Hej!
Har en Suzuki gsx 750F från -89 som inte går på ena cylindern. Skulle behöva lite förslag på hur jag ska gå vidare med mekande... Ok kort då.
Köpte den förra sommare, gick bra i motorn. Lite seg att starta men då är den ju rätt gammal också. Körde den hela hösten och ställde sedan in den för vinterförvaring, då jag startade den nu i våras fick vi springa igång den och den gick bara på tre cylindrar. Luktade dessutom oförbränd bensin om hojen då man körde samt att den är väldigt svag, dåligt tryck i motorn alltså.
Kollade tändstiften och det visade sig att tändstift nummer 1 var sotigt, det tände också väldig sällan och svagt. Provade att byta plats på tändstiften för att kolla att dom var ok vilket dom också var så så enkelt var det tyvärr inte. Köpte nyligen ny tändspole + kablar + tändhattar från en mc-skrot och bytte ut det gamla, det hjälpte tyvärr inte heller.
Så, någon som har något förslag på hur jag ska gå vidare härifrån?
Mvh
Glen
Har en Suzuki gsx 750F från -89 som inte går på ena cylindern. Skulle behöva lite förslag på hur jag ska gå vidare med mekande... Ok kort då.
Köpte den förra sommare, gick bra i motorn. Lite seg att starta men då är den ju rätt gammal också. Körde den hela hösten och ställde sedan in den för vinterförvaring, då jag startade den nu i våras fick vi springa igång den och den gick bara på tre cylindrar. Luktade dessutom oförbränd bensin om hojen då man körde samt att den är väldigt svag, dåligt tryck i motorn alltså.
Kollade tändstiften och det visade sig att tändstift nummer 1 var sotigt, det tände också väldig sällan och svagt. Provade att byta plats på tändstiften för att kolla att dom var ok vilket dom också var så så enkelt var det tyvärr inte. Köpte nyligen ny tändspole + kablar + tändhattar från en mc-skrot och bytte ut det gamla, det hjälpte tyvärr inte heller.
Så, någon som har något förslag på hur jag ska gå vidare härifrån?
Mvh
Glen