Suzuki drivpaket ?

VW über alles

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Yamaha FZR-600 ( 1990 )
Hej !

Var hittar man listor på vilka Suzuki hojar som har vilka Kedjor Drev etc etc ?

Söker med ljus och lykta grejor till en : GSX-R 400 ( 1987 )

Jag har ingen aning om vad som sitter på just nu..... :gnissla :gnissla

Originaldrevning är 14/45. Kedjan är 525 med 108 länkar. Kedjan kan du köpa vilken som helst enligt tidigare specifikation, dreven kanske är kinkigare, kolla med Addemoto och Touringbutiken.

Quote: Neutral

Originaldrevning är 14/45.
Kedjan är 525 med 108 länkar.
Kedjan kan du köpa vilken som helst enligt tidigare specifikation, dreven kanske är kinkigare, kolla med Addemoto och Touringbutiken.

---------------------------------------------------------------------

Var har du hittat denna informationen ?

Är du säker på Kedje typen ?

Jag har kollat i dag med 2 olika Suzuki försäljare och tydligen är

Fram : 14 std. , 15 option
Bak : 46 std. , 45 option

* Framdrev 700 :- :dummer :dummer
* Bakdrev 580 :-
* Kedjan har utgått ur Suzuki's sortiment

De kunde dock inte hjälpa mig med vilken typ eller hur många länkar kedjan hade !

Någon som vet var man kan fixa dessa grejer ?

Ta med dig dina drev till en välsorterad MC-handlare och be att få jämföra dem med drev till andra modeller.
Har du lite tur hittar du något annat som passar. Det spelar ju ingen roll om dreven är avsedda för nån annan modell/märke, bara de passar.
T ex har Suzuki samma splines på de större modellerna åtminstone mellan 80-95 !!
Det positiva är att GSXR-delarna finns i en uppsjö av dimensioner till bra priser :)

Suzukikedja ??!?? Köp kedja med rätt dimension och kvalitet, inget special med det.
Ta gärna en extra lång om du ändrar drevningen, bara att kapa ner till rätt antal länkar.

Last edited:
Biker66 skrev:
2264390

Ta med dig dina drev till en välsorterad MC-handlare och be att få jämföra dem med drev till andra modeller.
Har du lite tur hittar du något annat som passar. Det spelar ju ingen roll om dreven är avsedda för nån annan modell/märke, bara de passar.

Tex har Suzuki samma splines på de större modellerna åtminstone mellan 80-95 !!

Jag snackade i går med 2 olika SUZUKI handlare som körde Original nummren i sina datorer för att kolla om dreven satt på någon annan Suzuki modell...

Svaret blev NJET ! :tummenner :tummenner

Ingen av dem kunde heller tala om vilken TYP av kedja som det sitter på dem !

Verkar vara en väldigt udda modell !

VW über alles skrev:
Ingen av dem kunde heller tala om vilken TYP av kedja som det sitter på dem !
Vad är problemet? Jag har talat om vad det är för kedja och en kedja är en kedja, finns inget som heter Suzuki-kedja. Dreven kan de fixa åt dig även om du tyckte det var dyrt. Jag gav också tips om två ställen som är bra på drivpaket till många modeller. Har du kollat någon av dem i stället för att bara be om fler åsikter?

Neutral skrev:
2266542
Vad är problemet ?
Jag har talat om vad det är för kedja och en kedja är en kedja, finns inget som heter Suzuki-kedja.
Dreven kan de fixa åt dig även om du tyckte det var dyrt.
Jag gav också tips om två ställen som är bra på drivpaket till många modeller. Har du kollat någon av dem i stället för att bara be om fler åsikter ?

Är inga problem ännu.... :va

Har kollat runt lite på olika sajter på nätet och det förekommer lite olika uppgifter kring kedjetypen på denna hoj.... så enkelt är det.
Ville bara veta hur pass tillförlitligt ditt svar var så att man inte köper grisen i säcken....
de olika kedje typerna/uppgifter jag fått är :
* Typ 428
* Typ 520
* Typ 525
* Typ 530
vidare så var det bara som så att det var Suzuki försäljarna som sa att de inte kan få fram några som helst fakta på kedjan då den utgått ur Suzukis sortiment.

Joo, dreven kunde de fixa, men man kan ju undra om ett 14 tänders fram drev är tillverkat i Platina då det kostar 700:-
Det borde ju finnas eftermarknadsgrejer... eller ?

Jag har snackat med Addemoto och de kan inte få fram grejer till den ! :tummenner

Bike Trollhättan har förr haft bra priser och ett stort sortiment på drivpaket.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back