Suzuki GSX 550E -83 & Suzuki GS500E -94.

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Suzuki kanske?
Suzuki GSX 550E -83, Yamaha XJ 600 -84 & Suzuki GS500E -94.

Har nu 3st hojar att åka och titta på.

Ena är Suzuki GSX 550 E -83, Yamaha XJ 600 -84 & den tredje Suzuki GS500E -94.

Jag har ingen aning om vad som skiljer dessa hojar, men det är ju klart mycket bättre om jag vet lite om dem innan jag ska dit och titta. Vill ju inte göra ett felköp när det handlar om min första mc!:tungan

Dock är jag lite småsugen på någon Cross/Motard som är billiga, runt 10-15k, vilken/vilka skulle ni då rekomendera och varför?

De ska ju även vara mellanklass, så 25kw.

Last edited:
GSX 550E är 4-cylindrig. En ganska surrig, ålderstigen konstruktion.

XJ600 är också fyrcylindrig men en modernare konstruktion och mycket trevligare än 550E.

GS500E är en liten twin till skillnad från de andra. Den känns nog en storlek mindre då den i princip har "modernt" chassi.

Last edited:
Helt klart GS500E av dem du har nämnt, har testat en GSX550 och den är inget som någon skulle behöva öka omkring på i dessa tider!:gnissla
GS500:an har ett någorlunda modernt chassie, hyfsade bromsar och helt okej väghållning. Den är inte så tung heller samt upprätt sittposition - det kommer göra det lättare för dig som är ovan. Eftersom du ändå inte får ha mer än 25kw så kommer en mindre motor kännas roligare som gs500;an har eftersom då får du varva lite och leva om.:tungan

Summa summarum - köp GS500E, den är ett mycket bättre val än någon av dem andra. Dessutom kommer du slippa lite mekande eftersom den är modernare.

hade en gs500 innan är ganska kul om man håller växlarna lite. ska det va 25kw så e det en bra hoj, har ju inte mer än 34 orginal så motorn känns inte allt för strypt. köpte min från tyskland, det dräller av dem där.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra