Suzuki Gs 1100 som blir varmare på vänster sida

toto71

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2018
Hoj
1984, Suzuki GS1100G + 1982 GS1000 + 1989 Honda NTV650
Min Suzuki från 84 blir märkbart varmare på vänster sida av motorn när jag kör. Efter 10 mil bränns det ordentligt genom byxor och stövel. Jag har kollat undertrycket i förgasarna och vänster är aningen lägre (ca halvt hg) än höger. De i mitten och den högra är enligt manualen. När jag mäter tempen på avgasrören och yttre tändstiften skiljer inget men på toppen innanför förgasaren är det några tiotals grader varmare på vänster sida. Jag har en helkåpa monterad och det ser ut som vänstersidan är lite tätare mot motorn än högersidan på kåpan.
Kan den lilla skillnaden på förgasarinställningen alternativt kåpan vara orsaken till värmen eller vad kan det vara?
(det är ju inte direkt gott om plats att justera förgasarna)

En gissning här.....

Kan det möjligen vara så att du får "stillastående" varmare luft på vänster sida pga att kåpan sitter tätare mot motorn på den sidan ?

Förövrigt.....undrar jag om GSén är röd och svart ?

Jo jag har ju lite funderingar på hur luften eventuellt kan ställa till det.
Jag har en vagn på högersidan som jag är lite fundersam på om det kan styra över luften så allt vill komma ut till vänster om motorcykeln.
Min tanke är att det snarare skulle bli en form av venturi där som drog luften på höger men det är inte lätt att kolla.
Den är röd i lacken och svart på ramen men det kanske var lacken du tänkte på?

Min högercylinder går också något varmare än vänstern när holken är kopplad och framför allt har jag betydligt mindre fartvindskylning av högferfoten så iaf jag har sämre luftflöde med vagn än utan.

Det är nog så den sett ut från början.
Min är numera helt i den röda nyansen men jag har sett den här färgkombinationen och håller med om att den är snygg.

Den har nog varit lackad så men nu är den helt färgad i den röda nyansen.
Jag tycker också att den svart/röda är snygg.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT