Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
jag har manuell kamkedjesträckare på hojen. gängstång med mutter på.

nån som vet hur man kollar att spelet är ok och hur man sjusterar om det skulle behövas?

mvh/mattias
 
jag har manuell kamkedjesträckare på hojen. gängstång med mutter på.

nån som vet hur man kollar att spelet är ok och hur man sjusterar om det skulle behövas?

mvh/mattias

Starta upp och skruva ut skruven. När det börjar slamra om kedjan spänner du precis så att det slutar låta.
 
Tjo, skulle ta bort min aupair ventil jox härva, vad e lämpligt att stoppa in i hålet som blir efter den lilla "avgaspipen" man tar bort? Finns det någe hett tips:confused:
 
hej

nån som har koll på om det går LV-regga en E-reggad DRZ400E ?

Vad jag har förstått ska det i princip vara omöjligt att lv-regga en enduro. Förr har det gått men numera krävs det löjligt mycket pappersarbete och intyg för att ens vara i närheten att få hojen godkänd. Så i praktiken Nej men i teorin Kanske.
 
Ingen som pysslar med hojjen? Min slog om på 1200mil igår så jag böt olja+filter och kolla ventilspelet ikväll. Fortfarande 0,25 båda ut och 0,15 båda in, precis som det alltid har varit. Kan tilläggas att hojjen får gå hårt jämt och har haft HC steg1 kammar i sig i 700mil. Det är fan hårdrock!
 
Ingen som pysslar med hojjen? Min slog om på 1200mil igår så jag böt olja+filter och kolla ventilspelet ikväll. Fortfarande 0,25 båda ut och 0,15 båda in, precis som det alltid har varit. Kan tilläggas att hojjen får gå hårt jämt och har haft HC steg1 kammar i sig i 700mil. Det är fan hårdrock!

Imponerande!!:yoparty
Jag har iaf bytt tändstift, olja o oljefilter nyligen och köpt en foot peg eliminator från en kille på ebay.co.uk :tungan alltså inga skjutspinnar längre! lägre vikt och snyggare:tummenupp
Och en ny framskärm från biltema väldigt lik acerbis variant va!? (supermoto) sjukt billigt ju 99kr!!:) ska lägga upp någon bild sen på hojjen också..
 
Biltema skärmen är en exact kopia på Acerbis supermoto skärmen, bara handla. Jag annvänder mina skjutspinnar ibland, skjutsar äldsta dottern till skolan då och då. Annars skulle jag plockat av dom med.
 
Biltema skärmen är en exact kopia på Acerbis supermoto skärmen, bara handla. Jag annvänder mina skjutspinnar ibland, skjutsar äldsta dottern till skolan då och då. Annars skulle jag plockat av dom med.

Japp det är ju snabbt gjort o skruva dit dom igen om man vill:)
Vi åkte idag jag håkan o ante:tummenupp synd att du inte kunna tidigare idag.. får köra nästa vecka..
 
hej alla DRZare :) vilket ger bäst ? att skaffa Hot Cams stage 1 både avgas + ins.eller e-modell avgas med Hot cams stage 1 insugskam ? ni som testat är det skilnad? för å nackdelar?
 
Monterade ett nytt Talon 14 framdrev idag. Drevmuttern satt löst! Huga man ska kanske kolla den ibland. Drog den 110NM sist men den hadde släppt. Nu blev det lite blå Locktite.
 
Monterade ett nytt Talon 14 framdrev idag. Drevmuttern satt löst! Huga man ska kanske kolla den ibland. Drog den 110NM sist men den hadde släppt. Nu blev det lite blå Locktite.

Lurig mutter det där..:gnissla vart ifrån köpte du drevet o pris? det går väl att slänga på ett 14drev o köra med standard kedja va?
Åka lite ev imon em.. hörs
 
Lurig mutter det där..:gnissla vart ifrån köpte du drevet o pris? det går väl att slänga på ett 14drev o köra med standard kedja va?
Åka lite ev imon em.. hörs

Tja! Motobikers 199kr. Ja man behöver inte korta kedjan. Det är ca 150 läsningar per dag i tråden men nästan ingen som skriver!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top