Suzuki DR650 går kasst!

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Tänkte pilla med den i veckan men ville först se om det var några tips...

1) Den drar hiskeligt med soppa! Upp mot litern milen om man pressar, normalt?

2) Den går taskigt på lägre varv emellanåt, känns som den misständer...man måste upp ordentligt i varv för att den ska gå rent igen...

3) Den luktar väldans myckat avgaser/bensin...

4) Tycker den går sämre i blåst (!!!) vet att det låtar knasigt...men upplever det så...

5) Det är en DR650RE ´95 (ungefär som RSE tror jag) som e helt original.

Har haft inne den på service men de tyckte inte den gick konstigt (de har förmodligen inte kört tillräckligt), min gissning e att den drar får för mycket soppa! Igensatt luftfilter? Förgasarinställning?

Jag har bara haft den ett kort tag...finns det nån "luftskkruv" eller liknande att pilla på?

Alla tips mottages tacksamt, gärna med bilder om möjligt då jag saknar manual!

TACK på förhand!
 
rookie skrev:
Tänkte pilla med den i veckan men ville först se om det var några tips...

1) Den drar hiskeligt med soppa! Upp mot litern milen om man pressar, normalt?

2) Den går taskigt på lägre varv emellanåt, känns som den misständer...man måste upp ordentligt i varv för att den ska gå rent igen...

3) Den luktar väldans myckat avgaser/bensin...

4) Tycker den går sämre i blåst (!!!) vet att det låtar knasigt...men upplever det så...

5) Det är en DR650RE ´95 (ungefär som RSE tror jag) som e helt original.

Har haft inne den på service men de tyckte inte den gick konstigt (de har förmodligen inte kört tillräckligt), min gissning e att den drar får för mycket soppa! Igensatt luftfilter? Förgasarinställning?

Jag har bara haft den ett kort tag...finns det nån "luftskkruv" eller liknande att pilla på?

Alla tips mottages tacksamt, gärna med bilder om möjligt då jag saknar manual!

TACK på förhand!


Börja med luftfiltret.
 
rookie skrev:
Tänkte pilla med den i veckan men ville först se om det var några tips...

1) Den drar hiskeligt med soppa! Upp mot litern milen om man pressar, normalt?

2) Den går taskigt på lägre varv emellanåt, känns som den misständer...man måste upp ordentligt i varv för att den ska gå rent igen...

3) Den luktar väldans myckat avgaser/bensin...

4) Tycker den går sämre i blåst (!!!) vet att det låtar knasigt...men upplever det så...

5) Det är en DR650RE ´95 (ungefär som RSE tror jag) som e helt original.

Har haft inne den på service men de tyckte inte den gick konstigt (de har förmodligen inte kört tillräckligt), min gissning e att den drar får för mycket soppa! Igensatt luftfilter? Förgasarinställning?

Jag har bara haft den ett kort tag...finns det nån "luftskkruv" eller liknande att pilla på?

Alla tips mottages tacksamt, gärna med bilder om möjligt då jag saknar manual!

TACK på förhand!
Kör endast när det är vindstilla då!! :D Skämt o sido kolla även membranet soml lyfter trotteln så att det är helt! och som nämts filter o rengörning av fuggen
 
Uppdaterar med (ännu) en dum fråga...

Bensinkranen har 3 lägen, RES fattar jag vad det är...men vad e skillnaden på PRI och ON? :va GISSAR på att det har nån stooor skillnad som jag inte fattat... :rolleyes:
 
rookie skrev:
Uppdaterar med (ännu) en dum fråga...

Bensinkranen har 3 lägen, RES fattar jag vad det är...men vad e skillnaden på PRI och ON? :va GISSAR på att det har nån stooor skillnad som jag inte fattat... :rolleyes:

PRI kopplar förbi undertrycksventilen så det rinner soppa även när motorn är avstängd. Kranen ska stå på ON normalt.

Hög förbrukning kan bero på sliten nål och emulsionsrör. Byt.
 
K-Micke skrev:
PRI kopplar förbi undertrycksventilen så det rinner soppa även när motorn är avstängd. Kranen ska stå på ON normalt.

Hög förbrukning kan bero på sliten nål och emulsionsrör. Byt.

ok, grejjen e att den stod i PRI när jag köpte...och det e jag som satt den i ON...så nu spekulerar jag om nån mekat med den o råkat byta plats på slangarna....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top