Knackar hur? Det är inte lite "nysningar" på tomgång? Känn på insugsgummin när den låter så. Känns det i gummina så borde en ventiljustering, luftfilterbyte och synkning (allt ihop)hjälpa även om det inte försvinner helt.
Växellådeklonket enligt din beskrivning hör nog till, så har min låtit i snart 6000 mil och har inte rasat ännu. Påverkas en del av kedjespänningen och varvtal. Den luftoljekylda suzukimotorn väsnas en del från ventilerna då den inte har något vatten runt om som dämpar ljudet. Ventiljustering samt synkning av förgasarna. Normalt är det stor service vid 2400 mil och då skall bägge dessa detaljer göras ihop med tändstiftsbyte olja mm. Kontrollera tomgången, den bör vara ca 1300 varv när den är varm och ca 1700-2000 under varmkörning. Är den lägre kan kammarna få för lite olja med ventil/kamaxel problem till följd. Olja är en smaksak men min luftoljekylda tycker om OK/Q8 SBK racing 15-50 som tex Roller's däck kränger till hyfsat pris(köp inte på OK/Q8 där kostar den för mycket). På min 1200'a minskar klonket jämfört med både motul och mobil1 i samma viskositet.
Växellådeklonket enligt din beskrivning hör nog till, så har min låtit i snart 6000 mil och har inte rasat ännu. Påverkas en del av kedjespänningen och varvtal. Den luftoljekylda suzukimotorn väsnas en del från ventilerna då den inte har något vatten runt om som dämpar ljudet. Ventiljustering samt synkning av förgasarna. Normalt är det stor service vid 2400 mil och då skall bägge dessa detaljer göras ihop med tändstiftsbyte olja mm. Kontrollera tomgången, den bör vara ca 1300 varv när den är varm och ca 1700-2000 under varmkörning. Är den lägre kan kammarna få för lite olja med ventil/kamaxel problem till följd. Olja är en smaksak men min luftoljekylda tycker om OK/Q8 SBK racing 15-50 som tex Roller's däck kränger till hyfsat pris(köp inte på OK/Q8 där kostar den för mycket). På min 1200'a minskar klonket jämfört med både motul och mobil1 i samma viskositet.