rookie
www.mixpix.se
Tänkte pilla med den i veckan men ville först se om det var några tips...
1) Den drar hiskeligt med soppa! Upp mot litern milen om man pressar, normalt?
2) Den går taskigt på lägre varv emellanåt, känns som den misständer...man måste upp ordentligt i varv för att den ska gå rent igen...
3) Den luktar väldans myckat avgaser/bensin...
4) Tycker den går sämre i blåst (!!!) vet att det låtar knasigt...men upplever det så...
5) Det är en DR650RE ´95 (ungefär som RSE tror jag) som e helt original.
Har haft inne den på service men de tyckte inte den gick konstigt (de har förmodligen inte kört tillräckligt), min gissning e att den drar får för mycket soppa! Igensatt luftfilter? Förgasarinställning?
Jag har bara haft den ett kort tag...finns det nån "luftskkruv" eller liknande att pilla på?
Alla tips mottages tacksamt, gärna med bilder om möjligt då jag saknar manual!
TACK på förhand!
1) Den drar hiskeligt med soppa! Upp mot litern milen om man pressar, normalt?
2) Den går taskigt på lägre varv emellanåt, känns som den misständer...man måste upp ordentligt i varv för att den ska gå rent igen...
3) Den luktar väldans myckat avgaser/bensin...
4) Tycker den går sämre i blåst (!!!) vet att det låtar knasigt...men upplever det så...
5) Det är en DR650RE ´95 (ungefär som RSE tror jag) som e helt original.
Har haft inne den på service men de tyckte inte den gick konstigt (de har förmodligen inte kört tillräckligt), min gissning e att den drar får för mycket soppa! Igensatt luftfilter? Förgasarinställning?
Jag har bara haft den ett kort tag...finns det nån "luftskkruv" eller liknande att pilla på?
Alla tips mottages tacksamt, gärna med bilder om möjligt då jag saknar manual!
TACK på förhand!