Suzuki Bandit 1200-tråden

Tjena igen!
Jag har en bandit 1200S av 2000 års modell, men blir lite fundersam då jag köpt sidoväskhållare från givi till min hoj, som inte passar, dock passar hållaren 2001 års modell(den med passagerargreppet bakom sadeln), alla kataloger jag kollat i, även duells, envisas med att den hållaren jag fått är rätt.
Frågan är då, bytte bandit skepnad under år 2000, vad kallas isåfall de respektive modellerna detta året?
Min hoj har passagerargreppen på sidan om sadeln för tydlighetens skull och detta stämmer in på modeller som kommer från slutet av -90.
photo.php
 
Last edited:
Tjena igen!
Jag har en bandit 1200S av 2000 års modell, men blir lite fundersam då jag köpt sidoväskhållare från givi till min hoj, som inte passar, dock passar hållaren 2001 års modell(den med passagerargreppet bakom sadeln), alla kataloger jag kollat i, även duells, envisas med att den hållaren jag fått är rätt.
Frågan är då, bytte bandit skepnad under år 2000, vad kallas isåfall de respektive modellerna detta året?
Min hoj har passagerargreppen på sidan om sadeln för tydlighetens skull och detta stämmer in på modeller som kommer från slutet av -90.
photo.php

enligt sidan suzukicycles.org kom den nya modellen 2001. Märkligt att dom envisas med att det ska funka när det inte gör det....
 
En kompis till mig har en Bandit 600, -00. Den har -01:ans utseende.
Kanske vart någon brytpunkt mot slutet av 2000?
Vet inte om det kan vara samma för 1200:an.
 
Har byttet til 14 t. framdrev, men får ikke testet det før til våren. Er spent på hvordan det blir. Dersom jeg heller vil beholde 15 t. foran og bytte til 47 t. bak: Må jeg bytte til 112 link kjede eller er standard 110 link langt nok ?
 
Trimming

Holy crap heheh... fan det måste va den billigaste motorn att klämma ur hästar ur :yoparty

Gissar att jag landar på ca 20-25 K för allt detta... för 50-60 hästar!! :Bugar

Kan ju inte ha mer än 100 just nu tror jag. :fyllisar

Se side 58 her og sett på et 14 t. drev framme eller et 47 t. bak. Mye billigere og nok hester. Hvis du føler behov for flere hester senere kan du jo gjøre det som blir foreslått her med andre forgassere osv.
 
Svarar mig själv här, kanske kan vara lite info till er andra också...har luskat fram att Suzuki bytte modell i mars 2000 från den som jag har som kallas modell Y, till en lite modifierad variant som kallas K!, är just främst bakpartiet på hojen som blev ändrad, typikst nog...synd bara som sagt att de som säljer tillbehör och liknande inte har hängt med i svängarna och uppdaterar sina listor med denna information, det borde ju inte vara alltför okänt för MC-handlarna om när hojarna byter modeller...

Längtar som faen till våren då jag kan ut o brumma igen...:banana
 
Får kjøpt en styredemper fra GRXR 1000 -03/-04 modell og vil prøve å montere den på min Bandit. Noen som har gjort det og har tips om det ?
 
Rensad bakdel

Har funderingar på att rensa bakdelen på min Bandit 1200. Har hört farhågor om att man får sprutet på ryggen i regnväder när bakre delen är borta på skärmen. Någon som har erfarenheter av detta?
 
Kappe av bakskjerm

Jeg har kappet av/fjernet bakskjermen og festet skiltholder direkte på undertray. Jeg er ikke plaget av sølesprut fra bakhjulet.
 

Bifogat

  • bandit14.jpg
    bandit14.jpg
    41.7 KB · Visningar: 135
  • Bandit02.jpg
    Bandit02.jpg
    46.1 KB · Visningar: 129
Jäkligt fult med såna sidoväskor på den typen av hoj, men säkert praktiskt.
 
Stygge sidevesker

IKKE pent nei, men praktisk. Jeg har ikke brukt dem ennå, kun toppboksen på tur. Den ser ut som en lastebil med sideveskene og blir veldig bred. Lettere å smyge seg fram i trafikken med en smal sykkel :tummenupp
 
blinkers

Nå`n som vet om blinkers till GSF 1250S fram passar rakt av till 1200S?De är ju "böjliga" dvs mjuka:)

leffe
 
Bandit 2006, är luftburksmodden aktuell då och vad kan man vänta sig för effekthöjning isåfall? Enda modd motormässigt som sitter på nu är ett leovince slipon..

Samt, någon som har monterat rakare/bredare cross-styre? Bilder?

Någon bra lösning på bakskärmen/skylthållare.. Sen är jag även sugen på en magspoiler..
Har inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden så om någon har några bra tips så hojta till :)

Går även i tankarna att byta hojj ev, då till något mindre.. Er6a typ, gillar utseendet på den.. Någon som har provkört o kan uttala sig?
 
passar belly pan'en rakt av på en 06:a också tro? och "hur" slitet är styret? ev intresserad av båda. Mvh
 
Last edited:
Jag skulle starta min Bandit häromdagen och upptäckte då att batteriet var urladdat. Inga problem tänkte jag och plockade fram laddaren. Men pinsamt nog kan jag inte klura ut hur man lyfter sadeln... jag har letat och tryckt och dragit på alla håll men den rör sig inte en millimeter.

Jag har googlat, men det enda jag hittade var instruktioner som sade att man ska sticka in nyckeln i nyckelhålet på cykelns vänstra sida och vrida om tills sadeln hoppar upp. På vänster sida finns ett nyckelhål, men det verkar bara vara ett hjälmlås. Instruktionerna var för den nya modellen och min är av den gamla (1998), så det verkar inte fungera likadant.

Hjälp :rodnar
 
Jag skulle starta min Bandit häromdagen och upptäckte då att batteriet var urladdat. Inga problem tänkte jag och plockade fram laddaren. Men pinsamt nog kan jag inte klura ut hur man lyfter sadeln... jag har letat och tryckt och dragit på alla håll men den rör sig inte en millimeter.

Jag har googlat, men det enda jag hittade var instruktioner som sade att man ska sticka in nyckeln i nyckelhålet på cykelns vänstra sida och vrida om tills sadeln hoppar upp. På vänster sida finns ett nyckelhål, men det verkar bara vara ett hjälmlås. Instruktionerna var för den nya modellen och min är av den gamla (1998), så det verkar inte fungera likadant.

Hjälp :rodnar

Hej, tror det är vid "hjälmlåset" vid bakdäcket på v. sida. Prova vrid åt båda hållen. Det ska bli ett klickljud....GL
 
Jag skulle starta min Bandit häromdagen och upptäckte då att batteriet var urladdat. Inga problem tänkte jag och plockade fram laddaren. Men pinsamt nog kan jag inte klura ut hur man lyfter sadeln... jag har letat och tryckt och dragit på alla håll men den rör sig inte en millimeter.

Jag har googlat, men det enda jag hittade var instruktioner som sade att man ska sticka in nyckeln i nyckelhålet på cykelns vänstra sida och vrida om tills sadeln hoppar upp. På vänster sida finns ett nyckelhål, men det verkar bara vara ett hjälmlås. Instruktionerna var för den nya modellen och min är av den gamla (1998), så det verkar inte fungera likadant.

Hjälp :rodnar
Tjena, jag har en 00-a och bor i Växjö, hör av dig så kan jag visa hur jag lossar sadeln på min hoj.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top