Suzuki gör det igen: Stratosphere - världens fulaste hoj?

• Thread starter Thread starter xyx
  • Start date Start date
Pejo skrev:
...säger en som åker trajja... har dom fått designpris på sistone kanske?

Ge den ett år eller så.... När R1000K5 kom skrek alla åt pipan den hade - nu när R6an har en nästan identisk så tycker folk den bara är ball. Bara för att allt inte ser ut som innan så betyder inte det att det är automatiskt fult.

Ja, det gör jag bannemig!
Det mesta Triumph gör ser fan så mycket bättre ut än det där.
Se Daytona 675, Speed Triple, Sprint ST.

Och pipan på K5an är inte jämförbar med nya R6ans, R6an har kort dämpare likt gamla Yamaha SRX med större delen av burken under hojen. K5an har en formpressad elefantfot bredvid bakhjulet.

Jaha - det verkar som om man hittat ritningarna till en gammal Bimota Mantra och korsat den med en CZ. Men skönheten ligger ju i betraktarens öga, så den tilltalar kanske någon.

Som gammal katanaägare så kan jag tycka att den är lite småcool. Men framförallt så är det en 6 cylindrig motor. Dom skulle kunna stoppa den motorn i ett gunnebostängsel och jag skulle fortfarande tråna efter den.

Hög vill ha faktor för min del. :Bugar

æ Vil Haaaaaaaaaa :)

Sexigt med 6:a

Gillar även den nya trenden med avgas a´la buell. Det kommer bli nästa stora trend, när man lessnat på avgaspipor under kutsen..

smilee skrev:
Som gammal katanaägare så kan jag tycka att den är lite småcool. Men framförallt så är det en 6 cylindrig motor. Dom skulle kunna stoppa den motorn i ett gunnebostängsel och jag skulle fortfarande tråna efter den.

Hög vill ha faktor för min del. :Bugar

VAAFFAAAANNN? ( Medd skickat från Gunnebo protection AB )

Den kräver en viss modifikation för att jag ska gilla den...
framförallt sadel-delen..

Men jag har alltid älskat Katanan, så den där ger lite speciella vibbar :)
Man är väl skadad..

Undras hur den låter med ett Yoshi-system?

Jag tycker den var lite fulsnygg.... Men vem är inte det???? :D Tycker dock att den var lite för orange... Och som sagt....sexa.... måste vara bra vrid i den..... Då tycker ju jag fortfarande att Busan är den fulaste Sukan....

stratosphere004edited2rw.jpg

stratosphere009e4hh.jpg

stratosphere005e3kn.jpg

stratosphere006e2zl.jpg

stratosphere010e8gh.jpg

stratosphere011e6nn.jpg

stratosphere012e1be.jpg

stratosphere013e1eu.jpg

stratosphere016e6sd.jpg

skulle nog kunna bli rätt het med en annan toppkåpa... :tummenupp

Finns det en risk att detta bara är ett försenad/förtidigt april-skämt?
Om man såg en sån där på vägen skulle man fan tro att vi blivit invaderade av aliens eller något... :hihi

Är det säkert att den kommer? Ser mer ut som en designstudie, instrumenteringen t ex ser ut som WinAmp. Men alltid coolt med sex cyllar. :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Alla som inte var med när Katanan kom kan vara tysta i församlingen :4skrika

Jag svarar iaf!

Ball!

Hade gärna fått vara lite mera grop/höjd mellan sadel/tank, och gärna så den går upp lite mer över baken, efter förarsadeln. Sedan va framlysena fuktansvärda!!! Men annars gillar jag den. Juste, en 6a är ball, men känns lite för bred för mig..

Hur blev det nu då ?

Dags för ett rejält trådlyft :hihi

Vad jag förstått har tyärr inte denna udda skapelse kommit i produktion såhär långt, men någon kanske sitter på mer info ? - Kanske kommer inom några år - eller har det kommit ett ännu nyare koncept på, just det, "samma koncept" - någon som vet ?

Tycker "originalkatanan" är riktigt fräck, och är faktiskt en av få, (vad det verkar som här iallfall), som diggar detta koncept, så jag ser gärna att något liknande kommer i produktion så snart som möjligt.

Dags för ett rejält trådlyft :hihi

Vad jag förstått har tyärr inte denna udda skapelse kommit i produktion såhär långt, men någon kanske sitter på mer info ? - Kanske kommer inom några år - eller har det kommit ett ännu nyare koncept på, just det, "samma koncept" - någon som vet ?

Tycker "originalkatanan" är riktigt fräck, och är faktiskt en av få, (vad det verkar som här iallfall), som diggar detta koncept, så jag ser gärna att något liknande kommer i produktion så snart som möjligt.

tyvär :( Designteamet på Suzuki nyktrade till efter ett tag och la ner hela skiten :tummenupp

Jag har ingen aning, nej...

Så j#vla cool ju:yoparty :yoparty :yoparty
VILL HA VILL HA VILL HA VILL HA VILL HA:Bugar :2cool :bow :bow

Gutt ju...vill äga en Old Katana 1100S och denna brutala:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden