Suzuki DR-Z400 SM

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
vad tycker eller tror ni om denna hojen rent allmänt?

jag har mycket startka funderingar på att införskaffa en, speciellt då jag letar efter en hoj som man kan köra, och inte behöva meka med, för att göra en garage-vänding på infarten för att byta olja, filter och meka med den igen.
vad jag lyckats ta reda på än så länge så verkar det vara en tålig och bra hoj för gatan, vilket passar mig perfekt då jag inte är ute efter att cirkulera på en bana, utan två hjul med styre för att cruisa i stan och lite då och då transportera mig.

sen en liten allmän fråga också, gällande alla supermotards/offroads... vet att tävlingshojar som är mellan 18-25 kw är nedstrypta för att få importeras till sverige, samt klara miljökraven, men med dessa strypningar "omöjliga" att köra. gäller detta även lv-reggade hojar tro? om det gör det, var bör man leta efter strypningen/strypningarna, och om inte, vad bör man först göra om man tänkt trimma upp dom lite. öppna upp luftfiltret är ingen dålig start va?
(märks att man inte tillhör Kimi's pitcrew eller är Schumachers mekaniker va? hehe)

:edit:
ja just det, nån som har nån uträckning på hur mycket ett kilo är i hästkraft på ett ungefär, tänkte då min nuvarande XT är en ca 50 kg tyngre, med ungefär samma kw... det lär ju göra skillnad, skulle vara kul att veta hur mycket i siffror.

Jag har kört en DRZ 400 sm och tyckte den var väldans trött faktiskt, iofs var hojjen helt original. Dom uppger 40hk och det kanske stämmer, min TTR känns dock betydligt mycket piggare. I övigt känns Suzukin väldigt trevlig i sitt uppträdande och verkar vara en finfin hoj.

ahhh..den svart e såå snygg :drool
men snygg e inte allt :tungan

Har S varianten. En perfekt nybörjarcykel känns det som, väldigt snäll och förlåtande. Lite klumpig i ett snårigt endurospår kan tänkas.

Som sagt lite slö, men ett förgasarbyte och cykeln blir riktigt fin. Skickar man även på ett helsystem/slipon så låter den kul också.'

/C

Jag håller med föregående talare. Den DR-Z jag hade tyckte jag kändes lite för slö för att vara riktigt rolig på gata. Köp hellre en större cykel. En XR650 eller KTM 640 har minst lika långa serviceintervaller och funkar bättre på gata. 640:n har dessutom elstart vilket ses som ett plus av vissa. De väger ju i och för sig några kilo mer men DR-Z är ingen lättviktare heller direkt och övervikten kompenserar både KTM och Honda i vrid. Gå på en KTM 620/625/660 om du vill ha mer att åka med...

//Eric

Drz400 är ganska strypt med orginal systemet på, dom på dirtbike tidningen gjorde ett test med olika helsystem och det vart en jefla skillnad på orginal och andra system..

ojoj, tack för all information och kommentarer!

blir nog inte en DR-Z vad ni än hade sagt, då jag idag fick reda på att den jag tänkt köpa av inte hade räknat med moms... cirka 12 laxar extra , och jag som pressat min ekonomi för att tillåta mig att vara intresserad redan nu. och så hade jag tänkt att inom en tillräckligt nära framtid (innan sommarn tar slut) fixa nytt styre, framlyse och bakskärm till den...

men fan va snygga dom är... och filmen med Chambon som leker runt på en bana med hojen gör en ju inte mindre Suzuki-kåt :4skrika :tummenupp

damn it persson, måste du blanda dig i när jag ska köpa hoj? :fatta!

* Werzion drar på sig djungelhatten och spanar vidare

Last edited:
Actionsports får du en sprillans ny för 59000:- om du kan tänka dig att köpa en parallellimporterad hoj.

Back