Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Ni som har bytt till FCR förgasare, vart har ni införskaffat dom någonstans och till vilket pris?

Fick tag i min 39a med TPS & choke begagnad i superskick! På Enduromx.com. För 900kr.sen tillkom ju delar för 2000 ungefär så som gasvajrar , insugsgummi +1st klämma, luftburksadapter, nål å huvudmunstycke anpassat för hojjen. Den kom från en Yzf400. Kan man hitta ett komplett kitt nånstans så slipper man mycke krångel att få tag i delar.
 

Bifogat

  • visabild.jpg
    visabild.jpg
    75.7 KB · Visningar: 88
Last edited:
Håkan använder din Fcr orginal insugsgummi mellan förgasaren å toppen och inte e-modellens? Isåfall har den en igängad spigot som mäter 36,80mm i halsen! Strypning alltså. Vidare så ger det ytterligare bättre effekt att använda sig av s-sm modellens airboot till luftburken och inhandla en sudco adapter ( Fcr to s-sm airboot) bättre flöde än e-modellens. Och kom ihåg att Drzan inte vill ha mer än 1-1,5s. accpumpsstråle för att få bäst direkt från tomgång effekt och så tidigt så möjligt utan att träffa trotteln.
 
Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Jag kör med suzukis egna försäkring, vilket bolag de använder orkar jag inte ta reda på... betalar 2k hel/hel 1 mil utanför Uppsala, privat garage.

Ingen som vill sälja sin? :)

Till rätt peng är allt till salu!:D


Köpte du det kompletta kittet?
Kom det inställt någorlunda rätt, fick man välja bestyckning själv?
Nu blir man sugen på en FCR39a, eller kanske snika med en TM40...:mad:
 
Håkan använder din Fcr orginal insugsgummi mellan förgasaren å toppen och inte e-modellens? Isåfall har den en igängad spigot som mäter 36,80mm i halsen! Strypning alltså. Vidare så ger det ytterligare bättre effekt att använda sig av s-sm modellens airboot till luftburken och inhandla en sudco adapter ( Fcr to s-sm airboot) bättre flöde än e-modellens. Och kom ihåg att Drzan inte vill ha mer än 1-1,5s. accpumpsstråle för att få bäst direkt från tomgång effekt och så tidigt så möjligt utan att träffa trotteln.

Kommer inte ihåg faktiskt...:va tack för tipset iaf ska kolla nästa gång ja har isär den... kör med orginal gummit mellan luftburken och fuggen.... vet ej hur accpumpen e ställd men den går ju bra iaf så.... men ska kolla insuget nästa gång får väl ta fram dremmeln och slipa lite isåfall...:död

sen tack för infon i pm;et:yoparty

Jag kör med suzukis egna försäkring, vilket bolag de använder orkar jag inte ta reda på... betalar 2k hel/hel 1 mil utanför Uppsala, privat garage.



Till rätt peng är allt till salu!:D



Köpte du det kompletta kittet?
Kom det inställt någorlunda rätt, fick man välja bestyckning själv?
Nu blir man sugen på en FCR39a, eller kanske snika med en TM40...:mad:

köpte redy to race och monterade E avgaskammen den skiljer en hel den mot orginal....:gnissla den kommer bestyckad och klar bara bulta dig och köra.....:banana
 
Last edited:
rosahoj.jpg


Då var min vita och rosa hoj färdig!! :D
 
har läst lite om att det inte är lönt att föröska regga in E-modellen o.s.v. men har ändå sett någon på blocket som verkar lyckats med det. Är det så att de t är så pass mycket jobb att det inte är lönt eller vad är haken? Finns ju för fasen inget annat än E att få tag på :) (som är 00-02).

edit: Gorgeous grymt snyggt ju! Vitt var riktigt fräckt!
 
Last edited:
har läst lite om att det inte är lönt att föröska regga in E-modellen o.s.v. men har ändå sett någon på blocket som verkar lyckats med det. Är det så att de t är så pass mycket jobb att det inte är lönt eller vad är haken? Finns ju för fasen inget annat än E att få tag på :) (som är 00-02).

edit: Gorgeous grymt snyggt ju! Vitt var riktigt fräckt!

jag har för mig att lagen ändrades så nu är det omöjligt att regga in som enduro. Dom dom säljs reggade har väll reggats in innan lagen träde i kraft.
 
Hej, har tappat en kraschpuck fram.
Nån som vet vart man kan få tag på kraschpuckar till drz:an?
/Lisa
 
Ja, ska höra med dem.
Såg att det fanns orginal/OEM på Thumpertalk. Med billigaste fraktalternativet skulle det gå på 584kr för en puck, skruv + fäste.

Ja fyfan frakten har blivit så dyr från staterna att det knappt lönar sig längre!
Dessutom är ju orginal puckarna inte mycket att hänga i granen! skulle nog satsa på andra! ska nog se efter ett par nya puckar själv faktiskt:tungan
MVH Jocke
 
Fråga:
Behöver man något mer än följande för att få en FCR 39 MX att passa till SM-modellen?

Suzuki DR-Z 400 SM Keihin FCR-MX Fitting Kit
- 021-216 Adaptor to Air filter pipe 60mm (2 3/8")
- 021-439 Adaptor O-Ring
- 017-262 EMN Needle
- 021-012 2 x Adapter bolts

http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/product_info.php?cPath=444_471_486&products_id=6038

Skulle kunna komma undan hyggligt då iaf...

Vilka munstycken ligger sånär inpå rätt?
Har 3x3mod och FMF helsystem av endurotyp.

Såg även denna, passar den verkligen tror ni? Behövs det inte en adapter mellan luftboxen och förgasaren?:va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top