Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Tjena!
Johan jo fan den går märkbart bättre men man känner att hela kittet stryps en aning med org systemet! men snart blir mer flås o sång i maskinen:tummenupp
Är nästan uppe i 80mil nu..:)
MVH Jocke
 
Tjena!
Johan jo fan den går märkbart bättre men man känner att hela kittet stryps en aning med org systemet! men snart blir mer flås o sång i maskinen:tummenupp
Är nästan uppe i 80mil nu..:)
MVH Jocke

Ja, det ska vi nog ordna. med tanke på allt småfix den har fått extra, bör den bli ganska rapp i gången!

Dock så tror jag vi ska prova med ett större huvudmunstycke.
(När RS2 röret sitter där)

Kull att du satsar på din motor!
 
Ja, det ska vi nog ordna. med tanke på allt småfix den har fått extra, bör den bli ganska rapp i gången!

Dock så tror jag vi ska prova med ett större huvudmunstycke.
(När RS2 röret sitter där)

Kull att du satsar på din motor!

Ja precis jag menar det!:tummenupp
Ah jag har också tänkt på det! ett större munstycke.
Självklart motor i första hand:D
 
Hmm nu var strypningen isatt i hojen. Lite tråkigt men den går faktiskt inte så mycket sämre. Det ska tydligen sänka den till 23kw eftersom drzan är såpass lätt, finns tydligen krav på effekt/hästkrafter per kilo också :näsblod :rolleyes: Jag vet dock inte, den går nästan som den gjorde innan bara aningen svårare att dra upp på bakhjulet och man saknar lite lite extra power men det e ingen stor skillnad, bättre att ha den såhär så slipper man strul med försäkringsbolaget om nåt händer.

Kul, här ser man folk som byter förgasare, öppnar luftburken och trimmar etc. så kommer jag och pillar med min så den får mindre bensin o power istället :D :gnissla

Ska i alla fall byta avgasrör, fan vad tråkigt den låter orginal :) , Blir nog ett sånt här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-07-Suzuki-DRZ400-E-Two-Brothers-M7-CF-s-o-exhaust_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ35596QQihZ010QQitemZ200210226690QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Sen ska jag nog byta till öppet luftfilter också så småningom och kanske sätta bakbroms på styret :yoparty :D
 
Last edited:
Drz400sm

Har Suzuki slutat ny producera hojen?!?!?

Hittar den inte på deras hemsida
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)

GRATTIS!!!!!!!:)
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)
Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)


Härligt, ut o ha skoj med hojen nu :yoparty :D



Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?

Tror det är ganska lätt, testade lite själv hemma och det var tusen gånger lättare än med ER6an på körskolan.
 
Tack för alla gratulationer! :D


Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?
Jag tycker det går riktigt enkelt att krypköra med drz:an :)
Har dock inget å jämföra med, men kan tänka mig att motarder över lag är lite enklare att manövrera än andra hojar.
 
Vad skall man satsa på, ett JD kitt eller ett dyno steg2 kitt?
När man kollar på forumet på TT så verkar alla köra på JD kittet. Om man nu satsar på ett JD kitt är det något mer man behöver? Det finns ju tydligen någon förlängd bränsleskruv.
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)


Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.
 
Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.

Drz funkar inte som tung hoj då den måste vara över typ 750cc. Mellanhoj är den utmärkt till då den är över 375cc och max 25kW, Dock måste man nog som Zarell sa, strypa mer eftersom den väger såpass lite, och kravet är 0,16kW/kg
 
Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.

Körde upp för A begränsad. Köpte en stypning med intyg från MC-kompaniet(kostade 1500kr). På intyget står det 23kW. Sen är det bara att åka till besiktningen med hojen och visa intyget :)
 
Vad skall man satsa på, ett JD kitt eller ett dyno steg2 kitt?
När man kollar på forumet på TT så verkar alla köra på JD kittet. Om man nu satsar på ett JD kitt är det något mer man behöver? Det finns ju tydligen någon förlängd bränsleskruv.
Tjena! Förlängde skruven har man så man slipper ta bort förgasaren vid justering, de e ju great! Jobbigt att ta bort den. Är nog en smaksak vilket kitt man väljer. Ska försöka få tid att ta lite bilder på dämparen å lägga upp vilken da som helst. Körigt nu!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top