Suzuki Bandit 1200-tråden

Tjena
monterat nytt slipon på pärlan, läst om 2" mod på sidan 58 i detta forum, gäller detta min 1200-04? Kan mecka (lat däremot) så jag har lyssnat på mc firma (s-holm) vad det kan kosta och pris av en verkstad är 4000-4500kr, vad kan delarna kosta om man köper dessa löst?


munstyckena kostar väl 500kr sen är det bara lite mek
 
Vårfint

Nu var banditen vårfin och lillgrabben har hämtat sin 125'a som han ska börja övningsköra på.Var lite imponerad på 60min så fixade han att göra min gräsmatta till ett endurospår trots att han inte har kört något med koppling innan.Var bara frugan som gnydde lite om gräsmattan.:banana
 

Bifogat

  • bandit.jpg
    bandit.jpg
    114.9 KB · Visningar: 99
  • IMAG0045.jpg
    IMAG0045.jpg
    87.3 KB · Visningar: 80
Första inlägget här på forumet :)

Jag ska ta mc-kort nu i sommar och är därmed ute efter en bra första hoj. Har fått för mig att Suzuki Bandit ska vara en bra sådan (tung mc)! Frågan är dock, är det en bra hoj om man är 1.95m och 93kg tung?

(Denna fråga har säkert ställts flera gånger men har hursomhelst inte hittat något matnyttigt)

Kan varmt rekomendera banditen som första hoj.:tummenupp:tummenupp
Körde upp me min för två år sen.
De är en mycke lättkörd hoj.
Va gäller längden så vet ja inte är bara 181cm själv.
 
Vafasen, efter första riktiga hojturen så läcker det soppa. Jag tror dock att jag överfyllde när jag tankade. Det finns en slang som hänger ner på högersidan som ser ut att komma uppifrån luftfiltret (sen försvinner den) och slutar nere vid avgasröret. Därifrån läcker det lite och det hände efter jag tankade. Är det nåt fel som är trasigt eller är det "bara" att tömma tanken?
IMG_0423-1.jpg
 
Det är väl evakueringsröret (eller vad den nu heter).
När du fyller på för mycket soppa så rinner det ut där.

Samma sak ifall du tankar fullt, ställer den i gassande sol och bensinen nästan börjar koka och istället för att tanken då skulle explodera av ökande tryck så evakueras ångorna/bensinen ut där.

Inget fel med andra ord.
 
Det är väl evakueringsröret (eller vad den nu heter).
När du fyller på för mycket soppa så rinner det ut där.

Samma sak ifall du tankar fullt, ställer den i gassande sol och bensinen nästan börjar koka och istället för att tanken då skulle explodera av ökande tryck så evakueras ångorna/bensinen ut där.

Inget fel med andra ord.

Tack, jag hoppades att det skulle vara nåt sånt. Nu har jag tagit bort klammern och satt en bunke under, så får vi se hur mycket jag har överfyllt :-)
Annars kan jag rekommendera Banditen. Idag gjorde jag min första längre runda nånsin med den (har kört SV650, GSX750F och Yama600). Det är ett jäkla klipp i den. Visst, den är tung, men det är en varg i fårakläder. Nu körde jag mest småvägar, men i 90 varvar den under 3000 och drar man på så accar den på ordentligt mycket.
Jag är supernöjd för den prislappen jag betalade (25).
 
Jag e 185 lång och sitter bra, 2m är ju 15cm längre men det ska nog inte vara några problem.. skulle min vara av intresse får du gärna komma och provköra, den är jävligt fräsh faktist :)

Låter bra!
Tack för erbjudandet, tyvärr något utanför min budget, annars verkade den mycket trevlig (såg den på blocket)
 
BOS bolt-on

Fyndade (tror jag) en ny BOS bolt-on i aluminium, 2,5 kg ungefär och gott ljud. 1800 spänn inkl frakt med DHL från Tyskland. Man måste ju älska tyskarnas effektivitet när man webbshoppar där och den låga euron.
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    235.3 KB · Visningar: 69
Last edited:
Har kört några mil nu och det läcker inte ut nån soppa längre,, så troligen tankade jag i för mycket.

Nästa bekymmer.... Har ingen belysning i hastighetsmätare, soppamätare eller varräknare. Har tagit loss och bytt ut alla till ny (T5 och T10 lampor) utan resultat. Har vänt dem 180 grader också för att se om de var "felmonterade" men icke.
Jag hittar ingen speciell säkring för dessa lampor i säkringsboxen, typ alla andra lampor men inte dessa. Finns det någon säkring nånannanstans eller finns det nåt annat man kan kolla efter fel?
 
Har kört några mil nu och det läcker inte ut nån soppa längre,, så troligen tankade jag i för mycket.

Nästa bekymmer.... Har ingen belysning i hastighetsmätare, soppamätare eller varräknare. Har tagit loss och bytt ut alla till ny (T5 och T10 lampor) utan resultat. Har vänt dem 180 grader också för att se om de var "felmonterade" men icke.
Jag hittar ingen speciell säkring för dessa lampor i säkringsboxen, typ alla andra lampor men inte dessa. Finns det någon säkring nånannanstans eller finns det nåt annat man kan kolla efter fel?

Jag tror en lampa har gått i min hastighetsmätare, hur tar du loss dem?
 
Jag tror en lampa har gått i min hastighetsmätare, hur tar du loss dem?

Skruva ut skruven på baksidan av kåpan till hastighetsmätaren (till vänster om hastighetsmätarvajern). Koppla sedan bort vajern,,, bort med kåpan sen sitter lampa 1: högst upp klockan 12 och lampa 2 (som troligen kräver mera lossande av muttrar) klockan 6. Lampor T5 capless.

Har du en S modell så blir det lättare om man iaf tar bort en sidokåpa och vindrutan.

Jag har beställt LED lampor att sätta i, har sett en del coola resultat från det. Men först måste jag hitta felet till varför inga av mina instumentlampor funkar :-)
 
Skruva ut skruven på baksidan av kåpan till hastighetsmätaren (till vänster om hastighetsmätarvajern). Koppla sedan bort vajern,,, bort med kåpan sen sitter lampa 1: högst upp klockan 12 och lampa 2 (som troligen kräver mera lossande av muttrar) klockan 6. Lampor T5 capless.

Har du en S modell så blir det lättare om man iaf tar bort en sidokåpa och vindrutan.

Jag har beställt LED lampor att sätta i, har sett en del coola resultat från det. Men först måste jag hitta felet till varför inga av mina instumentlampor funkar :-)

Ok, tack :).
Har du någon länk till där du köpte LED lamporna?
 
Ok, tack :).
Har du någon länk till där du köpte LED lamporna?

Jag köpte från nån annan handlare på Ebay, men det finns massor tex denna: http://cgi.ebay.co.uk/PAIR-T5-286-B...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item518f4ad3c4

Just den ovanstående butiken är inte direkt billig, men där ser du hur lampan ser ut. Om du ändå ska handla in till hastighetsmätaren, så köp ett par T10 också, så har du så du kan byta ut i varvräknaren också.

Finns föresten säkert på Tradera också om du inte vill handla från Ebay
 
Jag köpte från nån annan handlare på Ebay, men det finns massor tex denna: http://cgi.ebay.co.uk/PAIR-T5-286-B...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item518f4ad3c4

Just den ovanstående butiken är inte direkt billig, men där ser du hur lampan ser ut. Om du ändå ska handla in till hastighetsmätaren, så köp ett par T10 också, så har du så du kan byta ut i varvräknaren också.

Finns föresten säkert på Tradera också om du inte vill handla från Ebay
Ok, T10 är det samma som W5W?
 
hjälp med pris sättning på delar

Hej skulle behöva lite hjälp med hur mycket man kan begära för delar
till en bandit 1200. Behöver få ut det man kan hojen är lagd i ett dike.

bågen har gått c.a 2100 mil och är årsmodell 2003

Fyll gärna i pris på det ni kan

Motor
sving
bakhjul
bromsok bak/fram
bromsskivor bak/fram
Ev framhjul med nytt däck (ska kollas så den är rund)
tank med en mindra buckla i annars fin
drivpaket

gafflar kåpa ram e kass, ramen är uppböjd i bakkant annars är den nog ok,

Ja det va de kom på det viktigaste är dom stora dyra sakerna jag vill ha hjälp med,

tacksam för svar
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top