Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0
Luftfilter

Ska köpa ett till luftfilter. Ska man köpa orginal eller ska man satsa på Dna eller Kn filter? Hur funkar Dna och Kn när man åker i dammiga förhållanden?

Ska köpa ett till luftfilter. Ska man köpa orginal eller ska man satsa på Dna eller Kn filter? Hur funkar Dna och Kn när man åker i dammiga förhållanden?

Vad jag har hört, så funkar INTE K&N filterna bra alls under dammiga förhållanden. (släpper igenom skit)

Köp ett Twin Air, jag har åkt med det i ca 10år nu och inte en miss.

Däck

Bytte däck igår. Ska bli intressant och se hur dessa Maxxis It funkar jämfört med S12och M12. Passade även på att göra rent luftfiltret och byta olja nu när den har passerat 500mil

Yepp nu har jag tittat ut vad som skulle passa mig(min plånbok), vill gärna ha lite kommentarer om det ser vettigt ut eller helt åt skogen.
Nästa steg skall var FCR39/TM40 + Steg 2 insug O avgas kammar + Enduro packning för högre kompression.

FMF Ti Powercore
FMF Hi-flow header/ Powerbomb/ Megabomb (Någon som vet vilken som ger
mest?)
Dynojet Steg 2

Eller

Scorpion Offroad/Super-moto Titanium muffer
Scorpion header
Dynojet Stage 2

Hur många hästar kan man räkna att man lockat till sig med denna setup, 5- 10hk?

Om jag säger så här...Du får ca: 40bhp med FCR39, E-packningar Yoshi helsystem,luftburksmod.

Fråga J bjork här i Dr-z tråden om vad han tycker, han kör just detta nu:)

Är det någon här som har tagit bort pairvalve ventilen och solenoiden?

Last edited:
Tjenare allihopa!

Är på jakt efter en DRZ-400SM, är det något särskilt man ska passa sig för om man letar beggat? Kollar främst på en 06'a..

satan va skoj jag hade igår drog ut med grannen han hade lånat en dr350 fast med offraodsulor på vi började med lite asfalt via lokala crossbanan lite grusväg och slutligen igenom skogen på allt från packade grusvägar till kostigar :yoparty lite småhalt med motardsulor men satan vad man kan stå på ändå innan det blir för halt bak släpper ju direkt man rör gasen men fram höll i rätt bra :tuttar

Hur pillar man ut den råsa kalben ur kontaktstycket? Jag vill inte kapa kabeln eller förstöra kontaktstycket =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT