Suzuki dr 650 som blir för varm?

Sir__johan

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Suzuki gsx 400t
Hej har precis varit ute på en första långtur på min (nyinköpta) Suzuki dr 650 års 98. Jag har en tempmätare på den och den visade efter några mils motorvägskörning ca 150grader, det är en gul varningsmarkering vid 120-140. Skalan på mätaren slutar vid 140 grader men min var alltså över max. Märkte ingenting på motorcykeln i gången eller nåt sånt. Hur mycket ska tempen ligga på? och vad kan det bero på? Kan tilläggas att det var bra med olja i den.
MvH//Johan

på motorväg ska den absolut inte bli varm..
vad står i handboken?
den e väl luftkyld oså :va

Det sitter kylare på den, den är oljekyld. har inte koll på hur det funkar har bara pysslat med vattenkylda saker förut. (är ny på det här men motorcyklar). Har bara mekat bilar tidigare, jag har ingen verkstadshandbok än. Jag letar efter en sådan. Finns det termostat i oljekylda motorer? Känns som om det måste vara cirkulationen det är fel på! nåt stopp nånstans kanske? om det är nån som har koll på det här med oljekylda motorer så får dom gärna förklara hur det funkar? hur är det med lufning och sånt?

Det sitter kylare på den, den är oljekyld. har inte koll på hur det funkar har bara pysslat med vattenkylda saker förut. (är ny på det här men motorcyklar). Har bara mekat bilar tidigare, jag har ingen verkstadshandbok än. Jag letar efter en sådan. Finns det termostat i oljekylda motorer? Känns som om det måste vara cirkulationen det är fel på! nåt stopp nånstans kanske? om det är nån som har koll på det här med oljekylda motorer så får dom gärna förklara hur det funkar? hur är det med lufning och sånt?

ja kanske stopp för oljan nånstans... ingen termo såvitt jag vet.
om de inte e fel på mätarn.
men kanske ska kolla hur mycket den får vara max först.
har du annat avgassystem på utan att den e bestyckad el likn kan den oså gå lite varmare.. men inte sådär tycker jag. :va

Jag har beställt en verkstadshandbok nu... Får kolla i den vad som gäller innan jag börjar undersöka mer. Den förre ägaren sa att ägaren innan honom hade haft isär ljuddämparen och gjort nåt, men han visste inte riktigt vad, Jag frågade om dom hade stoppat om den, då sa han ja eller kanske rensat den. Om det nu skulle vara så att den är rensad kan det spela in så mycket? Jag tycker inte den låter så där jättemycket? s på med tips om det är nån som har några!
MvH//Johan

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...