Suzuki gör det igen: Stratosphere - världens fulaste hoj?

• Thread starter Thread starter xyx
  • Start date Start date
haha! Suzuki kan verkligen det där med att bygga fula motorcyklar... :lol

Hoztic skrev:
Nog har designerteamet slurpat i sig några schnappsar alltid... :jisses
Avgassytemet såg riktigt mysko ut, mynnar det precis vid baksulan? :va

Tror det går ut på högersidan a lá Buell Xb9r

Neutral skrev:
Kan någon förklara vad som har gjort Katanan kultförklarad mer än det coola namnet?

Suzukis allra fulaste hoj tills väldigt väldigt nyligen?
(tar skydd) :D

Neutral skrev:
Kan någon förklara vad som har gjort Katanan kultförklarad mer än det coola namnet?
Hmm.. Well, Katanan var helt enkelt så jäkla extrem när den kom i början av 80-talet.. Titta på designen och jämför den med övriga hojar av samma årgång!! Dessutom var ju motorn en kraftkälla som håller än idag, en kult-hoj!!!

Last edited:
Tror att katana var en R1 på sin tid.
Denna kan man stoppa direkt in i fulaste cykeln-tråden.
Hoppas den ser bättre ut i verkligheten.

wannagofast skrev:
Hmm.. Well, Katanan var helt enkel så jäkla extrem när den kom i början av 80-talet.. Titta på designen och jämför den med övriga hojar av samma årgång!! Dessutom var ju motorn en kraftkälla som håller än idag, en kult-hoj!!!
Det var ju exakt samma hoj som GSX1100! Bara en liten oanvändbar toppkåpa. Varför är det ingen som tycker GSX1100EF rockar fett i dag, den hade ju helkåpa och man körde den i Superbike?

Suzuki måste ha jobbat hårt för att helt få bort fokus från något så unikt som en modern radsexa...
genom att få resten av hojen att likna en gnu. Gott jobbat :tummenupp

Neutral skrev:
Det var ju exakt samma hoj som GSX1100! Bara en liten oanvändbar toppkåpa. Varför är det ingen som tycker GSX1100EF rockar fett i dag, den hade ju helkåpa och man körde den i Superbike?

1100ef var inte frän...

xyx skrev:
Visst är det en 6a, men inte ens om det varit en 8a likt Guzzis gamla racer så hade det kompenserat för utseendet.

...säger en som åker trajja... har dom fått designpris på sistone kanske?

Ge den ett år eller så.... När R1000K5 kom skrek alla åt pipan den hade - nu när R6an har en nästan identisk så tycker folk den bara är ball. Bara för att allt inte ser ut som innan så betyder inte det att det är automatiskt fult.

Neutral skrev:
Den gsx1100 som fanns när Katanan kom hade ingen toppkåpa!! Tror kåpan kom först -83! Samma år som enkeldämparen slog igenom!! Gsx750, gpz750 och vf750.. alla helt nya med otroliga prestanda?? (typ 80hk)

Last edited:
180bhp ifölge MCN :yoparty

niss3n skrev:
Fulaste hojan på länge, iaf sedan den nya BMW'n igår..... :hihi Men denna slog nog den, 10a på fulhetsfaktorn
jaja ni vänjer er...
jag tyckte Hayan var ful när den kom.
nu är den as-snygg

Pejo skrev:
Ge den ett år eller så.... När R1000K5 kom skrek alla åt pipan den hade - nu när R6an har en nästan identisk så tycker folk den bara är ball. Bara för att allt inte ser ut som innan så betyder inte det att det är automatiskt fult.

Nja K5:an tyckte man såg lite annorlunda ut med fatta att den skulle bli bättre med tiden. Som med BMW E60.

Men denna som kittlar alla kräkreflexer på en och samma gång. Nä det kommer jag aldrig lära mig.

Jonte VSB R-T skrev:
Men denna som kittlar alla kräkreflexer på en och samma gång. Nä det kommer jag aldrig lära mig.

Nåväl, man kan bilda sig en uppfattning och sen kräkas... inte kräkas först :rolleyes:

rätt frän. det ända som jag tycker är fel är front kåpan.. men en 6 cylindrig motor ser man fan inte ofta.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph