SUZUKI GSX 600 F -88 värdering

AnthonyK

Ny medlem
Gick med
12 May 2022
Hoj
SUZUKI GSX 600 F
Tja. Har nyligen skaffat mig min första hoj.
En SUZUKI GSX 600 F från 1988 som rullat 3649 mil.
Väldigt fin (se bilder) och koppling, bromsar, batteri bytt.
Vad skulle denna hoj vara värderad på ungefär?
 

Bifogat

  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    103.5 KB · Visningar: 41
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    104.1 KB · Visningar: 39
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    98.8 KB · Visningar: 40
  • hoj4.jpg
    hoj4.jpg
    93.5 KB · Visningar: 41
Vad gav du för den? Det borde ju vara en indikation på vad den är värd?!
 
Jag har pratat med lite folk på bland annat DinMC och ProBike och dom gav mig en värdering på mycket högre än vad jag köpte hojen för, därav min fråga här.
Personen jag köpte hojen av verkade vara behöva pengarna snabbt och var inte helt kunnig med hojar.
Jag hade med min min svärfar som kollade på hojen och testade den lite för att se så att allt fungerade som den skulle innan köpet, men även han kan inte mycket om priset.
 
Värdet på en sak bestäms ofta av vad någon är villig att betala, och det kan skifta. Den var uppenbarligen värd det du betalade för den. Är många sugna på äldre suzukis är den värd massor! Jag hade betalat 5000 kr om däcken var fräscha, vad fick du betala? Fin cykel iaf!
 
Först och främst grattis till ditt hojköp! Hoppas du själv är nöjd, det är det viktigaste ?
Under dom senaste månaderna har det annonserats såna där för allt mellan 5 och 15 tusen.
Startar den och går bra?
Är den besiktad? Är däcken i okej skick och inte 20 år gamla?
Det är många faktorer som påverkar priset när man tittar på en gammal hoj.
 
5-8000 ungefär om däck o sådant är ok.
Ett par däck med påläggning ca 3000
Kedja drev ca 1500
Bromsbelägg 4-800
lite service med olja filter bromsvätska 1000 lapp
Rost i tanken med allt runt detta som förgasarrengöring är omöjligt att prissätta.
Ihopkärvat svinglänkage
Läckande pboxar i framgaffel.
Trycklös bakdämpare.

En gammal hoj som dessutom stått länge kan snabbt bli en ekonomisk bomb.

Ser hel o ren ut dock.
 
Jag skulle nog vilja säga att värdet på en hoj bestäms av vad säljaren är beredd att släppa den för. Någonstans mellan 8-12k tycker jag att den kan vara värd om man gillar den.
 
Är du nöjd, så var den värd pengarna du betalade. Är man inte på jakt efter den typen av hoj så är den typ värdelös för den personen. Har sett auktioner på tradera där varorna gått för mer än de kostar nya, och då finns de fortfarande att få tag på i butik till ordinarie pris??
//Per
 
Din hoj är från en årsmodell som ingen vill ha. Det innebär att det är nästintill omöjligt att sälja den. Om du vill kunna sälja den så måste du lägga dig 2-3 tusen under marknadspris, annars är ingen intresserad. Du bör kunna få 7000 kr för den idag.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top