Suzuki GSX 400 FWS

Hörde att Suzuki GSX-R 400 också är fina förstahojjar.
Riktigt billiga att äga med 25kw också, samt MYCKET sportigare än gsxen.

Min är såklart till salu :)
 
Har köpt hojen nu! Tipsen om att skippa kylet låter ju trevligt men jag vågar nog inte chansa. Nu väntar jag bara på att få nycklarna till garaget så att jag kan få in hojen till stan! Sen blir det åka av :D
 
bOnKe skrev:
Har köpt hojen nu! Tipsen om att skippa kylet låter ju trevligt men jag vågar nog inte chansa. Nu väntar jag bara på att få nycklarna till garaget så att jag kan få in hojen till stan! Sen blir det åka av :D


Jag tror att du blir nöjd med hojjen :tummenupp Jag köpte min i våras och är helnöjd med cykeln. Jag gjorde en liten tur i dag på 37 mil utan träsmak. det finns pulver i cykeln efter 7000 varv men det går även att ligga och puttra i 50 på sexans växel utan problem. En sak som jag vill varna för att köp ingen termostatgivare till fläkten för dom är svindyra = 1200 kr. Köp en temostatgivare till en bil för 50 kr istället som passar till fws:n
 
Tjenare!

Jag har en GSX 400 FWS som går fint men låter lite illa. När den går på tomgång låter den normalt men när jag accelererar hörs "knackningar". Vad kan detta bero på?
 
Om ljudet blir värre vid belastning så har jag fått för mig att det indikerar på ett slitet lager, men jag har haft fel förr.....

Var med en kompis i våras som köpte en GSX 400, och fick köra den från Helsingborg till Malmö. Trevlig och lättkörd cykel. Lagom helt enkelt. Går att ha massor med kul på krokiga vägar. Lätt o kasta från sida till sida, och att klippa en rondell inspirerat med.

Bensinförbrukningen är minimal, och eftersom den inte har massor med effekt är oddsen att den blivit buskörd mkt små. Det indikerar över lag på en bättre cykel än en racer av samma årgång med samma mil på.

Billig försäkring.

Har själv haft en GSX 550 EF som förstahoj.
Den stora skillnaden emellan dessa två är ett köttigare mellanregister, men på topp är det i stort sett likartat.

Generatorn är nämnd som standardfel, på GSX 550/750/1100 så har 2an en benägenhet att hoppa ur vid belastning, vet inte om detta också gäller på 400an.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top