Suzuki gs500e som slutat fungera

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Tjena!

Det var när jag skulle starta hojjen för att köra in den i garaget som den la av. Precis efter jag slått till tändningen (lysena fungerade till en början) och tryckt på start-knappen som den dog, startmotorn hann inte ens börja göra sitt. Det här hände väldigt mystiskt eftersom jag kört flera smårunder med hojjen samma dag. Nu när jag vrider tändningen fungerar ingen el och start-knappen är helt död. Jag har kollat både batteriet, säkringen och sladdarna kring batteriet.

Finns det någon som har en susning om vad som kan braka samman så där bara? :va

Mvh

Om inga lysen lyser. Ingen el funkar så skulle gissa på batterikabel, huvudsäkring eller batteriet.
Mät spänningen över batteripolerna så får vi snart svar på vad det är.

nomercy skrev:
Jag har kollat både batteriet, säkringen och sladdarna kring batteriet.
Har du spänning över batteripolerna och det inte ens glöder av ljusen så är det antingen en säkring som gått eller också har minuskabeln tappat jordanslutningen helt.

Det är 12,55V över batteripolerna och säkringen är hel. Då återstår det att dubbelchecka kablarna imorgon. Men det verkar fortfarande mystiskt att allt dog när jag tryckte på start-knappen och inte när jag vred om tändningen. Men men, det återstår att se imorrn.

Tack & hej

nomercy skrev:
Men det verkar fortfarande mystiskt att allt dog när jag tryckte på start-knappen och inte när jag vred om tändningen.
Tjejen har haft en (GS alltså...), den gjorde så när kablen hade vibrerat loss lite granna från minuspolen. Den lossade inte helt utan skruven hade bara släppt lite, lite så det blev dålig kontakt....

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år