Suzuki gsx 400 wsf caferacer

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
Mariestad
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Jaha då var det vår igen då,så vi bygger väl en ny då.
Före
DSC_0149.jpg

Halvvägs

DSC_0175.jpg
 
Ja inte går det fort inte.
vi köpte bågen av en kille som påstod att han kört med den i 2 år, men den var lite svårstartad nu.
eftersom briset var lika med ett par jeans, så var det inte så mycket att orda om.
väl hemma så rev vi bågen för att se felet...........!
Japp om den här killen kört bågen i två år så har jorden 8 solar 150 månar och stefan löven är Smartare än Einstein.
Trottel membranen var det hål i som vi fick laga med salution.
ena trotteln var fullproppad med nått gummi material så nållen satt i yttersat läge stenhårt.
bensinkranens vaccummembran var trasigt, vaccumslangen till förgasaren saknades.
avgasröret var vattenfyllt.
luftfimtret hade en inneboende i form av ett råttbo.
elen var delvis funktonell.
efter en helkväll i garaget och lite justeringar så startar hon på ett kvartsvarv på starten.
nu spinner hon som en katt, viste jag inte bättre skulle jag tro att motorn knappt varit startad förut, så fint går hon.

Idag ska vi forsätta med cutsen, och koppla om elen under sadeln, och lista ut en ny panel till Alla kontrollamporna.
 
Last edited:
Haha! Ja tvi fan... behövs elschema eller annat från manual så hojta till.
 
Grejar lite i garaget å hittar den här, någon som vet vad det är tillDSC_0229.JPG
 
Blev lite lackat i garaget i helgen, även om det är garage lack så börjar bli bra.DSC_0228.jpg
 
Ahhh ville minnas att jag såg nått sådant på en gammal suzuki 750 för hiskeligt massa år sedan, men var inte säker.
visst fans det ett uttag i vissa batterier som såg ut så här ?
 
Yuasa har eller hade samma batteri med eller utan "sensor" som mojängen kallas. Utan heter det tex YBL10-A2, med SYBL10-A2. Eller nåt sånt. På din gamla instrumentpanel sitter ju en lampa för "batteri", det är dit den kopplas, håller koll på mängden syravatten i cellen man stoppar ner den i, lampan lyser när nivån är under minimum. Går inte att stoppa ner i något annat batteri än specialarn, dvs SYBL osv
 
Jahaja då börjar få kläm på lackering då..... Eller näääää!!
Garage lack är och förblir garage lack, noppar, ritningar genomsnäll osv.
Men jag lär mig fan hur man lackar, så i slutet av sommaren får jag väll lacka seriösare i bättre utrymme än ett plåtgarage .
För övrigt börjar det gå framåt.DSC_0234.JPGDSC_0233.JPG
 
Faan det där blev ju inget snyggt, ibland går ett bygge fel hela vägen. Det har det gjort här, så inte nöjd på en punkt.DSC_0235.JPG
 
ååja, helt tokigt är det väl inte!!??, men du, spackla igen tankvecken i bakkanten är nått jag skulle gjort (och har gjort på min gsxr400), hur är det med knudan på sadeln- är den bockad eller rund?, lite svårt att få grepp på bilderna.
sen är ju vitsen med att bygga lite den att, jag har gjort det själv- kanske inte en rullande rembrandt- men likväl- handmade by yourself!

(edit- sidokåpsfästet på tanken kan få ryka det med...tunn kapskiva i winkelkapen- svetsen ligger ovanför fästet så ingen risk att du får ev läck i tanken)

//jj
 
Last edited:
Gillade idén med att tanken är orörd, så att det syns att man liksom rensad från onödig skit. Ogillar dock kutsen som har femtielva olika vinklar och dessutom inte livar i linjerna med övriga cyckeln.
 
2015-06-28_20-53-44_938.jpg

okej med att behålla ursprunget för att se att det är bara bortplockat och rensat för less is more utseende.
som du ser ovan så har jag spacklat igen urtagen i bakkant på min samt rensat sidokåpsfästena som satt i nederkant på tanken.

//jj

är hon körklar nu??, har du pejl på hur mycket speck du tatt av den??
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top