Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
CMF skrev:
2597644 Ja jag får se vad jag gör med luftburken. men jag kommer nog att köpa ett helsystem till den. Älskar när det dönar. Vad menar man med öppnad luft burk. bara att ta bort locket eller?
Har monterat barkbusters "suzuki" original på den nu. Samt tagigt bort 2 st grymt fula back speglar. Kommer att sätta på ett par andra, då det är en vana att kolla i dem. Taskig bild bifogas.
Vart köpte du dina barkbusters?
Är det någon som har hört hur 07:ans styre är i höjd längd m.m?

// Johan
 
Gammal Kevin Schwantz-hoj. :tummenupp

kc0x385lo.jpg
 
Jparacing skrev:
2618989 Kolla i kanten om du ser aluminiumskenan!
Tyckte dom var väl billiga? kostade dom bara 378kr?

Jag ska göra detta. Ska ut och köra imorgon bitti om det inte regnar. Kan tyvärr inte göra det ikväll då jag inte har hojjen här utan i garaget.

marcus56 skrev:
2618991 Gammal Kevin Schwantz-hoj. :tummenupp

Denna var grymt cool. Sånt avgas vill jag ha :tummenupp
 
Last edited:
CMF skrev:
2619490 Jag ska göra detta. Ska ut och köra imorgon bitti om det inte regnar. Kan tyvärr inte göra det ikväll då jag inte har hojjen här utan i garaget.



Denna var grymt cool. Sånt avgas vill jag ha :tummenupp

Har du hunnit kolla om det är metallskena i barkbuster`n?

//Johan
 
Jparacing skrev:
2622745 Har du hunnit kolla om det är metallskena i barkbuster`n?

//Johan

Tjenare. Ja jag kollade i dag faktiskt. Verkar inte som om där är någon i dem. Böjde lite och slet i dem, men tycker att de verkar för mjuka för att det skulle vara någon metall i dem. Ser inte någon heller. Så nej dessvärre är där nog inte det. Bra kallt att köra idag när det regnade kan jag säga. men som sagt. Det roliga slår ju ut nackdelarna. 85 mil kvar av inkörningen:tummenupp

///Eddie
 
CMF skrev:
2622766 ......... Bra kallt att köra idag när det regnade kan jag säga. men som sagt. Det roliga slår ju ut nackdelarna. 85 mil kvar av inkörningen:tummenupp

///Eddie

Kylan besvärar mig inte det minsta, dock så blev det lite blött. Avverkade 6mil i regn. Var lite lagom spännande när båda däcken tappar fästet samtidigt :skrämd

Har provat diverse bakhjulsåka tekniker idag. (måste ju bli kung på bakhjulet nu när man har motard) Hur gör ni när ni brassar bakhjul med drz:an? Powerwheelar upp min i 1:an eller rycker upp på 2:an, men har bekymmer med 3:an där det är enormt viktigt med timing om man ska kunna rycka upp den sittandes. Därför har jag provat att stå upp och gunga upp hojen i ca 60km/h men det känns skumt att stå och köra på bakan..Kom gärna med tips och idéer......
 
ola_sandin skrev:
2623033

Har provat diverse bakhjulsåka tekniker idag. (måste ju bli kung på bakhjulet nu när man har motard) Hur gör ni när ni brassar bakhjul med drz:an? Powerwheelar upp min i 1:an eller rycker upp på 2:an, men har bekymmer med 3:an där det är enormt viktigt med timing om man ska kunna rycka upp den sittandes. Därför har jag provat att stå upp och gunga upp hojen i ca 60km/h men det känns skumt att stå och köra på bakan..Kom gärna med tips och idéer......

3an är lite kinkig, lååångt bak på sadeln, ryck, gas o koppling så lättar den.
Tajming är allt, har fått upp den på 4an en gång helt orginal :yoparty
Du har ju lite mer effekt, så det borde inte vara några problem om du får till just tajmingen. Lite otäckt när det är blött ute, burnar gärna loss i regnet :gnissla
 
DRZSM skrev:
2623381 3an är lite kinkig, lååångt bak på sadeln, ryck, gas o koppling så lättar den.
Tajming är allt, har fått upp den på 4an en gång helt orginal :yoparty
Du har ju lite mer effekt, så det borde inte vara några problem om du får till just tajmingen. Lite otäckt när det är blött ute, burnar gärna loss i regnet :gnissla

Vill inte använda kopplingen för att wheela (har för mycket mekanisk empati). Får väl ta hjälp av någon backkrön annars, lyckades wheela i 5:an mha ett sådant. När tanken nästan var tom så var det inga problem att wheela sittandes i 3:an, men efter jag fyllde tanken så blev det knivigare. A va fan får väl ut och träna mera, solen skiner nu så kanske torkar det upp..:hoppa
 
ola_sandin skrev:
2623713 Vill inte använda kopplingen för att wheela (har för mycket mekanisk empati).
Det sliter säkert en hel del på kopplingskorg o växellåda i början innan man får till tajmingen. Men vad fan gör man, måste ju få upp skiten :mad:
Det går att få upp den utan koppling med ett kraftigt ryck på 2an standard, men får man till tajmingen med en dutt på kopplingen så går det mycket smidigare än chimpansrycket i styret.
Annars är väl bigbore och fcr en annan lösning om man vill göra det enkelt för sej :)
 
DRZSM skrev:
2624073 Det sliter säkert en hel del på kopplingskorg o växellåda i början innan man får till tajmingen. Men vad fan gör man, måste ju få upp skiten :mad:
Det går att få upp den utan koppling med ett kraftigt ryck på 2an standard, men får man till tajmingen med en dutt på kopplingen så går det mycket smidigare än chimpansrycket i styret.
Annars är väl bigbore och fcr en annan lösning om man vill göra det enkelt för sej :)

Japp, 1:an och 2:an finns ingen anledning att använda kopplingen. 2:an räcker att rycka till lite samtidigt som man ger full gas. Tänkte bara höra hur ni andra gör för att komma upp på 3:an. Annars får jag väl vänja mig att stå upp och slanga. Men då dyker ytterligare en fråga upp, hur fasen bär man sig åt att växla ståendes?:va
 
ola_sandin skrev:
2624138 Japp, 1:an och 2:an finns ingen anledning att använda kopplingen. 2:an räcker att rycka till lite samtidigt som man ger full gas. Tänkte bara höra hur ni andra gör för att komma upp på 3:an. Annars får jag väl vänja mig att stå upp och slanga. Men då dyker ytterligare en fråga upp, hur fasen bär man sig åt att växla ståendes?:va
Varför måste du få upp den på 3an?
Om du får upp den lätt på 2an så är det väl "bara" :rolleyes: att peta i 3an osv sittandes. Betydligt enklare än att växla ståendes, vinkla ner växelspaken ett par splines så går det oxå om du nu måste :D
Som sagt, hur gör ni andra?
 
DRZSM skrev:
2624286 Varför måste du få upp den på 3an?
Om du får upp den lätt på 2an så är det väl "bara" :rolleyes: att peta i 3an osv sittandes. Betydligt enklare än att växla ståendes, vinkla ner växelspaken ett par splines så går det oxå om du nu måste :D
Som sagt, hur gör ni andra?

Så sant, men jag vill gärna kunna ligga på trean i en kurva och sedan rycka upp den utan att behöva sänka farten och växla ned till 2:an. Men ska nog träna på att rycka upp ståendes och sedan sätta mig när hojen kommit upp..
Har för övrigt 14/38 drevning är pytte lite högre utväxling än orginal 15/41.

Vilken hastighet har ni andra när ni plockar upp den på slangen och vilken växel?
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top