Suzuki Bandit 600 -> Streetfighter

Nu ser den mycket råare ut :yoparty

Tack för förslagen. Testade att plocka ihop det i photoshop.
_dsc8652_110725_158791734.jpg


Jag tror jag skippar det vita. Vet inte hur jag ska få till en bra balans mellan färgerna.
 
Nya förslag igen från min sida :fattartil

Nu har jag kollat så mycket på din hoj.
Och tror du inte det blir bättre om du sätter dina framlampor lite längre upp, eller gör så att din kåpa är lite rundare så den täcker mellanrummet som man ser på sidan.

Och sen ska du ha vit avgasbandage men inte hela vägen bak utan bara till under motorn (ungefär där fotbromsens spets är) :yoparty
 
Nya förslag igen från min sida :fattartil

Nu har jag kollat så mycket på din hoj.
Och tror du inte det blir bättre om du sätter dina framlampor lite längre upp, eller gör så att din kåpa är lite rundare så den täcker mellanrummet som man ser på sidan.

Och sen ska du ha vit avgasbandage men inte hela vägen bak utan bara till under motorn (ungefär där fotbromsens spets är) :yoparty

Kul att få respons på byggandet:tummenupp

Rådet att flytta lyktorna uppåt är du inte ensam om att ge mig, har inte provat att montera dem annorlunda men den kanske vore på tiden att göra det bara för att se skillnaden.

Plasten jag använt till flyscreenen är för hård för att böja mer än vad redan är gjort, men ett alternativ skulle vara att tillverka någon typ av sida till den, ska prova klippa några mallar i papper och se om jag kan få till det så jag blir nöjd.

Om jag flyttar upp lamporna får jag allt ta och bygga en ny flyscreen men då behöver jag en bättre råvara, plexiglas borde väl gå att forma lite enkelt med varmluft ...eller?

Varför bara avgasbandage på halva systemet? (se bild)
_dsc8652_110727_159099109.jpg
 
Har aldrig jobbat med plexiglas på det visset så ingen aning hur mycket det kan böjas.

Varför bara ha bandaget till mitten, bra fråga.
Men jag tycker det ser råare ut för min del.
Men köp och sätt hela vägen man kan ju ta bort det igen innan man startar upp hojen om man tycker det blev för mycket :tummenupp
 
Inte blivit så mycket byggande senaste veckan, har iaf flyttat lyktorna så de sitter högre upp:

dsc08900_160411858.jpg


dsc08902_160411916.jpg


Känns bra, ska försöka se vad jag ska göra åt en ev. flyscreen, har inte samma behov av att täcka från sidan nu så något ska man väl kunna komma på.
 
kul att se byggen på banditen..
visar en bild på min innan den såldes.
 

Bifogat

  • bandit 7.jpg
    bandit 7.jpg
    115 KB · Visningar: 321
Det blev mycket snyggare :tummenupp

Inte blivit så mycket byggande senaste veckan, har iaf flyttat lyktorna så de sitter högre upp:

dsc08900_160411858.jpg


dsc08902_160411916.jpg


Känns bra, ska försöka se vad jag ska göra åt en ev. flyscreen, har inte samma behov av att täcka från sidan nu så något ska man väl kunna komma på.

Jag gillar skyddet framför din oljekylare.

kul att se byggen på banditen..
visar en bild på min innan den såldes.
 
Last edited:
kul att se byggen på banditen..
visar en bild på min innan den såldes.

Fin hoj, snyggt med röda detaljer lite här och där, men att lacka tutan och sen gömma den bakom en flyscreen var väl lite överkurs? =P

Det blev mycket snyggare :tummenupp

Jag gillar skyddet framför din oljekylare.

Tack.
Jag har spanat lite på såna skydd, synd att det kostar närmare tusenlappen, då finns det annat jag vill ändra på först =)
 
Hur går det för dig?

Har inte hänt så mycket på sistone, man vill ju köra också =)

men bakre reflexen är flyttad från skattemärkets plats och numer placerad liknande din.
Har lite svårt att bestämma mig om nästa steg blir kosmetiskt eller funktionellt. Är sugen på att montera risers och byta styret men vet inte om detta kan tvinga mig att göra ytterligare ändringar som att behöva införskaffa längre slangar och/eller kablar för broms/koppling/gas/el. Har förvissa planer på att byta dessa men det ryms inte i budgeten att göra allt på en gång så det blir lite tråkigt om jag har styre och risers liggandes utan att kunna montera p.g.a. kosta slangar.

Slip-on känns mer och mer lockande att slänga på, inte för effektens skull utan mer för utseendet och ljudet.

speglar, kylarskydd, hugger, 2-fingers kopplings- och bromshandtag är bara några av de ytterligare sakerna som står på menyn f.n. Måste bara prioritera förrätt, varmrätt eller efterrätt:gnissla
 

Ljusbilden är inte snygg på dessa lampor på nära håll så bilprovningen kan bli problem, bara så du vet.

En annan grej är att man gör bäst i att montera relä med direktmatning till lamporna.

Det gjorde inte jag och eftersom spänningen gick igenom ljusväxlaren så smälte den.
 
Är sugen på att montera risers och byta styret men vet inte om detta kan tvinga mig att göra ytterligare ändringar som att behöva införskaffa längre slangar och/eller kablar för broms/koppling/gas/el. Har förvissa planer på att byta dessa men det ryms inte i budgeten att göra allt på en gång så det blir lite tråkigt om jag har styre och risers liggandes utan att kunna montera p.g.a. kosta slangar.

Det var inga problem för min del, blev lite tightare men alla kopplingar nådde fram.
 
Ljusbilden är inte snygg på dessa lampor på nära håll så bilprovningen kan bli problem, bara så du vet.

En annan grej är att man gör bäst i att montera relä med direktmatning till lamporna.

Det gjorde inte jag och eftersom spänningen gick igenom ljusväxlaren så smälte den.

Ang. ljusbilden så misstänkte jag att jag kanske stöter på patrull, går den inte igenom kan man ju plocka på ett par lagliga för besiktningen.
Ska kika på det där med relä, better safe than sorry heter det ju, tack för tipset.

Det var inga problem för min del, blev lite tightare men alla kopplingar nådde fram.

Bra att veta, stötte du på några andra problem när du monterade eller funkade det att bara skruva dit risers och styre smärtfritt? Behöver man göra några andra modifieringar?
 
Ljusbilden är inte snygg på dessa lampor på nära håll så bilprovningen kan bli problem, bara så du vet.

En annan grej är att man gör bäst i att montera relä med direktmatning till lamporna.

Det gjorde inte jag och eftersom spänningen gick igenom ljusväxlaren så smälte den.

Skulle du kunna förklara lite närmare hur man kan koppla det relät? Har liknande lampor och får också lite konstiga symptom pga dom...
 
Ang. ljusbilden så misstänkte jag att jag kanske stöter på patrull, går den inte igenom kan man ju plocka på ett par lagliga för besiktningen.
Ska kika på det där med relä, better safe than sorry heter det ju, tack för tipset.

Låter bra. :tummenupp

Skulle du kunna förklara lite närmare hur man kan koppla det relät? Har liknande lampor och får också lite konstiga symptom pga dom...

drivinglight_wiring_diagram.gif


Fast använd växlande relä, men här har du iaf hur det ser ut om man vill montera relä på endast Helljuset.

Jag själv har inte gjort det ännu eftersom jag förtillfället har fått löda ihop kablarna i växlaren till ljuset.
 
Last edited:
Bra att veta, stötte du på några andra problem när du monterade eller funkade det att bara skruva dit risers och styre smärtfritt? Behöver man göra några andra modifieringar?

Jag vill minnas att det gick ganska smärtfritt. Jag är absolut ingen van mekare men redde ändå ut det själv utan större problem. Har för mig att det var lite trögt att få loss handtagen från det gamla styret, men jag tog hjälp av en platt skruvmejsel om jag inte minns fel.
 
Det var ett tag sen sist men äntligen en light-update på bygget.
Nytt styre inköpt(!) och ett till lås:
6094291490_5e9b2275c9_b.jpg


Det är ett "fågelpinnestyre" från feltema. Har kikat på lite videos och foton av andra byggen och tyckte det såg snyggt ut, vi får väl se när den väl sitter på =)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top