Suzuki DR 350 dör vid gaspådrag

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag drar i väg en tråd här med... Har redan en på SOE men jag är i desperat behov av ideer på vad det kan vara för fel.

Nåja så här är det:
När jag var ute och körde så dog hojen som om det skulle vara slut på soppa. Jag rullade in hojen till kanten och fick kicka som ett :arsele för att få i gång den. Nu svarar den dåligt på gasen och bludrar. Man kan sega upp gasen till maxvarv utan problem men så fort man drar till så hostar den till och dör. :död

Jag har kollat följande:
Förgasaren, blåst rent och monterat ner tre gånger!
Ventilerna är kollade. Inge skumt dära, dom va rätt ställda.
Byt tändstift utan förbättring.
Jag har kollat om den drar tjuvluft, men det gör den inte. Mc:n dör om man sprutar in startgas i luftburken! :confused:

Hojen rycker vit/blåt i bland så jag ska endå monterna ner topp och cylinder. Kan det vara ha något med saken att göra? Jag vill helst försöka fixa det här med bludrandet innan jag börjar riva motorn, en sak i taget...

Hur kollar man så att tändningen är okej?

UrbanTiger skrev:
2472165 Fick den krupp helt plötsligt eller gick den sämre sakta och säkert?
Hände det plötsligt och det inte är nått med bränsletillförseln så kan det vara nått med tändningen. Känns det som misständnng, typ att det smårycker när den vill lägga av eller tappar den bara kraft?

Steg ett är kanske att koppla i och ur alla kontakter som har med tändningen att göra utifall det finns fukt någonstanns. Annars får du gå vidare om det inte hjälper.
Låna tändspole cdi och pickup av någon som är hygglig och testa en och en.

Den bara mega dog första gången. Så även nu när man gasar till, nån hostning sen så dör. :gråta

Det där med att spruta kontakt sprej i alla anslutningar till tändningen ska jag ta och göra så fort jag kan! :tummenupp

Låna CDI mm av någon blir lite svårare då jag inte vet nån annan som har en DR 350. Någon som har grejer som man kan få låna? :rolleyes:

UPP!
Ingen som har någon ide?

Mera frågor...

Ska det vara olja bakom svänghjulskåpan? :rolleyes:
Jag mätte OHM (stavning?) talet i tändspolen men fick resultatet 0? Nu va hojen avstängd men ska inte mätaren ge utslag?

Hade samma problem med min hoj, och då var det choken som inte höll tätt. Kolla även att accpumpen funkar.

Marcin_go skrev:
2474972 Hade samma problem med min hoj, och då var det choken som inte höll tätt. Kolla även att accpumpen funkar.
mmm, min choke gick inte tillbaka riktigt så vart de nå likn :va

Marcin_go skrev:
2474972 Hade samma problem med min hoj, och då var det choken som inte höll tätt. Kolla även att accpumpen funkar.

Har kollat choken. Den verkar sluta tätt. Men iförsig. Kan ju montera bort hela choken och sätta dit den och se vad som händer. Men en chok hänger ju sig inte bara så där på motorvägen eller? :confused:

enduroemil skrev:
2475249 Har kollat choken. Den verkar sluta tätt. Men iförsig. Kan ju montera bort hela choken och sätta dit den och se vad som händer. Men en chok hänger ju sig inte bara så där på motorvägen eller? :confused:

kan ju va nån o-ring el likn i gasarn.

UrbanTiger skrev:
2474990 Hur mätte du då ?

Jag mätte inte, pappa mätte så om det vart nåt del så är det hans fel :rolleyes:
Han satte de båda nålarna mot var sin sida om tändspolen. Jag kan posta bild i morron.

Något så vansinnigt retligt som (kondens)vatten i bensinen?
Täta bränslefilter/kranar?
MYCKET klokt att hitta det aktuella felet INNAN du river resten.
Lycka till!

WebGringo skrev:
2475690 kollat kompet ?

Nepp med det skall göras så fort jag får låna kompmätare av en kompis. Men jag har inte känt nåt när jag har kickat att kompet skulle vara sämre en förut.

Kom med mera förslag! Jag bara famlar i blindo! :mad:

UPPDATERING!

Det är inte förgasar fel. Nu har jag kollat alla pakningar och shoken (stavning?) sammt pillat på flottören.

Jag höjde flottören en del. Hojen gick knackigt och bludrade men det gick att dra fullgas fast då vägrade hojen varva över 5000 rpm. :confused: Kanske det är en instälningsfråga men det får jag kolla i morrn.

Då ska jag även bifoga en bild på vart jag mäte ohm:et i tändspolen.

Lera i tankavluftningen? Vaccum i tanken alltså.. Skruva av locket..Värt att prova:näsblod

Chronic skrev:
2478483 Lera i tankavluftningen? Vaccum i tanken alltså.. Skruva av locket..Värt att prova:näsblod

Testat det och problemet är kvar :gråta :gråta

Och det känns som jag har letat över hela internät utan att hitta något nyttigt och alla jättesmarta förslag har jag testat (tack alla) men utan resultat :4skrika

Mera mecka i morron :yoparty

Under förutsättning att du kan engelska så regga dig på http://www.maximum-suzuki.com ett amerikanst forum enbart för DR /GSXF /Banditer och ställ frågan där. Det finns många kunniga på det forumet.

Anders R skrev:
2480144 Under förutsättning att du kan engelska så regga dig på http://www.maximum-suzuki.com ett amerikanst forum enbart för DR /GSXF /Banditer och ställ frågan där. Det finns många kunniga på det forumet.

Jag är värdelös att syava på svenska så engelska är inte mycket lättare för mig tyvärr :(

Jag har letat och meckat på allt känns det som utan att hitta felet. Så nu är det dags att riva toppen och vylindern och se om det är allt det här olje ryckande som gör att den hostar.

Operationen inleds i början av nästa vecka

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...