vad tycker eller tror ni om denna hojen rent allmänt?
jag har mycket startka funderingar på att införskaffa en, speciellt då jag letar efter en hoj som man kan köra, och inte behöva meka med, för att göra en garage-vänding på infarten för att byta olja, filter och meka med den igen.
vad jag lyckats ta reda på än så länge så verkar det vara en tålig och bra hoj för gatan, vilket passar mig perfekt då jag inte är ute efter att cirkulera på en bana, utan två hjul med styre för att cruisa i stan och lite då och då transportera mig.
sen en liten allmän fråga också, gällande alla supermotards/offroads... vet att tävlingshojar som är mellan 18-25 kw är nedstrypta för att få importeras till sverige, samt klara miljökraven, men med dessa strypningar "omöjliga" att köra. gäller detta även lv-reggade hojar tro? om det gör det, var bör man leta efter strypningen/strypningarna, och om inte, vad bör man först göra om man tänkt trimma upp dom lite. öppna upp luftfiltret är ingen dålig start va?
(märks att man inte tillhör Kimi's pitcrew eller är Schumachers mekaniker va? hehe)
:edit:
ja just det, nån som har nån uträckning på hur mycket ett kilo är i hästkraft på ett ungefär, tänkte då min nuvarande XT är en ca 50 kg tyngre, med ungefär samma kw... det lär ju göra skillnad, skulle vara kul att veta hur mycket i siffror.
jag har mycket startka funderingar på att införskaffa en, speciellt då jag letar efter en hoj som man kan köra, och inte behöva meka med, för att göra en garage-vänding på infarten för att byta olja, filter och meka med den igen.
vad jag lyckats ta reda på än så länge så verkar det vara en tålig och bra hoj för gatan, vilket passar mig perfekt då jag inte är ute efter att cirkulera på en bana, utan två hjul med styre för att cruisa i stan och lite då och då transportera mig.
sen en liten allmän fråga också, gällande alla supermotards/offroads... vet att tävlingshojar som är mellan 18-25 kw är nedstrypta för att få importeras till sverige, samt klara miljökraven, men med dessa strypningar "omöjliga" att köra. gäller detta även lv-reggade hojar tro? om det gör det, var bör man leta efter strypningen/strypningarna, och om inte, vad bör man först göra om man tänkt trimma upp dom lite. öppna upp luftfiltret är ingen dålig start va?
(märks att man inte tillhör Kimi's pitcrew eller är Schumachers mekaniker va? hehe)
:edit:
ja just det, nån som har nån uträckning på hur mycket ett kilo är i hästkraft på ett ungefär, tänkte då min nuvarande XT är en ca 50 kg tyngre, med ungefär samma kw... det lär ju göra skillnad, skulle vara kul att veta hur mycket i siffror.