Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Hur pillar man ut den råsa kalben ur kontaktstycket? Jag vill inte kapa kabeln eller förstöra kontaktstycket =)

Pilla isär kontakten försiktigt (Tre piggar att hålla in samtidigt) därefter sitter det en liten liten plåtunga på den rosa kabelns kontakt, pilla ner tungang och dra ut försiktigt! (det ska gå lätt)

Förslagsvis ta den sidan som kommer ifrån motorn.

Lycka till:tummenupp
 
Ifrån pairvalve ventilen går det en liten slang som delar sig. Ena änden går till bensinkranen och den andra fortsätter antar jag till förgasaren av vad jag kunde komma fram till på thumpertalk. Men dom nämner inget om den som går till bensinkranen och vad man skall göra med den?:va
 
Ifrån pairvalve ventilen går det en liten slang som delar sig. Ena änden går till bensinkranen och den andra fortsätter antar jag till förgasaren av vad jag kunde komma fram till på thumpertalk. Men dom nämner inget om den som går till bensinkranen och vad man skall göra med den?:va

Den slangen som går till bensinkranen ska anslutas till en av de två skruvarna som sitter i toppens insugnings kanal, köp en nippel som passar i ett av skruvhålen! (Tror det var M8, det finns via Suzuki annars)

Ansluter du inte den här slangen kommer inte din bensinkran att fungera på något annat läge än Pirme! och då tömmer du tanken helt utan res läge.

Slangen är till för att 07:ans Dr-z:or har automatisk bensinkran, de äldre har E modellens kran Av/På/Res

Så vad vakuumslangen egentligen gör, är att den öppnar kranen när du startar motorn, det vill säga får vakuum i insuget. Och stänger av den när du slår av motorn.
 
Last edited:
Och där var 300mil passerade :yoparty

300_small.jpg
 
Last edited:
Mycket snygg hoj må jag säga!:tummenupp
Fast orangea handguards?:va
(Suzukis orginal till -07 kostar bara 300-400kr... finns i svart och gul)

Orginalskydden är ju bara i plast och ingen järnskena i vad jag vet.
Orange = Syns bättre i trafiken, ungefär så tänkte jag. :tummenupp
 
Fcr

Har problem med att Drzan surar när jag kör enduro. Har för mig att jag läste någonstans att man kan reglera tiden på accpumpen, är det någon här som har koll på det.
 
Har problem med att Drzan surar när jag kör enduro. Har för mig att jag läste någonstans att man kan reglera tiden på accpumpen, är det någon här som har koll på det.

Vid gaspjällsrullen har du en skruv till axpumpen som ställer när den går in, och hur långt kolven slår/pumpar på "gummi membranet"

Annars har du ett munstycke för axpumpen att gå ner i storlek på, man strävar alltid efter att ha en lång sprut tid (så motorn hinner med) MEN inte mer soppa mängd än vad motorn klarar sig på!(önödigt sotande och ekonomi)
I ditt fall skulle jag miska munstycket inte tiden, dvs att den har gått bra innan när du körde på vägen.

//Johan
 
Last edited:
Monterade ett LeoVince X3 slipon som låter riktigt gött även med db-killern monterad. Måste ha den tills jag styckar om förgasaren (har ett DJ kitt steg 1&2 liggandes hemma). LeoVincen kan man nämligen köra med orginal bestyckning med db-killern monterad, sen åker en annan insats in.
Sen ser det ju väldigt sexigt ut också.:tuttar

Man får med 4 st. olika insatser + sparkarrestor och tvättplugg.

P6250261.jpg

P6250262.jpg
 
Köp till en krök till systemet, det är där den stora strypningen sitter även om det låter lite fel!
:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top