Suzuki GSF 600

Esset

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
KTM DUKE II -01
Hej !

Är det någon här som har någon erfarenhet om denna modell? Jag funderar på att köpa en sådan eller någon av de närmaste konkurenterna (GSX 600F, XJ600, Hornet600 och FZS600). Vad finns det för större skillnader?? Den ska användas till körning av kortare sträckor och någon långtur då och då.

Lillbanditen(GSF600) har samma motor som GSX600F men det sägs lite mer mellanregister och mindre toppeffekt mern de skillnaderna är nog mer en pappersgrej än verklig. Lättmekad långlivad luft/oljekyld motor med anor från gamla GSXR. Stötdämning/sving och bromsar från RF600 dvs beprövade grejer. Motorn duger bra till kort och långturer dock lite i klenaste laget för passagerare men det går.

Esset skrev:
Hej !

Är det någon här som har någon erfarenhet om denna modell? Jag funderar på att köpa en sådan eller någon av de närmaste konkurenterna (GSX 600F, XJ600, Hornet600 och FZS600). Vad finns det för större skillnader?? Den ska användas till körning av kortare sträckor och någon långtur då och då.
Okej, det verkar ju lovande. Jag har inte planerat att ha någon passagerare med så det är nog inget problem. De ligger ju väldigt bra till när det gäller priset.

Jag är riktigt nöjd med min.. lätt rätt att få lite stil på dom också!
Fråga vad du vill!

Min nedan..
bild2005.jpg

Bandit 600 är en lätt hoj att styla (fighter) :)

Bifogat

• bandit-side25.JPG
    bandit-side25.JPG
    128.7 KB · Visningar: 137
Last edited:
Hur mkt är du villg att lägga? Vad har du åkt innan?

Måste du absolut ha kåpa så är ju Hornet och FZS Fazer borta. De är annars i mitt tycke de överlägset roligaste hojarna av dina alternativ. GSX 600 och Diversion 600 är billiga och driftsäkra hojar men särskilt upphetsand är de ju inte; motorerna är surriga och klena. Bandit 600 är modernare men även där saknas det temperament. Mitt val är således Hornet 600 eller FZS 600 Fazer.

Esset skrev:
Hej !

bandit 600= :tummenupp
gsx600f. tja den går ruskigt bra för o vara en gammal 600 sportis.
xj= tja den sägs vara ganska slö :rolleyes:
hornet..starkast av dom alla tror jag. försäkringen ligger väl hyffsat med hondas nya avtal med if elle va de va.
fazer...försäkring lite dyr men fullt överkomlig.
kanske inte om man e 21 o har ett färskt kort.
dålig sittställning för långa enligt vissa tidningar men annars så :tummenupp
fazer o hornet lite dyrare i inköp.

har själv kollat upp de flesta av dessa hojar då jag ska ha en i den klassen..har dock inte prova nån av dom än utan detta är reflektioner från andra som jag känner som haft nån av dom + lite info från forum som detta o så.

jag själv komma nog slåt till på en bandit om det inte komma nå bättre i min väg.
billig o stabil.

Trevligt att så många är villiga att dela med sig av sina erfarenheter. Det var någon som frågade vad jag har haft för hojjar. Jag har endast haft en knattehojj (Suzuki RG125F) än så länge. Nu är det dags att skaffa en mellan hojj med en rimlig försäkringspremie och som samtidigt ger en rolig körupplevelse (helst vill jag inte tillbringa varje helg i verkstan). Jag vet att hornet och FZS har mer must i motorerna och med all säkerhet roligare att köra, fast det spelar roll, jag tror att jag kommer hinna med de hojjarna innan min MC-karriär är slut ändå.

Jag har en Bandit 600 S -02 och Den är riktigt rolig att köra. Mitt tyckte är en bra första hoj, kanske lite klen men man får inte mer för dessa typer av hojar. Jag rekommenderar den definitivt :tummenupp

vad bör man betala för en bandit 600 från låt säga 1999? 30-40000?
om den gått under 4000 mil

Esset skrev:
Hej !

Har själv haft en Bandit 600-95:a

Jätte trevlig hoj, bromsade 78,5 på driven med dynojet o slipon.
Helt okej,
Jag tycker dom tidigare års-modellerna är snyggare.
Dom är iaf lättare!

Köp en Bandit om du vill va snyggast... :hihi

Bifogat

• bandit1.JPG
    bandit1.JPG
    62 KB · Visningar: 189
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8