Suzuki gsx 750 r - 86 Går inte riktigt

Sen säger du 2-3 sekunder?
80A i 3 sekunder blir 8A i 30 sekunder blir 4A i en minut. Skulle ditt batteri vara så dåligt så kan du väl testa att sätta på helljuset och se hur länge det dröjer innan det slocknar. En minut? En kvart? Eller vill du inte ladda ur batteriet helt kan du väl slå på helljus, blinkers och bromsljus på samma gång, och se om den pallar i en minut. Gör den det är nog ditt batteri ganska friskt.

Mycket siffror att ta in. Tack för att du försöker förklara. Jag tror jag förstår....

Ang att ha på ljuset. Där sa du något. Ljuset ljuser faktiskt fint. Hela tiden. När jag vevat på starten så har det faktiskt inte ens blinkat :/
 
Å ena sidan kanske du inte ska ha på lyset när du startar, det blir onödigt tungt för batteriet.
Å andra sidan så verkar du ju mena att hojen slutar försöka starta efter 2-3 sekunder, men lyset fortsätter lysa med full kraft.
Trolig slutsats: det är inte batteriet det är fel på.
Har du ingen manual som kan hjälpa dig att felsöka komponenterna?
 
Å ena sidan kanske du inte ska ha på lyset när du startar, det blir onödigt tungt för batteriet.
Å andra sidan så verkar du ju mena att hojen slutar försöka starta efter 2-3 sekunder, men lyset fortsätter lysa med full kraft.
Trolig slutsats: det är inte batteriet det är fel på.
Har du ingen manual som kan hjälpa dig att felsöka komponenterna?

jag har försökt att starta både med och utan lyse :( Jag får vänta tills jag kan haffa någon med bil så vet jag mer sedan.

Vad kan det vara :( Jag har försökt att läsa lite ur en service manual jag fann ute på nätet men engelskan där i är rent ut sagt förjävlig.

Bävar mig för att lämna in den. Vad brukar det kosta ca att lämna in en hoj för reparation? Snart kastar jag skiten i containern utanför willys!
 
Någon som vill ha?

fvk9jm.jpg


Jag impulsköpte den i Åmål för bara några veckor sedan. Den går/gick åta helvete, rent ut.
Jag vet inte hur långt den gått för km samt tripp mätaren funkar inte. Men det finns en vector hoj-dator som kablarna är dragna till som funkar helt kanon. Jag har dock skruvat bort själva mätaren för att få en mer clean syn på hojen.
Det är en fin hoj. Sitter nya bromsar både fram och bak. Även bak och framhjul är nya.
Ägaren innan hade precis gjort en stor servning på den med allt vad det innebär.
Förgasaren är bestyckad och det sitter effektljudämpare och öppna filter på den.
Bakom föraren kan man välja att ha på en plastskärm över dynan eller köra utan.

Bud eller något!
 
Jag tycker du ska sluta försöka med starthjälp. Ditt batteri verkar funka, och det är helt orimligt att den inte ska orka mer än 2-3 sekunder. Utgå från att något annat är fel.
Jag ska ge dig ett idiotförsök. Absolut inget jag rekommenderar eftersom jag vet inte om något kan skadas.
Öppna garagedörren, sätt dig på hojen, slå på tändningen, lägg i en växel, tryck på startknappen och se om du inte rullar iväg några meter. Startmotorn blir alltså som en elmotor. Funkar det? Som sagt, inget att rekommendera, det blir på eget ansvar. Men kanske det som händer kan vara något att fortsätta ifrån?
 
Mycket siffror att ta in. Tack för att du försöker förklara. Jag tror jag förstår....

Ang att ha på ljuset. Där sa du något. Ljuset ljuser faktiskt fint. Hela tiden. När jag vevat på starten så har det faktiskt inte ens blinkat :/

Felet ligger inte på batteriet om ljuset inte ens sagar.

Antingen går motorn tungt, eller så är starten kass.

Börja med att kolla så du har rätt oljenivå innan du försöker dra/putta igång den. Har du t.ex lämnat bensinkranen i pri och en förgasare flödar över kan du ha fått ned bensin i motorn.
 
Poängen med att använda bilbatteriet som starthjälp är att seriekoppla två st 12V batterier, hojens och bilens. Plus till plus och minus till minus.

Inte för att vara sån, men om du kopplar plus till plus och minus till minus så blir det väl parallellkopplat, inte seriekopplat.
Inte för att det är så viktigt i det här sammanhanget men.... ;)
 
Inte för att vara sån, men om du kopplar plus till plus och minus till minus så blir det väl parallellkopplat, inte seriekopplat.
Inte för att det är så viktigt i det här sammanhanget men.... ;)

Det har du naturligtvis helt rätt i, och nog så viktigt! Ska editera min post.
 
Jag orkade inte längre. Har lämnat in den på mc kompaniet i Väring. Risken finns att det blir dyrare än vad jag köpte den för. Eller nu hur man säger :(
 
Berätta gärna vad de sa sen. Man blir ju lite nyfiken. Säkert rätt beslut du tog ändå.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top