Suzuki GSX-8TT

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Det känns som att Suzuki kokar soppa på en spik och gör allt på samma plattform.

Vuxna män gör saker tillsammans.

Den föll inte mig i smaken, liknar Yamahas XSR modeller.
Tycker Kawasaki har lyckats klart bäst med sina retromodeller Z900/650 RS.

Last edited:
Tycker att de är riktigt läckra. Kokar soppa på en spik gör väl alla tillverkare.

Alla moderna motorcyklar har någon typ av pinne som håller registeringsskylten.
Ett stort tomrum över bakhjulet.
Tur att man kör åttiotalare.

Hade ju varit roligare om dom använt sin fina K5 motor, men bra mycket snyggare än yamaha xsr alla fall.

Känns som att den kommer att sälja lika "bra" som nya katanan gjorde......

Jag tycker att den är snyggare än Yamahas motsvarande, men ska inte en retrohoj ha rättvänd gaffel?

För ett riktigt retro-stuk hade jag gärna sett tanken, kutsen och kåpan Suzuki-vit och de vertikala linjerna på kåpan och tanken i två Suzuki-blå nyanser. Framskärmen mörkblå och fälgarna vita såklart för att ge ett lättare intryck.
Om svingen är av aluminium så ska den vara matteloxerad!
Någon som är bra på Photoshop?
BT

Litet plus för toppkåpans form och möjligtvis för det som syns av bakramen. Sedvanligt stort minus för avsaknad av RWU-gaffel, twindämpare, tillräcklig längd hos bakdelen och ett avgassystem som överhuvudtaget påminner om svunna tider. Dubbla minus för att man lyckas fucka upp ett runt framlyse.

Nej. Inte väldigt mycket retro på min skala.

Jag gissar på snorungarna.
Jag tror att det är gubbar på designavdelningen som sett en vurpad gixxer "byggd" 2009 som tänker "Detta är vad kidsen gillar!".

surfs-up-young-at-heart.gif

Back