Suzuki gsx 750 cafe racer

Billie

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Gsx 750 1982
Har ett litet vinterprojekt på gång. Tanken är att det ska bli en ren cafe racer, hur saker o ting utvecklar sig får vi se under resans gång.

Har i dagsläget skruvat ner hela hojen och gjort mig av med ca 30 kg onödigheter.
Bakramen är kapad, böjd och svetsad mm.
En ny bakdel är inköpt även nytt bakljus, skyltbelysning och hastighetsmätare finns på hyllan.

Kommer att uppdatera tråden med jämna mellanrum, dock så blir det garagetid max en dag i veckan.

Kom gärna med synpunkter och förslag.







image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 
Sweet, har en exakt likadan och har samma planer som dig. Ska bli kul att följa.
Kul att du kör en annan bakdel, jag ska behålla originalet men kapa och flytta in den. =)
 
Jaha, efter lite semester så är jag på gång med bygget igen.
Ramen har jag lackerat, motorn har fått valda delar polerade (bilder kommer).
Nytt helsystem är beställt även framlykta, clip-on, luftfilter mm är beställt.

Är det någon som har koll på vart jag kan hitta en servicemanual eller iaf vilka toleranser det ska vara på ventilerna, hade tänkt o göra en ventiljustering när grejorna ändå är isär.
 
Som synes så har jag börjat montera ihop hojen igen. Imorgon hoppas jag på att hinna montera det nya avgassystemet.
 
Härligt! Ser mycket lovande ut. Undrar: var köpte du bakdelen?

:)
 
Hej, följer bygget med intresse då jag har en gsx 750 es själv som bara står. Behöver en ny motor till den.
Är din motor blank från början? Min är svart, är en -83a. Mvh
 
Vissa mindre delar var svarta (se dom första bilderna i tråden). Övriga delar var blanka, jag håller på att polera upp dessa till lite mer högblankt.
 
Tyckte att nya bromsslangar kunde vara på sin plats. Så nu är ett komplett set stålomspunna slangar bedtällda ink slangar till anti diven.
 
image.jpg

Clip-on monterade, förgasare monterade samt nya luftfilter.
Det mesta av elen är dragen. Allt som satt bakom sidokåporna sitter nu under sadeln, batteriet ska också sitta där.
Satte dit tank o sadel på lösen så man kan få en uppfattning om hur det kommer se ut.
 
Snyggt! Var har du köpt styre o vad ska du ha för bromshandtag m.m? Jag såg någon annan tråd där nån köpt sådant.
Min erfarenhet av gamla Suzuki är att pinnen i bromshandtaget kärvar endel o svampiga bromsar.
Tänkte testa med att byta pinne o sätta stålomspunna slangar ev.
Om det inte är enklare byta handtag helt?
 
Snyggt! Var har du köpt styre o vad ska du ha för bromshandtag m.m? Jag såg någon annan tråd där nån köpt sådant.
Min erfarenhet av gamla Suzuki är att pinnen i bromshandtaget kärvar endel o svampiga bromsar.
Tänkte testa med att byta pinne o sätta stålomspunna slangar ev.
Om det inte är enklare byta handtag helt?

Styret är köpt på Ebay för typ 300 kr. Tanken är stt dom gamla fästena ska fräsas bort.
Vad det gäller bromsar så har jag beställt en komplett uppsättning slangar. Bromspump mm får för tillfället förbli orginal, men det kommer förmodligen att bytas senare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top