Suzuki DR 350 med problem vid höga varv..

pyroline

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Suzuki DR 350
Tja!
Har problem med min DR -98 vid ett speciellt varvtal, alltid vid samma varvtal och det spelar ingen roll om den står på tomgång eller full rullning i skogen. Den pludrar till och tappar kraften nästan som ett varvstopp fast det sätter in tidigare. När den pludrar till blir det också svart röken, som om att den plötsligt får för mycket att dricka?
Har justerat ventilerna, bytt tändstift, rengjort förgasaren utan att hitta några fel, kontrollerat efter läckage också...

Ganska irriterande att den inte drar fullt ut och att man inte kan hitta några som helst fel, så om någon vet lösningen till problemet HOJTA till, är intresserad av alla tips som kan vara till hjälp!!

Last edited:
Hur uppstod problemet, plötsligt? Har du gjort någon ändring på insug/avgassidan? Låter som ett förgasarproblem.

problemet uppstod strax efter det att jag köpte den för 3 veckor sedan. Fanns bara där en dag när jag skulle ut och köra.. Och nej har inte justerat något, fundera på att bestycka om den men vet inte rikigt vad för storlek jag ska köra på än, nått förslag?
Håller med om att det borde vara något med förgasaren och jag har hört att suzuki har haft lite problem med den där förgasaren.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg