Suzuki Bandit 1200-tråden

Ny på detta forum och med nytaget kort, dessutom ägare till en Bandit 1200S -01.
Har lite fundran:
Var kan man få tag i lämpligt kit för att göra om hojen till "naken", Nån som har nått tips om vart och ev pris?

Även en fundering om växellägesindikator, nån som kopplat på nått sånt på sin bandit och har lust att dela med sig av lite kunskap och info?

Thanks!!
 
Rensa upp där bak

Har rensat banditen där bak och gjorde en billighetsvariant.Köpte en orginal bakdel på skroten som jag satte sågen i(var lite feg)och sedan lite aluminiumbitar som lackades svarta.Biltemas skylthållare, reflex och skyltbelysning, ska bara fixa till bultarna.

Att det står Jaymaha på tankskyddet beror på att jag var med brossan på en Yamaha XJR träff och tänkte att jag skulle dekaltrimma hojjen lite.
De hade som tur var humor så jag fick behålla framtänderna...:)
/Patrik
 

Bifogat

  • jaymaha.jpg
    jaymaha.jpg
    249.8 KB · Visningar: 191
  • Jaymaha1.jpg
    Jaymaha1.jpg
    225.9 KB · Visningar: 162
Även en fundering om växellägesindikator, nån som kopplat på nått sånt på sin bandit och har lust att dela med sig av lite kunskap och info?

Bikersneed GiPro, kostade ca 1100 för mig. På min årsmodell mekanisk hastigetsmätare,så man får montera en givare på något av hjulen. Sen kopplare man också in tachosignalet till varvräknaren. Skitlätt. (Väldigt nöjd, då jag tidigare hela tiden velat lägga in en 6:e växel)
 

Bifogat

  • P92300061.jpg
    P92300061.jpg
    119 KB · Visningar: 109
  • P92200041.jpg
    P92200041.jpg
    86.9 KB · Visningar: 91
Har rensat banditen där bak och gjorde en billighetsvariant.Köpte en orginal bakdel på skroten som jag satte sågen i(var lite feg)och sedan lite aluminiumbitar som lackades svarta.Biltemas skylthållare, reflex och skyltbelysning, ska bara fixa till bultarna.

Att det står Jaymaha på tankskyddet beror på att jag var med brossan på en Yamaha XJR träff och tänkte att jag skulle dekaltrimma hojjen lite.
De hade som tur var humor så jag fick behålla framtänderna...:)
/Patrik

Blev snyggt det där :tummenupp

Är så jävla sugen på att klicka "buy"...

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....ssPageName=VIP:watchlink:top:en#ht_500wt_1154

plus...

http://cgi.ebay.co.uk/DYNOJET-KIT-S...ycle_Parts&hash=item483c385b2d#ht_2099wt_1137

:tomten
 
Last edited:
1216 kittet är ett självklart val! :) Samt en portning av toppen ;) Gör stor skilnad.
Dynojet kanske. Satsa hellre på ett par riktiga fuggar typ RS eller Keihin.

Sweet! Vad säger du för jag har dålig koll på detta, vilka knasare ger mest "bang for the buck" så att säga? Och vad kostar det?
Jag ska skita i Dynojet alltså? :)

1216 kit, är Wiseco ett bra val eller ska man leta upp JE eller nåt annat?

Detta tillsammans med en portad topp och kammar ;) var bör jag hamna effektmässigt?

8)
 
Sweet! Vad säger du för jag har dålig koll på detta, vilka knasare ger mest "bang for the buck" så att säga? Och vad kostar det?
Jag ska skita i Dynojet alltså? :)

1216 kit, är Wiseco ett bra val eller ska man leta upp JE eller nåt annat?

Detta tillsammans med en portad topp och kammar ;) var bör jag hamna effektmässigt?

8)

Förgasare skulle jag satsa på RS36 / 38, kanske 40, eller ett par Keihin 39. Kostar mellan 5-10k beggat.

Wiseco rockar bra! Säkert inget fel på JE heller...

Mellan armbågen och pekfingret någonstans mellan 155-165hk på hjulet... Beroende på bromsbänk och hur allt lirar ihop, med avgassystem osv.
 
Förgasare skulle jag satsa på RS36 / 38, kanske 40, eller ett par Keihin 39. Kostar mellan 5-10k beggat.

Wiseco rockar bra! Säkert inget fel på JE heller...

Mellan armbågen och pekfingret någonstans mellan 155-165hk på hjulet... Beroende på bromsbänk och hur allt lirar ihop, med avgassystem osv.

Holy crap heheh... fan det måste va den billigaste motorn att klämma ur hästar ur :yoparty

Gissar att jag landar på ca 20-25 K för allt detta... för 50-60 hästar!! :Bugar

Kan ju inte ha mer än 100 just nu tror jag. :fyllisar
 
Vore kul att ha en B12:a igen...funnit en uppdaterad bara 10 mil runt kröken...hetsa mig inte :kär
 

Bifogat

  • 6741943863.jpg
    6741943863.jpg
    36 KB · Visningar: 109
Har en liten fråga....

Finns det något sätt att ta reda på mer om hojen när den är importerad?
Finns det register i t ex tyskland eller england?
Vad ska jag leta efter och hur går jag vidare?

Någon som har koll....
 
Har en liten fråga....

Finns det något sätt att ta reda på mer om hojen när den är importerad?
Finns det register i t ex tyskland eller england?
Vad ska jag leta efter och hur går jag vidare?

Någon som har koll....

På ditt svenska registreringsbevis står det ett datum för första registring.
 
Holy crap heheh... fan det måste va den billigaste motorn att klämma ur hästar ur :yoparty

Gissar att jag landar på ca 20-25 K för allt detta... för 50-60 hästar!! :Bugar

Kan ju inte ha mer än 100 just nu tror jag. :fyllisar

Sätt på en turbo istället, då får du100 +150 roliga hästar....:tummenupp
 
Last edited:
Vinterförvara hojen

Halloj.

Läste någonstans att man ska tömma bensinen ur tanken och dränera förgasarna? Är det något ni gör med era Banditer?
Hade tänkt plocka bort batteriet och sätta på underhållsladdning också.
Den står i varmgarage nu på centralstödet.
 
Halloj.

Läste någonstans att man ska tömma bensinen ur tanken och dränera förgasarna? Är det något ni gör med era Banditer?
Hade tänkt plocka bort batteriet och sätta på underhållsladdning också.
Den står i varmgarage nu på centralstödet.

Jag har full tank, dränerade förgasare + plockat ur batteriet.
/Patrik
 
en liten uppfräscning av banditen

Hejsan alla..

tänkte skaffa mig ett vinter projekt. Vill fräscha upp banditen lite grann.

Tänkte bla:
plocka isär den helt och rengöra/polera det som går.
pulverlacka ramen
lacka tank och kåpor
lacka motorn
byta ut en massa smågrejer.
ev nån effekthöjning - vet dock inte riktigt vilken kan för lite.
ny ljuddämpare
byta fjädrar fram ev bak
ny strålkastare (tar gärna emot förslag och tips)

har en ide om att lacka ram i guld tank+kåpor i pärlemovit motor i svart...vi får se ska fundera en stund till.

tar gärna emot tips och råd. framför allt kring en effekthöjning. Om det finns intresse tänkte jag fota en del..
 
jisses vad långsamt det går i bandit tråden nu då...

gör ett försök iallafall....

har plockar isär hojen helt nu....
bara motorn kvar.

vill byta främre dämpare - vill ha dom inverterade (upp och ner). Från vilka andra modeller kan jag byta?? Funkar det att ta från tex gsxr 1000??

vad måste passa för att det ska funka? vad måste jag tänka på?

mvh/Mattias
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top