Suzuki gsr750 låter konstigt helt plötsligt

Supeomar

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2017
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSR750 ABS 2012
Hojen står i garage och idag startade jag den för att den inte varit igång på 2-3 v så märker jag att den går ojämn lr rättare sagt upp o ner låter de som men snabbt.. sen kmr d lite rök från dämparen när jag stänger av.. lät inte så för 2-3 v sen. Jag kopplade ut 2 sladdar till Powercomander för att bara lägga dem lite snyggare i cutsen sen in igen d va allt jag gjorde men kan väl inte bero på det? Tacksam för svar..

https://youtu.be/askstPdCgcw
 
Last edited:
Förmodligen bara för att du står och torrgasar i garaget med 2 veckors mellanrum. Finns inget syfte. Blir bara sotiga stift och massor av kondens i motor och olja.

Ta ut den på riktig sväng när vägen tillåter och varmkör motorn riktigt. Men jag vet hur det är när man är ung och åksugen eller har en ny hoj ståendes:)

Jag hör inget konstigt
 
Last edited:
Slarvigt programmerad tomgångreglering, 'brukar lösa sig när motorn når driftstemperatur.
 
Hör inget konstigt, polaren köpte en GSR i nov som stått ett tag i butik och det var kallt när vi startade den, lät precis likadant.

Det som ryker är väl vattenånga?
 
https://youtu.be/EXNj5cRwleg

- - - Updated - - -

Så lät den för 2 v sen man hör klar skillnad eller?

- - - Updated - - -

problemet är att den lät inte så innan därför jag reagera.. ja jag tror de e kondens

- - - Updated - - -

Förmodligen bara för att du står och torrgasar i garaget med 2 veckors mellanrum. Finns inget syfte. Blir bara sotiga stift och massor av kondens i motor och olja.

Ta ut den på riktig sväng när vägen tillåter och varmkör motorn riktigt. Men jag vet hur det är när man är ung och åksugen eller har en ny hoj ståendes:)

Jag hör inget konstigt

hah jag vill bara ut o köra men blev så ledsen när jag såg/ hörde detta.. tyckte de lät annorlunda.

- - - Updated - - -

Hör inget konstigt, polaren köpte en GSR i nov som stått ett tag i butik och det var kallt när vi startade den, lät precis likadant.

Det som ryker är väl vattenånga?


problemet är att den lät inte så innan därför jag reagera.. ja jag tror de e kondens

- - - Updated - - -

Slarvigt programmerad tomgångreglering, 'brukar lösa sig när motorn når driftstemperatur.


är det nåt farligt eller skadligt för hojen? ska jag be dem att rätta till det?
 
Hur hojen låter och beter sig i smällkalla vintern med garagedörren öppen mot jymden är inte relevant. Vänta med bryderierna tills det är +10 C utomhus.
 
sluta oroa och leta fel. Om det är nåt som skadar så är det kondensen. Låt bli hojen tills du ska köra på riktigt!

motorn är bara lite sur, sen finns det säkert någon i din närhet som säger -NÄ, NÄ, dagens motorer med insprutning är så väl avstämda och avancerade så något är säkert galet med din tomgång, bla bla :huvet:huvet
 
Last edited:
Är det inte vanligt att radfyror kan gå lite ojämnt på tomgång med powercommander? Lät ju bra :tummenupp
 
Hojen står i garage och idag startade jag den för att den inte varit igång på 2-3 v så märker jag att den går ojämn lr rättare sagt upp o ner låter de som men snabbt.. sen kmr d lite rök från dämparen när jag stänger av.. lät inte så för 2-3 v sen. Jag kopplade ut 2 sladdar till Powercomander för att bara lägga dem lite snyggare i cutsen sen in igen d va allt jag gjorde men kan väl inte bero på det? Tacksam för svar..

https://youtu.be/askstPdCgcw

Kan inte ha med tps o göra?

Finns en knapp i pc3 programmet som heter "set throttle position".
 
Kan inte ha med tps o göra?

Finns en knapp i pc3 programmet som heter "set throttle position".

oj nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte vet var den är.. har en liten liten låda i putsen som heter Commander quickshifter och en powercomander V är det på någon av dem jag ska trycka?
 
TPS? https://www.youtube.com/watch?v=Fy3rjQGc6lA

Vänta med att starta den - till nästa vecka när det blir +10.

office-space-printer-scene-amazon.jpg



YES!!!! :crash:crash


oj nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte vet var den är.. har en liten liten låda i putsen som heter Commander quickshifter och en powercomander V är det på någon av dem jag ska trycka?

TPS, Throttle position sensor, känner av hur gasen står från 0%-100% (full gas)

Kanske blev något konstigt med den i PC5:an när du koppla bort kablen.

Men kolla allt annat som folk nämnt först (köra den varm etc) och bråkar den fortfarande så hade jag tagit den till en verkstad som kan PC5:or

Du ska inte klicka på något.
Man kopplar inte PC5an till dator.
 
office-space-printer-scene-amazon.jpg



YES!!!! :crash:crash






TPS, Throttle position sensor, känner av hur gasen står från 0%-100% (full gas)

Kanske blev något konstigt med den i PC5:an när du koppla bort kablen.

Men kolla allt annat som folk nämnt först (köra den varm etc) och bråkar den fortfarande så hade jag tagit den till en verkstad som kan PC5:or

Du ska inte klicka på något.
Man kopplar inte PC5an till dator.

okej tack så hjärtligt! jag var lite rädd för att en hade gjort det när jag koppla bort kabeln.
får köra in och se vad dom säger om de inte löser sig. kan de rätta till sig själv om det är de som är problemet eller måste man in om det är det? så jävla skönt med kunniga människor här asså :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top