Suzuki DR

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Jag hittade ingen tråd för Suzukis DR modeller så jag startade en ny, rätta mig annars?

Någon som har koll på vad man bör kolla efter på en DR 800 BIG vid begagnatköp?

Hade tänkt mig en -91a som jag har span på.

Om det är för körkorts skull finns det bättre uppkörningshojar över 700 kubik.
Annars gör som jag avstå från den och köp en DR650 nyare än 96 istället. Fördelen med 650'n är att den fortfarande säljs i stort sett oförändrad i Usa. Det gör att det är lättare att hitta bling-bling och reservdelar. Som med stora enstånkor får däck,drivpaket, ryckutjämnare och stötdämpare en del stryk.

Nja nu är jag inne på min 23e säsong så...
Jag gillar helt enkelt bara 800an utseendemässigt plus att den sitter på en rejäl tank och en hel del vrid och i förhållande till vad man kan få loss den för så verkar det bli mycket offroad för pengarna.

Då har jag varit med några fler säsonger. Så mycket offroad är det inte på vare sig 650 eller 800:an. De är helt enkelt för stora och klumpiga även om 650'n bara väger in på 147 kg torr och DrBig på 194 kg torrvikt. och det skiljer ca 10 hk och ca 5 nm . Man får nog betrakta dem som landvägsmaskiner med viss gruskunskap. Iofs har nog 800an bekvämare sadel och längre räckvidd, 650'n ger träsmak efter 5 mil. Får du ett schysst pris, så varför inte.

Se http://www.motorbikes.be/en/Suzuki_DR_800_S_1991.aspx
resp http://www.motorbikes.be/en/Suzuki_DR_650_SE_1997.aspx

Bra länktips där!:tummenupp
Nja så mycket oofroad lär det väl inte bli mer än lite grussmisk, jag kör just nu en XT 660 och har nyligen varit ute i Europa med den och vill ha en liknande hoj men som känns lite större till ett överkomligt pris.

Tankvolymen på 29 liter lockar och att den kommer att kännas slö spelar inte så stor roll då den mest ska nöta långa sträckor, ska bl a upp till Nordkap i September.
XTn har ju fått rulla 500 mil hittills i år och jag vill hålla igen miltalen på den lite.

Hej hej! Tänkte bara kolla ifall nån av er vet ungefär hur långt en dr 650 (-92) brukar gå innan dom ger sig? Jag kör ca 1500 mil om året med min (inte för att det är coolt, utan för att jag är fattig student, och det är billigare än bil) Nu är den i alla fall uppe i 5500 mil ungefär. Hur långt har den kvar tro?

Tack och hej! :)

hur långt är ett snöre?

servas den som den ska kan den säkert gå lika mycket till ...

Back