Suzuki gs500e strypning?

Hej!
Har en importerad Suzuki gs500e -96, som är strypt till 25kW i insuget enligt bilregistret. Hade av förgasaren och insugsgummit idag för att plocka bort strypningen, men ingen strypning fanns där! diametern på förgasare och gummit var 33 mm, precis som det ska var original.

Hojen är märkbart trött, den går hyfsat raskt upp i 120, sedan går det långsamt!!! (har bara varit uppe i 140-150, så jag vet inte hur snabbt den går ännu enligt mätarn).

Enligt bilregistret är den strypt från 33 till 25 kW! Ska det inte vara ca. 38-39 kW (52 Hk) original?

Kan någon hjäpa mig? kan strypningen sitta någon annanstans?

tack på förhand
MVH konfunderad gs500e-ägare :va :va :confused: :confused:

Min ostrypta gjorde runt 180-190 på mätaren. Har för mig att den strypta saknade effektpuckeln runt 7000varv.

Jag hittade två hål på 4mm uppe på sidan ((fram och bak var det nog (plus två på undersidan)), ett var nog original och det på motsatt sida såg "hemmaborrat" ut, provar att täppa till det! Ska bli intressant att se hur den går sedan!

Det hände inget!!! Täppte igen det hemmaborrade 4mm hålet på trottelns framsida och gav mig iväg! Fick inte upp den i mer än 165 i nerförsbacke. Efter 8500-9000 varv händer det ingenting (rött börjar vid 11000). Ska jag kanske sätta igen de bakre hålen också, även om de ser "original" ut?

Min ostrypta gjorde runt 180-190 på mätaren. Har för mig att den strypta saknade effektpuckeln runt 7000varv.

Någon effektpuckel finns inte på min vid 7000 varv trots mina försök att återställa den till original!

Last edited:
Satte igen det andra hålet i trotteln med (det hålet som såg ut att vara ett originalhål) och faktiskt... jag tycker hojen går bättre nu, den varvar ur bättre och det verkar fínnas mer effekt kvar på högre varv, den orkar mer nu! Fick upp den i över 170 på den lilla vägen till grannbyn, sedan tyckte jag att den började få lite wobblingstendenser, så jag slog av på gasen där.

Jag använde plastic padding läcktätare (som klarar bensin) för att fylla igen hålen (ska någon göra detsamma så vill jag tipsa om att rugga upp ytorna i hålen med en liten rundfil, så att läcktätaren greppar ordentligt - jag fick göra om det på ett hål för att ytan var för hal! Ta sedan bort överflödig läcktätare i möjligaste mån innan det härdar och efterslipa med ett finfinfint slippapper så att trottlarna och trottelnålen löper fritt, lycka till!)

Ska nu börja jaga ett helavgas eller slipon, KN-filter och större munstycken så den låter och går ännu bättre! Är det någon som har något så hör av dig!

Till hösten blir det nog ändå en bättre begagnad pippigul ER-6n -06a tror jag.

Satte igen det andra hålet i trotteln med (det hålet som såg ut att vara ett originalhål) och faktiskt... jag tycker hojen går bättre nu, den varvar ur bättre och det verkar fínnas mer effekt kvar på högre varv, den orkar mer nu! Fick upp den i över 170 på den lilla vägen till grannbyn, sedan tyckte jag att den började få lite wobblingstendenser, så jag slog av på gasen där.

Jag använde plastic padding läcktätare (som klarar bensin) för att fylla igen hålen (ska någon göra detsamma så vill jag tipsa om att rugga upp ytorna i hålen med en liten rundfil, så att läcktätaren greppar ordentligt - jag fick göra om det på ett hål för att ytan var för hal! Ta sedan bort överflödig läcktätare i möjligaste mån innan det härdar och efterslipa med ett finfinfint slippapper så att trottlarna och trottelnålen löper fritt, lycka till!)

Ska nu börja jaga ett helavgas eller slipon, KN-filter och större munstycken så den låter och går ännu bättre! Är det någon som har något så hör av dig!

Till hösten blir det nog ändå en bättre begagnad pippigul ER-6n -06a tror jag.

Kolla huvudmunstycken. Storleken står på dom om du skruvar ut dom så ser du. Dom brukar strypa där också (i varje fall på dom som jag haft).

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman