Suzuki delar

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Skulle beställa lite delar till min havererade Suzuki motor idag och det skulle ta 4 veckor att få hem grejorna!!! :skrämd
Nu är det väl iofs inte varje dag nån beställer en oljepump plus utgående lager och packbox till en Tls men på 2000 talet ska det väl ändå inte behöva ta sån tid att få grejer från japan!! Ringde till KGK som är generalagent och fick inte ens prata med nån ansvarig som privatperson :mad: men då hittade jag på en blixtsnabb lögn och lyckades ändå!! Dock vart jag inte klokare på deras svar utan dom skyllde allt på japanerna!

Finns det nån som har ett komplett reservdelslager hemma eller som vet var man annars kan få tag i delar!?

Ring eller maila http://www.ronayers.com/
Dom är bäst och billigast i USA på postorder av Suka originaldelar.
Det kommer förmodligen att bli 30% billigare (handlarens
mellankostnad) än om du köper från Sverige, trots frakten, trots momsen, trots tullavgiften. Dvs om prylarna kostar 4000 SEK eller mer.

Prylar på hyllan brukar ta 1-1/2 vecka över Atlanten med UPS.

Tack för tipset!! ska kolla med dom!

Grejorna är inte värda mer än ca 2500 :- men tiden är dyr den här årstiden!

Detta är nackdelen med suzuki, att dom inte har nått europalager..

men ska man köra fin får man lida pin!

//jaG

Honken skrev:
Skulle beställa lite delar till min havererade Suzuki motor idag och det skulle ta 4 veckor att få hem grejorna!!! :skrämd
Nu är det väl iofs inte varje dag nån beställer en oljepump plus utgående lager och packbox till en Tls men på 2000 talet ska det väl ändå inte behöva ta sån tid att få grejer från japan!! Ringde till KGK som är generalagent och fick inte ens prata med nån ansvarig som privatperson :mad: men då hittade jag på en blixtsnabb lögn och lyckades ändå!! Dock vart jag inte klokare på deras svar utan dom skyllde allt på japanerna!

Finns det nån som har ett komplett reservdelslager hemma eller som vet var man annars kan få tag i delar!?

Re: Re: Suzuki delar

Zeb_Macahan skrev:
Detta är nackdelen med suzuki, att dom inte har nått europalager..

men ska man köra fin får man lida pin!

//jaG

Är j-vligt synd att dom inte ska kunna ha ett ordentligt lager i Europa! Men det verkar ju som om Suzuki inte har nåt större intresse av att sälja hojar i Sverige. Finns knappt nån Åf kvar efter hela Norrlandskusten! Detta delvis pg.a att åf:arna lessnat pg.a av bla. ett jäkla strul med reservdelar!

Suzuki skall ha en ny policy.

Delar som inte köps i större omfattning skall slängas på flyg från Japan.

Mitt luftfilter fanns garanterat inte i Sverige det tog 1,5 - 2 veckor att få det.

Allt enligt mc affären jag köper delar från.

Suzuki flyger allt från japan till danmark, sen delas lasterna där, men handläggningstiden från beställning hos handlare som sen ska ringa KGK som sen ska faxa japan som sen ska plocka delar som sen ska packa delar som sen ska skeppa delar ......är lång...

//jaG

doohan skrev:

Mitt luftfilter fanns garanterat inte i Sverige det tog 1,5 - 2 veckor att få det.

doohan skrev:

Vore ju lysande om det skulle gå så fort, men tyvärr är jag inte så hoppfull :(

Sukadelar

Honken skrev:

Testa http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
Mycket bra sida med bilder och skisser samt beställningsnr och priser.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...