt och fram är det gammalt.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top