Suzuki gsx 400 fws, 25kw.

gabben91

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2009
Hoj
letar
Tjena!

Sökt men inte hittat något så får la göra en ny tråd.

Tänkt köpa mig en Suzuki gsx 400fws men skulle behöva lite allmän information om dessa hojarna.

Hur går dem strypta? Bra kvalité för åldern? Väghållning? Jobbiga att köra om man är 185-190cm? Vad ska jag tänka/kolla på när jag köper en. :)

Bra för uppkörning/övningskörning?

Serviceintervaller, ventiljustering, kolvbyten etc, vilka miltal?

Tack på förhand!:tummenupp

Också tänkt att e.v köpa en sån modell som förstahoj, så skulle även tycka att det vore intressant att få höra lite mer om den :)

Att tänka på om du ska köpa en:

Kontrollera att laddningen till batteriet fungerar (erkänt klent laddningssystem på de där modellerna - ger den mellan 13,5-14,8V över hela varvtalsområdet så är det OK).

Fungerar för långa människor.

Väghållning: njae, beror väl på vad man jämför med...

Provkör en så får du bilda dig en egen uppfattning om hur hojen är. Det är mycket bättre än alla råd du kan få här.

Hur går dem strypta? Som alla andra som är strypta.

Bra kvalité för åldern? Inte direkt, motorn kan vara otät, slitna ventiler, läcker oljka mm

Väghållning? Nej

Jobbiga att köra om man är 185-190cm? Nej väldit upprätt körställning.

Vad ska jag tänka/kolla på när jag köper en? Om det inte finns ngn nyare och roligare cykel för bara liite mer pengar.

Bra för uppkörning/övningskörning? Ja

Hur går dem strypta? Som alla andra som är strypta.

Bra kvalité för åldern? Inte direkt, motorn kan vara otät, slitna ventiler, läcker oljka mm

Väghållning? Nej

Jobbiga att köra om man är 185-190cm? Nej väldit upprätt körställning.

Vad ska jag tänka/kolla på när jag köper en? Om det inte finns ngn nyare och roligare cykel för bara liite mer pengar.

Bra för uppkörning/övningskörning? Ja

Jag skulle vilja påstå att dom går bättre än valfri 160hk litermaskin strypta, eftersom dom bara är strypta lite på topp.

Kvalitet för åldern: Som alla andra skulle jag tro, fördelen med småhojar är att dom ofta körs av dom som inte försöker lära sig att köra på bakhjulet.
(Läs tjejer/tanter/gubbar som inte bombar jämt)
Suzukis maskiner utan "R" i beteckningen verkar slitstarka, dom med "R" i modellbeteckningen plågas nog ofta ihjäl.

Väghållning: Underhållande, välj ett spår i god tid innan kurvan, bryt in hojen ungefär, åk det spår hojen väljer ut ur kurvan, förhoppningsvis är det asfalt där...

Att tänka på vid eventuellt köp: Att du betalar per år helförsäkrat vad folk med nyare/vassare maskiner betalar i månaden för halv...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back